Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у квітні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах автобусів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Динаміка ринку автобусів
У квітні 2024 року українські перевізники придбали 704 нових та вживаних автобусів. Це на 0,6% менше, ніж за аналогічний період минулого року, і також на 5,4% менше, ніж було у березні-2024. Пік торгів у сегменті автобусів припав на серпень минулого року, далі попит на цей вид пасажирського транспорту знижувався, після чого у лютому цього року відбулося невелике зростання торгів у сегменті, яке на початку весни змінилося на зниження обсягів, котре триває й досі.
Більшість автобусів було куплено на внутрішньому ринку: 608 шт., що склало 86,4 від загальної кількості.
З-за кордону привезли 5,3% вживаних автобусів від загальної кількості: 37 штук.
Також у минулого місяця вперше зареєстрували 59 нових автобусів: 44 з цього числа були виготовлені або переобладнані в Україні (6,3%), 15 шт. (2,1%) прибули із-за кордону.
Найпопулярніші автобуси на внутрішньому ринку
Лідером внутрішніх перепродажів залишаються автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких купили 180 штук. Значна частина цих транспортних засобів свого часу була переобладнана у пасажирські автобуси із вантажних авто.
На другому місці Богдан/Ataman А-092 з результатом 46 машин. На третьому — БАЗ/ЧАЗ А079 «Еталон» (45 шт.), на четвертій позиції Volkswagen LT (36 шт.);
П’яте місце, з кількістю 22 автобуси, посів Mercedes-Benz серії TN/T1.
Загалом на внутрішньому ринку більшість складають автобуси малої та середньої місткості.
- Mercedes-Benz Sprinter — 180 шт.
- Богдан/Ataman A-092 — 46 шт.
- БАЗ/ЧАЗ А079 «Еталон» — 45 шт.
- Volkswagen LT — 36 шт.
- Mercedes-Benz TN/T1 — 22 шт.
- Рута 25 — 21 шт.
- Volkswagen Crafter — 17 шт.
- Iveco Daily — 16 шт.
- ГАЗ 3221 «Газель» — 12 шт.
- Mercedes-Benz Vario — 11 шт.
- Mercedes-Benz T2 — 11 шт.
- Van Hool T9 — 9 шт.
- Ford Transit — 9 шт.
- Setra 300-Series — 8 шт.
- ПАЗ 3205 — 8 шт.
- БАЗ 2215 — 8 шт.
- Setra 400-Series — 7 шт.
- Setra 200-Series — 7 шт.
- Renault Tracer — 6 шт.
- Neoplan Transliner — 6 шт.
Середній вік автобусів, котрі продавали на внутрішньому ринку у квітні, склав 19,8 року.
Найпопулярніші вживані автобуси, привезені з-за кордону
Внаслідок великої кількості законодавчих обмежень, із-за кордону сьогодні привозять небагато автобусів. На такі транспортні засоби діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5» (з наступного року — «Євро-6»), а розмір акцизного податку у 50 разів більший на автобуси віком понад 8 років, що робить їх імпорт економічно невигідним.
У квітні першість отримали автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких прибуло 14 шт. На другому місці схожий до нього за габаритним класом Volkswagen Crafter з підсумком 3 «свіжопригнаних» автобуси.
Третє місце у «туриста» VanHool T9 (2 шт.). Наступні моделі, до шостого рядка, поповнили український автопарк в аналогічній кількості — VanHool Astromega, MAN Lions Coach та Ford Transit.
- Доставити з Європи, розмитнити, сертифікувати та зареєструвати автобус допоможе партнер ІДА — компанія West Auto Hub.
- Mercedes-Benz Sprinter — 14 шт.
- Volkswagen Crafter — 3 шт.
- VanHool T9 — 2 шт.
- VanHool Astromega — 2 шт.
- MAN Lion’s Coach — 2 шт.
- Ford Transit — 2 шт.
- Volvo B12 — 1 шт.
- VDL SBR-4000 — 1 шт.
- VanHool TX — 1 шт.
- Neoplan Cityliner — 1 шт.
- Mercedes-Benz Kutsenits City — 1 шт.
- Mercedes-Benz Citaro — 1 шт.
- MAN SE — 1 шт.
- MAN Lion’s City — 1 шт.
- MAN A91 — 1 шт.
- Irisbus Magelys — 1 шт.
- Autosan Solina — 1 шт.
- Autosan Wetlina — 1 шт.
Середній вік автобусів, котрі привозили з-за кордону вживаними, склав 12,2 року.
Найпопулярніші нові автобуси
Більшість нових автобусів, які українці вперше зареєстрували у квітні — продукція українських підприємств. Перше місце отримав міський 23-місний ЗАЗ А10 з низькою підлогою, пневмопідвіскою та двигуном від китайського виробника Weichai й механічною КПП з тим же логотипом (або опційною ZF), що за запевненням виробника автобуса дозволяє йому працювати навіть на маршрутах у Польщі. Таких машин продано 12 штук.
Друге місце у більш звиклого мешканцям міст Богдан/Ataman А-092 (11 шт.), третє посів БАЗ А081 «Еталон» (10 шт.), четверте — автобуси на базі Ford Transit (8 шт.). Також до п’ятірки лідерів цього скромного рейтингу можна включити приміський/туристичний Otokar Navigo T турецького виробництва, яких було куплено 5 шт., стільки ж, як ще одного «містянина» ЗАЗ А08.
- ЗАЗ A10 — 12 шт.
- Богдан/Ataman A-092 — 11 шт.
- БАЗ А081 «Еталон» — 10 шт.
- Ford Transit — 8 шт.
- Otokar Navigo T — 5 шт.
- ЗАЗ A08 — 5 шт.
- Богдан/Ataman A-093 — 4 шт.
- Zhongtong Bus LCK 6106 — 1 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 1 шт.
- СТМ ПА-05-06 (на базі Renault Master) — 1 шт.
- Рута 40С — 1 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.