Всі новини

Які авто та за скільки ремонтують найчастіше? Аналітика українського ринку СТО

Ростити бізнес і запускати нові напрямки, орієнтуючись на виручку та свою інтуїцію, вже недостатньо. Висока конкуренція та зростаючі вимоги клієнтів до сервісу задають високу планку. Щоб стабільно виходити в плюс і збільшувати прибутковість компанії, потрібно розуміти, у що інвестувати. Допомогти може аналітика на основі масивів перевірених даних. Експерти Інституту досліджень авторинку вперше презентували публічну аналітику сфери СТО. Джерелом стали дані про більш як 20 тисяч звернень на станції технічного обслуговування, які користуються системою для автоматизації бізнесу RemOnline.

Де найбільше звернень на СТО?

Найбільше звернень за один місяць користувачі RemOnline зафіксували у місті Києві: понад 9 тисяч. Активними були також автомобілісти у Київській області: 1,7 тисячі звернень. Загалом записи про візити на СТО у столиці та області зайняли майже 46% від загальної кількості по Україні.

Третє місце зайняла Дніпропетровська область (1,2 тис. звернень або ж 6,1%). До першої п’ятірки також потрапили Львівщина (1,2 тис. звернень, 5,9%) та Чернівецька область (1,1 тис. звернень, 5,5%).

Кількість звернень на СТО, зафіксованими користувачами RemOnline, за один місяць

Найменше звернень користувачі RemOnline зафіксували у Кіровоградській, Рівненській та Тернопільській областях.

Коли звертаються найчастіше?

Найбільше українські автомобілісти звертаються на станції технічного обслуговування на початку місяця: 1 та 2 числа. Також активність була більшою на початку тижня: у понеділок та вівторок. Найменше звернень відповідно у п’ятницю, суботу та неділю.

Кількість звернень на СТО, зафіксованими користувачами RemOnline, в залежності від дня місяця

Якого віку авто ремонтують?

Найчастіше на СТО, котрі користуються RemOnline, зверталися власники автомобілів 2019 року випуску: 1,2 тис. разів, або ж у 9,3% випадків. На другому місці — автомобілі, виготовлені у 2020 році (1.1 тис., 8,4%), а на третьому — 2021 (1 тис., 7,3%). При цьому машин 2022 та 2023 років випуску — мізерна кількість. Це можна пояснити тим, що власники одно- та дворічних автомобілів обслуговують їх в офіційних дилерів, оскільки на них ще діє гарантія. Останні, своєю чергою, використовують власні системи обліку, не використовують RemOnline та, відповідно, не потрапили до вибірки. Натомість власники машин 2019-2021 років випуску можуть надавати перевагу сучасним та прогресивним СТО, котрі користуються системою RemOnline, оскільки не хочуть експериментувати із «гаражними» автосервісами, кажуть експерти Інституту досліджень авторинку. Підтвердженням цієї думки може бути також факт, що кількість звернень різко зменшується в категоріях авто старших 2003 року, тобто віком понад 20 років.

Структура звернень на СТО, зафіксованими користувачами RemOnline, за роком випуску автомобіля

Також на фоні інших виділяються автомобілі 2007-2008 років випуску (5,9% та 6,7% відповідно). Це наслідок найбільшої кількості таких машин загалом серед активної частини парку.

Які авто ремонтують частіше?

Найбільше візитів за один місяць здійснили власники Renault — понад 3,1 тисячі. Також активно ремонтували BMW та Volkswagen — 2,7 тис. та 1,9 тис. відповідно.

Топ-15 найпопулярніших марок, котрі зверталися протягом місяця до СТО, що використовують RemOnline

Загалом топ-15 найпопулярніших марок, котрі зверталися протягом місяця до СТО, що використовують RemOnline, виглядає так:

  1. Renault — 3 119 шт.
  2. BMW — 2 682 шт.
  3. Volkswagen — 1 891 шт.
  4. Peugeot — 1 006 шт.
  5. Hyundai — 987 шт.
  6. Skoda — 965 шт.
  7. Mercedes-Benz — 958 шт.
  8. Ford — 934 шт.
  9. Audi — 908 шт.
  10. Toyota — 599 шт.
  11. Nissan — 565 шт.
  12. Opel — 531 шт.
  13. KIA — 469 шт.
  14. Honda — 442 шт.
  15. Mitsubishi — 406 шт.

Власники яких авто витрачають грошей більше?

За статистикою, сформованою на основі даних, наданих RemOnline, найбільше на ремонт автомобіля витрачають власники Porsche. Середній чек під час візиту на СТО таких машин склав майже 16 тисяч гривень. На другому місці несподівано виявився корейський SsangYong (середня вартість ремонту 11,3 тис. грн), а не третьому — німецьке BMW із середнім чеком 9,9 тис. грн.

Також в п’ятірку марок авто, власники яких тратять найбільше за один візит на СТО, потрапили комерційні Iveco (9,8 тис. грн) та MAN (9,3 тис. грн).

Рейтинг марок авто за середнім чеком під час візиту на СТО, що використовують RemOnline

Найменшими середні витрати були у власників російсько-радянських ВАЗ/Lada (1,8 тис. грн), китайських Chery (2,1 тис. грн) та українсько-корейських Daewoo (2,3 тис. грн).

  1. Porsche — 15 910 грн.
  2. SsangYong — 11 338 грн.
  3. BMW — 9 885 грн.
  4. Iveco — 9 832 грн.
  5. MAN — 9 328 грн.
  6. Infiniti — 8 946 грн.
  7. Mercedes-Benz — 8 101 грн.
  8. Land Rover — 8 081 грн.
  9. Acura — 7 259 грн.
  10. Audi — 7 254 грн.
  11. Suzuki — 7 191 грн.
  12. Mitsubishi — 7 055 грн.
  13. Jeep — 6 904 грн.
  14. DAF — 6 745 грн.
  15. Mini — 6 504 грн.
  16. Citroen — 6 416 грн.
  17. Chrysler — 5 728 грн.
  18. Volvo — 5 713 грн.
  19. Toyota — 5 444 грн.
  20. Lexus — 5 357 грн.
  21. Volkswagen — 5 343 грн.
  22. Tesla — 5 117 грн.
  23. Ford — 4 888 грн.
  24. Chevrolet — 4 874 грн.
  25. Honda — 4 864 грн.
  26. Subaru — 4 851 грн.
  27. Nissan — 4 774 грн.
  28. Seat — 4 459 грн.
  29. Fiat — 4 226 грн.
  30. Opel — 4 096 грн.
  31. КІА — 4 045 грн.
  32. Hyundai — 3 985 грн.
  33. Dodge — 3 905 грн.
  34. Geely — 3 561 грн.
  35. Skoda — 3 495 грн.
  36. Mazda — 3 358 грн.
  37. ЗАЗ — 2 621 грн.
  38. Renault — 2 499 грн.
  39. Dacia — 2 430 грн.
  40. Peugeot — 2 369 грн.
  41. Daewoo — 2 300 грн.
  42. Chery — 2 145 грн.
  43. ВАЗ/Lada — 1 806 грн.

Як щодо моделей авто?

Найпопулярнішою моделлю на СТО серед користувачів RemOnline став Renault Logan: їх нарахували 1922 за місяць, а середній вік склав 4,4 року. На другій сходинці опинився Peugeot 301 (714 шт.), із середнім віком 2,8 року, а третє місце зайняла одна з найпопулярніших моделей на внутрішньому ринку України — Volkswagen Passat (337 шт., середній вік 14,6 року).

15 найпопулярніших моделей авто під час візитів на СТО, що використовують RemOnline, протягом місяця

З 15 найпопулярніших моделей найбільше потратилися власники BMW X5 (віком 11,7 року в середньому) — майже 13 тисяч гривень, а найменше — Renault Logan: 1317 грн.

  1. Renault Logan, 1922 шт., 4,4 р., 1317 грн;
  2. Peugeot 301, 714 шт., 2,8 р., 1829 грн;
  3. Volkswagen Passat, 337 шт., 14,6 р., 5442 грн;
  4. Hyundai Accent, 323 шт., 5,0 р., 2624 грн;
  5. Skoda Octavia, 251 шт., 14,5 р., 4611 грн;
  6. Volkswagen Golf, 228 шт., 15,5 р., 5267 грн;
  7. BMW 5 Series, 202 шт., 14,2 р., 9944 грн;
  8. Skoda Fabia, 189 шт., 12,8 р., 2131 грн;
  9. BMW X5, 185 шт., 11,7 р., 12971 грн;
  10. Skoda Scala, 175 шт., 3,4 р., 1878 грн;
  11. BMW 3 Series, 173 шт., 14,6 р., 7293 грн;
  12. Ford Focus, 158 шт., 12,0 р., 4070 грн;
  13. Renault Master, 148 шт., 9,1 р., 4826 грн;
  14. Audi A6, 147 шт., 14,1 р., 6670 грн;
  15. Renault Megane, 146 шт., 13,6 р., 4178 грн.

Регіональні особливості

Цікаво також розглянути регіональний аспект. Так, наприклад, у Волинській області в топ-5 найпопулярніших марок авто, котрі зверталися на СТО, виявилися одразу три моделі BMW: X5, 5 Series та 3 Series. У Київській області лідерами стали Volkswagen Passat, Skoda Octavia і Volkswagen Golf.

Найпопулярніші моделі авто під час візитів на СТО, що використовують RemOnline, у Волинській та Київській областях, протягом місяця

При цьому середній чек на ремонт найпопулярніших моделей на Волині та на Київщині суттєво відрізняється. Відмінним виявився також і середній вік машин. Це може бути пов’язаним із регіональною специфікою.

Так, Волинська область виконує роль так званого автомобільного хабу під час ввезення вживаних авто з-за кордону. Такі «свіжопригнані» авто проходять передпродажне обслуговування саме в цьому регіоні, проте не користуються офіційними сервісами, котрі використовують власні CRM-системи. Тому такі, хоч і не нові, проте преміумбренди потрапляють до статистики системи RemOnline, пояснюють експерти Інституту досліджень авторинку.

Натомість у Київській області, де відповідно до статистики авторинку автомобілі на ринку дещо новіші та дорожчі, у статистику потрапили більш «народні» машини. Це може бути пов’язане з тим, що власники новіших автомобілів у столичному регіоні надають перевагу гарантійному обслуговуванню на офіційних сервісах, відповідно вони не потрапили до системи RemOnline.

Як використовувати аналітичні дані в автомобільному бізнесі?

Основна перевага аналітики — це можливість приймати рішення на основі перевірених даних, а не керуватися власними відчуттями та стереотипами. Наприклад, дані про візити на СТО, можуть дати розуміння ринку: які авто ремонтують та де, з якими проблемами найчастіше звертаються, скільки витрачають на ремонт, і головне — розуміти взаємозв’язки між цими речима та вашим бізнесом.

Така інформація допоможе підбирати правильно наявність запчастин, навчати персонал необхідним навикам, а також будувати правильні маркетингові стратегії та навіть обирати нові локації для розвитку.

Більше слухайте на вебінарі «Аналіз ринку автосервісу та його майбутнє», організованого RemOnline разом з Інститутом досліджень авторинку.

Вебінар "Шляхи вперед: Аналіз ринку автосервісу та його майбутнє"

Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.

Останні новини