Всі новини

Топ-5 фраз «перекупів» 2023 року. А ви знаєте, де вас можуть обдурити?

І не подумайте, що все написане далі – це інструкція з того, як «вдало» торгувати вживаними автомобілями, користуючись довірливістю окремих покупців. Адже таких стає дедалі менше, а сервіс CEBIA без проблем розкаже всю правду – як би артистично не намагався переконати нечесний продавець свою потенційну жертву у тому, що авто «в ідеальному стані, у рідній фарбі та з оригінальним пробігом».

При цьому якщо на українському ринку подібні байки не дивина, і може здатися, що в Європі вже давно подібного немає – помиляєтесь. І навіть скажемо наскільки – на прикладах з чеського вторинного ринку. Проте відповіді будуть в кінці тексту – запишіть свої міркування щодо кожної ситуації, і не підглядайте до останнього розділу!

1.    Автомобіль «не битий» 

За автомобілі, які не бували у дорожньо-транспортних пригодах (ДТП) звісно, можна встановлювати справедливу ринкову ціну, адже у них немає недоліків, притаманних «биткам». Але, якщо загалом візуально складно виявити сліди кузовного ремонту та нещодавнього фарбування, чом би просто не «забути» повідомити покупця про те, що машина отримувала якісь пошкодження? А якщо совість не в змозі докричатися до свідомості шахрая, тоді й взагалі можна вказати в оголошенні що машина «не бита», і настоювати на цьому аж поки не буде роздруковано історію з записами про аварійне минуле автомобіля.

  • Питання: який відсоток десятирічних авто в Європі після ДТП?

2.    «Оригінальний» пробіг

Ціна легковиків одного віку, але з різним пробігом може відрізнятися удвічі, а й той утричі, якщо машина після служби у корпоративному парку чи таксі, а на одометрі понад півмільйона кілометрів. Але – якщо це «відмотати», тоді й ціна «повертається» до середньоринкового рівня. Шкода, що стан авто при цьому ніяк не покращується, як і його реальна вартість. «Скручування» пробігу – друга за поширеністю «схема» від шахраїв, які торгують вживаними автомобілями у Чехії.

  • Питання: який відсоток автомобілів (на чеському вторинному ринку) має «скручений» пробіг?

3.    Не купите ви – куплять інші

Що кажуть «перекупи», яких спіймали на брехні? Адже зараз досить просто дізнатися офіційну історію фіксування пробігів, проведення техоглядів, участі машини в ДТП чи роботи в таксі – варто лише вписати VIN-код потрібного автомобіля на CEBIA, і одразу довідаєтеся, що про неї відомо (і лише після цього слід оплатити звіт – це єдиний сервіс який пропонує спершу інформацію, потім стягує за неї плату).

Не купите ви – куплять інші» - ось що найчастіше можна почути від шахрая, який щойно намагався вам продати «небиту-некрашену» та, звісно, з «оригінальним пробігом» машину. А ще не забуде додати, що всі інші варіанти на ринку ще гірші, і за такою ціною нічого кращого вам точно не вдасться знайти. Не чекайте на вибачення та пропозицію істотної знижки на такій машині – ці люди достатньо вперті та мало дослухаються голосу совісті. І поки на ринку залишатимуться покупці, які вірять на слово кожному продавцеві – до тих пір існуватимуть подібні «схеми».

  • Питання: на чеському ринку випадки шахрайства трапляються частіше з машинами місцевого виробництва (переважно Skoda), чи з імпортними?

4.    Авто від першого власника

Перший і єдиний власник – цілком вмотивований привід продавати машину дещо дорожче (якщо вона справді в хорошому стані), адже можна довідатися про неї всі подробиці з перших рук. Та й сам власник є певним індикатором – чи доглядав він за автомобілем, чи навпаки – хвалитиметься на яких швидкостях він «літав» та як дрифтував на стоянках супермаркетів.

Про «першого власника» досить часто згадують в оголошеннях, але – не завжди це правда. Про що й буде питання у цьому розділі.

  • Питання: яка частка оголошень (у Чехії) містить запис про те, що машина від першого власника, та яка частка таких насправді?

5.    Машину продає мій добрий знайомий

Ще одна з варіантів, до якого вдаються окремі продавці. Мовляв – з певних обставин мій знайомий (а то й родич) не може сам займатися продажем, тож доручив цю справу мені. А я знаю, що він добре доглядав цю машину і вона точно у відмінному стані. До цього ж розділу можна віднести запевнення «на цьому авто їздила жінка» - що чомусь мало б бути ознакою надзвичайно шанобливого ставлення до машини й вкрай обережної її експлуатації.

  • Питання: чи безпечно довіряти варіантам «авто від знайомого»?

Відповіді

Тепер час звірити, наскільки добре знаєте європейські ринки, на прикладі п’яти ситуацій, описаних вище.

  1. Близько 60% десятирічних авто мають записи про участь в ДТП. Це не обов’язково «тотал», можуть бути незначні пошкодження бампера чи крила у міських «тягучках», проте страховики фіксують усі випадки.
  2. У третини (понад 30%) перевірених CEBIA автомобілів були виявлені «скрутки» одометрів.
  3. У чотирьох з п’яти оголошень присутня оманлива інформація, або навпаки – відсутня важлива, яку продавець намагається приховати. Частки щодо внутрішнього ринку та імпортних автомобілів приблизно однакові.
  4. У 48% оголошень є помітка «від першого власника». Насправді таких машин у продажу лише 16%.
  5. Подібні запевнення придумані лише для того, аби відвернути увагу покупця від важливого, і той відмовився від перевірок автомобіля, повіривши на слово. Однак саме так часто і маскують головні види шахрайства – з ДТП, пробігом та усіма іншими.

Читайте також: наскільки серйозні пошкодження в ДТП часом приховують продавці

Сподіваємось, ви змогли відповісти на більшість питань (а то й усі) досить точно, і коли обиратимете авто у Європі, вас навряд чи вдасться заманити у котрусь з розповсюджених на авторинках «схем». Тим паче, що ви знаєте найголовніше – перед купівлею, що б там не розповідав продавець, автомобіль слід обов’язково перевірити за VIN-кодом, і зробити це варто за допомогою надійного сервісу CEBIA, який володіє інформацією про історію мільйонів автомобілів з Європи.

Останні новини