Які вживані авто купували на внутрішньому ринку найчастіше? Підсумки квітня
Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій легкових авто та визначили Топ-20 найпопулярніших вживаних моделей, які купували (та просто переоформлювали) в Україні у квітні.
На внутрішньому ринку впродовж квітня сервісні центри МВС зареєстрували 124,5 тис. угод купівлі-продажу вживаних легковиків. Це на 58,6% більше у порівнянні з квітнем 2023 року, та на 44,1% більше, ніж у березні-2024. Це абсолютний кількісний рекорд для внутрішнього ринку, щонайменше за минулі 10 років.
Однак перш ніж перейти до детального огляду цього сегмента авторинку, варто зазначити, що цього разу картина марок та моделей може не повною мірою відповідати дійсності. Оскільки, як зазначають аналітики Інституту досліджень авторинку, є значна ймовірність, що близько 40% угод були оформлені між членами сімей або родичами. До таких дій українців спонукають нові закони про мобілізацію (які невдовзі наберуть чинності), в яких міститься норма щодо потенційного вилучення автомобілів у фізичних осіб на оборонні потреби, якщо така особа володіє більше ніж одним транспортним засобом.
Тому варто припускати, що у квітні кількість фактичних продажів залишилася на рівні попередніх місяців, тобто близько 80...85 тисяч угод, а картина ринку може бути певною мірою змінена так званими «другими у сім’ї автомобілями», які найчастіше переоформлювали на інших осіб, щоб зняти з себе «зайві» транспортні засоби.
Найпопулярніші марки на внутрішньому ринку
Попри ймовірний вплив зовнішніх «нестандартних» чинників, лідером серед виробників легковиків, щодо яких у квітні на внутрішньому ринку найчастіше укладали угоди купівлі-продажу, залишається Volkswagen: цих легковиків було офіційно перепродано 15,3 тис., що складає 12,2% від загального обсягу всіх угод.
На другому місці Renault з часткою 6% та 7,5 тис. угод. На третьому — ВАЗ (6%, 7,5 тис.). Четверте місце з часткою 5,9% та 7,4 тис. переоформлених автівок дісталося Toyota. Замикає першу п’ятірку Skoda з часткою 5,2% та 6,6 тис. угод.
- Volkswagen — 15 322 шт.
- ВАЗ/Lada — 7504 шт.
- Renault — 7490 шт.
- Toyota — 7378 шт.
- Skoda — 6552 шт.
- Ford — 6026 шт.
- Mercedes-Benz — 5787 шт.
- Hyundai — 5667 шт.
- BMW — 5594 шт.
- Nissan — 5405 шт.
- Audi — 4972 шт.
- Opel — 4955 шт.
- Mitsubishi — 4024 шт.
- KIA — 3714 шт.
- Chevrolet — 3698 шт.
- Mazda — 3253 шт.
- Daewoo — 3059 шт.
- ЗАЗ — 2618 шт.
- Peugeot — 2422 шт.
- Honda — 2320 шт.
Найпопулярніші моделі на внутрішньому ринку
Перше місце за кількістю переоформлень у квітні, всупереч усім зовнішнім впливам на ринок, вкотре зайняв давній лідер українського вторинного авторинку Volkswagen Passat (4,1 тис. угод). На другому місці знаходиться Skoda Octavia (3,7 тис. угод).
Третю сходинку зайняв Volkswagen Golf (3,1 тис. угод), на четвертій досі тримається Daewoo Lanos (2,8 тис. угод). Замикає першу п’ятірку Renault Megane (2,1 тис. угод).
Перша п’ятірка моделей, навіть з урахуванням нетипової активності автомобілістів щодо перереєстрацій, не змінилася — що пояснюється наповненістю парку популярними моделями, які й складають активну частину ринку.
Загалом Топ-20 вживаних легковиків на внутрішньому ринку у квітні 2024 року виглядає так:
- Volkswagen Passat — 4101 шт.
- Skoda Octavia — 3756 шт.
- Volkswagen Golf — 3095 шт.
- ЗАЗ/Daewoo Lanos — 2765 шт.
- Renault Megane — 2119 шт.
- Ford Focus — 1810 шт.
- Skoda Fabia — 1550 шт.
- Chevrolet Aveo — 1547 шт.
- Opel Astra — 1465 шт.
- BMW 5 Series — 1435 шт.
- Toyota Camry — 1400 шт.
- Volkswagen Transporter — 1393 шт.
- BMW 3 Series — 1380 шт.
- Audi A6 — 1345 шт.
- Toyota RAV4 — 1338 шт.
- BMW X5 — 1294 шт.
- Audi A4 — 1227 шт.
- Mercedes-Benz E-Class — 1219 шт.
- Mitsubishi Outlander — 1151 шт.
- Hyundai Tucson — 1120 шт.
Тож попри нетипово велику кількість угод купівлі-продажу, картина щодо марок та моделей не зазнала значних змін, оскільки, як було згадано вище — активна частина ринку корелюється з парком автомобілів, відповідно продають те, на чому їздять, і, за аналогією, їздять на тому, чим торгують. Що доводить експеримент в реальних обставинах, створений законотворцями.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.