Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у грудні та визначили топ моделей у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі — переобладнаних в Україні.
Динаміка ринку вантажівок
У грудні українські перевізники придбали сумарно 2,6 тис. вантажівок повною масою понад 3,5 тонни. Це на 58% більше, ніж за аналогічний період минулого року, але на 1,1% менше, ніж у листопаді-2023. Після серпневого піка продажів попит на вантажівки знижувався, потім дещо відновився у попередньому місяці, і знову знизився.
Більшість вантажівок придбали на внутрішньому ринку: 79,8% (2,1 тис. шт.). З-за кордону привезли вживаними 8,7% вантажних автомобілів (229 шт.).
Нових вантажівок минулого місяця придбали 55 імпортних та 245 виготовлених або переобладнаних в Україні (сумарно 300 шт., 11,4%).
Найпопулярніші вантажівки на внутрішньому ринку
Найбільш затребуваними на внутрішньому ринку залишаються самоскиди (606 шт.), фургони (574 шт.), бортові (182 шт.), платформи (94 шт.), та фургони-рефрижератори (93 шт.).
За підсумками минулого місяця найчастіше купували Ford Transit (198 шт.), Mercedes-Benz Sprinter (97 шт.), а також до п’ятірки наймасовіших на внутрішньому ринку вантажівок класу 3,5+Т увійшли ЗіЛ-130 (72 шт.), «класичний» КамАЗ-5320 (70 шт.), та подібний до 130-го самоскид ЗіЛ ММЗ 554 (69 шт.).
- Ford Transit — 198 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 97 шт.
- ЗіЛ 130 — 72 шт.
- КамАЗ 5320 — 70 шт.
- ЗіЛ 554 — 69 шт.
- КамАЗ 5511 — 63 шт.
- Mercedes-Benz Atego — 62 шт.
- ЗіЛ 131 — 54 шт.
- Mercedes-Benz Vario — 53 шт.
- Iveco Daily — 52 шт.
- ГАЗ 3307 — 52 шт.
- Mercedes-Benz T2 — 49 шт.
- DAF CF — 46 шт.
- MAN L2000 — 45 шт.
- ГАЗ 53 — 44 шт.
- ГАЗ 3507 — 36 шт.
- TATA LPT-613 — 30 шт.
- КамАЗ 5510 — 30 шт.
- ЗіЛ 4502 — 30 шт.
- MAN TGL — 29 шт.
Десять із 20 найпопулярніших вантажівок виявилися моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тонни, проданих на внутрішньому ринку у грудні 2023 року, склав 21,2 року. Зважаючи що темпи поповнення автопарку у цьому сегменті порівняно незначні, на додачу настав новий рік, тобто знову змістилися роки випуску для машин не старше 5 років, як цього вимагає наше законодавство, щоб не отримати «штрафні» розміри акцизу при імпорті, не варто сподіватися на швидке «омолодження» у цьому сегменті. Як і на швидке вилучення з обігу морально й фізично застарілих, далеких від екології та безпеки вантажівок випущених ще у радянські часи.
Найпопулярніші вживані вантажівки привезені з-за кордону
Найчастіше з-за кордону у грудні привозили фургони з гідробортом (52 шт.), фургони (29 шт.), бортові тентовані (27 шт.), контейнеровози (23 шт.), та фургони-рефрижератори з гідробортом (16 шт.).
Серед окремих моделей вантажівок з повною масою понад 3,5 т найбільше український автопарк поповнили Iveco Daily (40 шт.), на другій позиції — Mercedes-Benz Atego (33 шт.), після якого на третій сходинці — Mercedes-Benz Sprinter (25 шт.).
До п’ятірки найпопулярніших імпортних вантажних авто потрапили також MAN TGL (20 шт.) та Renault Master (16 шт.).
- Iveco Daily — 40 шт.
- Mercedes-Benz Atego — 33 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 25 шт.
- MAN TGL — 20 шт.
- Renault Master — 16 шт.
- MAN TGX — 13 шт.
- MAN TGS — 8 шт.
- DAF LF — 8 шт.
- MAN TGM — 7 шт.
- DAF XF — 7 шт.
- Volkswagen Crafter — 6 шт.
- Scania R-Series — 5 шт.
- Mercedes-Benz Arocs — 5 шт.
- DAF CF — 5 шт.
- Volvo FM — 4 шт.
- Mitsubishi Canter — 4 шт.
- Volvo FH — 3 шт.
- Renault K-Truck — 3 шт.
- Mercedes-Benz Actros — 3 шт.
- Iveco EuroCargo — 3 шт.
Найпопулярніші нові вантажівки
Серед нових імпортних вантажівок у грудні вперше зареєстрували нових фургонів 19 шт., самоскидів 9 шт., автокранів 7 шт., а також 6 сміттєвозів та 2 бортових вантажних авто.
Найпопулярнішою новою вантажівкою став переобладнаний українським підприємством Volkswagen Crafter, який отримав нове ім’я CKC FT5, й далі служитиме у поліції. Другий за кількістю — інкасаторський фургон Reform 0405032G (на базі Ford Transit), теж переобладнаний українським підприємством: таких зареєстрували 20 шт. Третє місце отримала вантажівка з бортовою платформою та краном-маніпулятором УМЗ Модус Fassi (20 шт.), четверте у Renault Master (11 шт.), п’ятий — фургон з гідробортом Isuzu AB5101 (10 шт.).
- СКС FT5 (на базі Volkswagen Crafter) — 50 шт.
- Reform 0405032G (на базі Ford Transit) — 20 шт.
- УМЗ МОДУС FASSI F115A.0.22 (на базі MAN TGM) — 20 шт.
- Renault Master — 11 шт.
- Isuzu AB5101 (на базі Isuzu NQR) — 10 шт.
- СБМ МДКЗ 31-31 (на базі на базі JAC N350) — 10 шт.
- СБМ МДКЗ 26-31 (на базі JAC N200) — 9 шт.
- СБМ 401/1 (на базі Jас N120) — 6 шт.
- Ford Trucks 1833 DC — 5 шт.
- XCMG NXG3250D5NC — 4 шт.
- ВІВА CB R (на базі Ford Trucks 1833D) — 4 шт.
- АТ МДК-5/28 (на базі Dayun CGC1120) — 4 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 3 шт.
- Intercargo Truck F15121 (на базі MB Sprinter) — 3 шт.
- Ford Transit — 3 шт.
- Fiat Ducato — 3 шт.
- ТК IV-AGP23 (на шасі Iveco Daily) — 3 шт.
- ТК IV-БП (на базі Iveco Daily) — 3 шт.
- СКС НЕХ8-СУ (на базі Hyundai EX8) — 3 шт.
- СБМ 403/2 (на базі JAC N120) — 3 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.