Після значного стрибка цін на скраплений автогаз, який був у листопаді-грудні минулого року, коли на стелах АЗС можна було побачити ціни до 38 грн/л, поточна ціна цього виду пального на рівні 27 грн/л виглядає значно привабливіше. Також варто відзначити те, що впродовж 20-30 минулих днів ціна на LPG майже щоденно зменшувалася, і лише цього тижня це «просідання» припинилося.
Ось які обсяги інсталяцій ГБО були від початку року в Україні на легкові автомобілі:
- Січень — 1383
- Лютий — 1850
- Березень — 2092
- Квітень — 1754
Який зв’язок між ціною «автогазу» та авторинком?
На початку цього року аналітики Інституту досліджень авторинку визначили, що є безпосередній зв’язок: чим нижча ціна на LPG (а також зберігається близька до подвійної різниця у ціні від бензину), тим більше відбувається переобладнань автомобілів для роботи на газовій суміші. І навпаки — збільшення ціни синхронно скорочує кількість інсталяцій. Детальніше про це дослідження можна прочитати в окремій статті.
Отже, поточний стан справ ймовірно знову запустить вже відомі механізми — переобладнання авто на «газ» стане популярнішим. Звісно, не всі сучасні бензинові автомобілі дозволяють це зробити порівняно просто і в рамках розумного бюджету, за якого окупність ГБО та його документального оформлення настала б у порівняно короткий час, проте на ринку ще є японські та американські авто з двигунами без прямого впорскування бензину й турбонагнітачів, на які якраз доцільно встановлювати ГБО.
Чи довго триматиметься знижена ціна «автогазу» на АЗС?
Про це ми запитали аналітика аґенції «НафтоРинок» Олександра Сіренка:
«Для початку варто зрозуміти, в чому причина повільного зниження ціни, яку ми спостерігали зараз. Вона доволі проста: зменшення споживання цього виду пального покупцями фізичними особами. Люди стали менше їздити, відповідно й зменшився попит на скраплений газ. Більшість операторів ринку відреагували на це поступовим зменшенням цін — так вони борються за роздрібного клієнта. Зрозуміло, що всюди є межа, нижче якої торгувати «автогазом» стає невигідно, тому зараз ціни зафіксувалися.
Як довго триматимуться такі ціни на LPG — все залежить від чималої кількості чинників. Головним з яких може стати перегляд ставок акцизу на пальне, що заплановано Парламентом, і якщо відповідний законопроєкт набуде чинності в поточній редакції, скраплений газ може подорожчати відразу на 5,8 грн/л«.
Тобто, навіть без урахування потенційних проблем з логістикою через брак водіїв-міжнародників, біржових котирувань та зміни курсу валюти, вже влітку цього року ціна на «автогаз» може підскочити до 33 грн/л. Теоретично це ще в межах психологічно-допустимого для автомобілістів значення (як було визначено раніше аналітиками ІДА), крім того, на 1,5...2 грн/л через оновлення акцизів подорожчають бензин й дизпальне. Однак це скоріше про тих, у кого вже є авто з ГБО. Щодо нових інсталяцій — рівень економічної доцільності й привабливості для споживачів істотно знизиться. Що врешті знову може спричинити зменшення інтересу до авто з ГБО та кількості переобладнань.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.