Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику імпорту в березні і визначили, з яких країн українці їх привозили вживані легковики, їх середню вартість, та скільки загалом грошей витратили на авто з-за кордону.
Авто з Європи домінують
У березні до України привезли 14,5 тис. вживаних легкових авто. З них 75% (10,9 тис.) привезли з країн Євросоюзу, ще 21% — із країн Америки (3 тис.). З Великобританії експортували 2% машин (347 шт.), з Китаю — 1% (134 шт.); по 1% вживаних легковиків прибуло з Китаю (134 шт.) та Південної Кореї (96 шт.). Решту зайняли інші регіони світу.
Якщо ж аналізувати тенденції купівлі вживаних авто з-за кордону в розрізі країн, а не регіонів загалом, то на першому місці протягом березня виявилася Польща (23%, 3,3 тис.). Друге місце за популярністю зайняла Німеччина (20,3%, 3 тис.). Третю сходинку з такою ж часткою посіли США (20,3%, 2,9 тис.).
Також активно машини експортували до України з Литви (4,8%, 703 шт.) та Нідерландів (4,3%, 620 шт.).
- Польща — 3 334 шт.
- Німеччина — 2 954 шт.
- США — 2 949 шт.
- Литва — 703 шт.
- Нідерланди — 620 шт.
- Естонія — 464 шт.
- Бельгія — 450 шт.
- Франція — 407 шт.
- Швейцарія — 388 шт.
- Норвегія — 383 шт.
- Великобританія — 346 шт.
- Словаччина — 241 шт.
- Чехія — 211 шт.
- Словенія — 191 шт.
- Китай — 134 шт.
- Данія — 116 шт.
- Швеція — 110 шт.
- Південна Корея — 96 шт.
- Фінляндія — 74 шт.
- Угорщина — 63 шт.
Скільки витратили грошей на вживані авто з-за кордону?
У березні українці придбали за кордоном вживаних легковиків сумарною митною вартістю 3,3 мільярда гривень. По сьогоднішньому офіційному обмінному курсі валют, це близько $79 мільйонів.
Найбільше коштів витратили на купівлю авто з США (1,1 мільярда гривень). На другому місці розмістилася Польща. Машини, експортовані з цієї країни протягом березня, коштували українцям 689,2 мільйона гривень. На третьому місці розмістилася Німеччина із сумарною митною вартістю 429,8 мільйона гривень за привезені звідти вживані легковики.
Вживані авто з Китаю посіли четверте місце (146,9 млн грн). Замикає першу п’ятірку Норвегія (129,6 млн грн).
- США — 1 077,7 млн грн
- Польща — 689,2 млн грн
- Німеччина — 429,8 млн грн
- Китай — 146,8 млн грн
- Норвегія — 129,6 млн грн
- Бельгія — 124,6 млн грн
- Литва — 104,7 млн грн
- Словенія — 82,1 млн грн
- Нідерланди — 75,6 млн грн
- Естонія — 63,7 млн грн
- Словаччина — 52,9 млн грн
- Франція — 49,4 млн грн
- Швейцарія — 46,8 млн грн
- Велика Британія — 40,1 млн грн
- Південна Корея — 37,6 млн грн
Скільки коштують вживані авто з-за кордону?
Основна тенденція українського імпорту залишається незмінною: найбільший попит серед українців мають доступні автомобілі вартістю $1-2 тисячі. За підсумками березня, таких було 32,8% від загальної кількості розмитнених.
Загалом 62,3% усіх імпортних вживаних легковиків протягом березня коштували менш як $5 тисяч, а менш як $10 тисяч — 82,9%.
Середня ціна імпортного легковика з пробігом у березні склала $6 287. Це — на 4,2% менше, ніж у лютому.
У яких країнах авто найдешевші?
Найдорожчими у березні виявилися вживані легковики, котрі українці привозили з Китаю. Їх середня вартість склала $30,2 тисячі. На другому місці розташувалася Угорщина (середня вартість $16,1 тис.), а на третьому — Грузія ($13,7 тис.). Також середня вартість була досить високою в авто зі Словенії ($11,8 тис.) та Південної Кореї ($10,7 тис.).
Найнижчою середня митна вартість виявилася у вживаних легковиків з Латвії ($2,7 тис.), Великобританії ($3,2 тис.) та Фінляндії ($3,2 тис.).
- Китай — $30 207
- Угорщина — $16 074
- Грузія — $13 771
- Словенія — $11 756
- Південна Корея — $10 719
- США — $9 993
- Австрія — $9 655
- Норвегія — $9 250
- Канада — $8 350
- Бельгія — $7 570
- Італія — $6 344
- Словаччина — $6 006
- Польща — $5 653
- Данія — $4 537
- Швеція — $4 469
- Литва — $4 071
- Німеччина — $3 979
- Естонія — $3 757
- Чехія — $3 689
- Нідерланди — $3 334
- Франція — $3 320
- Швейцарія — $3 302
- Фінляндія — $3 240
- Великобританія — $3 165
- Латвія — $2 669
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.