Всі новини

Європейський парламент затвердив нові норми викидів для транспортних засобів

Світовий авторинок

Європейські законодавці дали «зелене світло» новим правилам ЄС, які мають на меті зменшення викидів від легкових автомобілів, фургонів, автобусів, вантажівок та причепів.

У середу, 13 березня, 297 голосами «за», проти 190 голосів «проти» та 37 «утрималися», Європейський парламент прийняв угоду, досягнуту раніше з Радою ЄС, щодо нової норми викидів Euro-7. Як повідомили в пресрелізі ЄП, у випадку легкових та фургонів будуть збережені поточні умови тестування норми Euro-6 та ліміти викидів. Тоді як для автобусів і вантажівок будуть застосовані більш суворі ліміти викидів, вимірювані як в лабораторних умовах, так і в реальних дорожніх умовах (за збереження поточних умов тестування норми Euro-6).

Вперше європейські норми мають встановити ліміти для викидів твердих частинок (PM10) для легкових автомобілів та фургонів, а також мінімальні вимоги до довговічності батарей в електромобілях та гібридах.

  • Представник Європарламенту, Александр Вондра, сказав:

«Нам вдалося досягти балансу між екологічними цілями та життєвими інтересами виробників. Ми хочемо забезпечити доступність цін на нові, менші автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння для клієнтів, одночасно дозволяючи автомобільній промисловості підготуватися до очікуваної трансформації сектора. Тепер ЄС також займеться питанням викидів від гальмівних систем та шин, а також забезпеченням більшої довговічності батарей».

Нові правила одним законодавчим актом (в рамках норми Euro-7) заміняють окремі правила щодо викидів для легкових автомобілів та фургонів (Euro-6), а також вантажівок та автобусів (Euro-6).

Європейський парламент також повідомив, що для кожного транспортного засобу буде доступний екологічний «паспорт», який міститиме інформацію про екологічну ефективність автомобіля на момент його реєстрації (таку як ліміти викидів забруднень, викиди CO2, споживання палива та електроенергії, пробіг електромобіля, довговічність батареї). Користувачі транспортних засобів також матимуть доступ до актуальної інформації про споживання пального, стан батареї, викиди забруднювачів та іншу важливу інформацію, генеровану бортовими системами.

Наступні кроки

Перед тим як угода щодо норми Euro 7 набуде чинності, її ще має затвердити Рада Європейського Союзу. Регламент щодо нових норм викидів має почати діяти через 30 місяців після набуття чинності для легкових автомобілів та фургонів, та через 48 місяців для автобусів та вантажівок.

Євро-7 та Україна

Екологічні стандарти «Євро» у Європейському Союзі стосуються в першу чергу автовиробників, адже поширюються на імпорт та виготовлення нових транспортних засобів, та не діють на вживані авто. Таким чином, введення нових стандартів «Євро-7» не матиме великого впливу на автомобільний ринок України, адже продажі нових авто складають менш як 4% від загальної кількості угод купівлі-продажу.

Щодо окремо взятого сегмента нових авто — після запровадження в Європейському Союзі норм «Євро-7», вони можуть зачепити наш ринок нових автомобілів, крім тих випадків, коли виробники погодяться випускати окремі партії машин зі «старим» стандартом, проте як показує практика, таких обмаль. У разі, якщо нові машини подорожчають через введення «Євро-7», вони стануть ще менше доступними, отже їхні продажі можуть скоротитися.

Втім, допоки Україна не є членом Європейського Союзу, у нас можуть діяти інші стандарти. Наприклад, зараз на виготовлення та імпорт нових машин діють вимоги «Євро-5», що дозволяє імпортувати дешевші авто з інших ринків, які не дозволені у ЄС — наприклад, з Китаю.

Також не варто забувати про доволі стрімкий розвиток сегмента електромобілів (як у світі, так і в Україні), проте вже зараз чимало провідних експертів та представників автомобільної галузі пророкують сповільнення торгів електромобілями на 2024 рік, тож надмірно сподіватися на саме цей вид транспорту поки не варто.

Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.

Останні новини