Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів у березні 2023 року, описали динаміку ринку та визначили 15 найпопулярніших нових легковиків місяця.
Динаміка ринку нових авто
У березні українці придбали 5 тисяч нових легковиків. Це на 733,3% більше, ніж у березні 2022 року та на 38,9% більше, ніж у лютому-2023. Втім, семикратний приріст продажів нових авто у березні не можна вважати сенсацією — такі результати є наслідком майже «нульових» продажів у перші кілька тижнів початку повномасштабної війни, коли тимчасово не працювали Сервісні центри МВС.
Загалом у першому кварталі 2023 року українці вперше зареєстрували 12,1 тисячі нових легковиків, що на 6,1% більше, ніж за аналогічний період 2022 року.
Більшість нових легковиків у березні (93,8%, 4 698 штук) були імпортовані з-за кордону. Частка легковиків, виготовлених в Україні методом крупновузлового складання, склала 6,2% (309 шт.).
Найбільше нових автомобілів протягом минулого місяця зареєстрували у місті Києві (1 559 шт.) та Київській області (674 шт.), а також Дніпропетровській (465 шт.), Одеській (348 шт.) та Львівській (290 шт.) областях.
Найменше нових машин вперше зареєстрували у Херсонській (3 шт.), Луганській (6 шт.), Донецькій (11 шт.), Чернігівській (36 шт.) та Запорізькій (52 шт.) областях.
Найпопулярніші нові імпортні легковики
Найчастіше у березні під час купівлі нового легковика українці обирали бренд Toyota (631 шт., 12,6%). Друге місце зайняв бренд Renault (506 шт., 10,1%).
На третьому місці місце піднявся Volkswagen (492 шт., 9,8%), а на четверте, потіснивши на одну сходинку до низу бренд BMW (376 шт., 7,5%), піднялася Skoda (383 шт., 7,6%).
Серед моделей у третьому місяці 2023 року лідером продажів, з великим відривом від найближчих конкурентів, залишається Renault Duster (408 шт.). На друге місце із четвертого піднялася Mazda CX-5 (180 шт.), а на третє із п’ятого — Hyundai Tucson (178 шт.).
Популярний Volkswagen ID.4 (160 шт.), котрий раніше показував впевнену тенденцію підняття в рейтингу продажів, опустився із другого місця на четверте.
Замикає першу п’ятірку Toyota RAV-4 (142 шт.), котра ще місяць тому, за підсумками лютого, була на п’ятнадцятому місці.
Абсолютна більшість (12 із 15) популярних моделей березня — це кросовери та позашляховики. Тобто, українці й надалі під час купівлі нового авто надають перевагу практичним універсальним легковикам.
- Renault Duster — 408 шт.
- Mazda CX-5 — 180 шт.
- Hyundai Tucson — 178 шт.
- Volkswagen ID.4 — 160 шт.
- Toyota RAV-4 — 142 шт.
- Toyota Corolla — 129 шт.
- Toyota Camry — 117 шт.
- Skoda Kodiaq — 112 шт.
- Volkswagen Touareg — 112 шт.
- Honda M-NV — 108 шт.
- Suzuki Vitara — 104 шт.
- BMW X7 — 103 шт.
- Volkswagen Tiguan — 101 шт.
- Nissan Qashqai — 80 шт.
- Skoda Octavia — 78 шт.
Серед нових легковиків, складених в Україні, у лютому найбільше купували автомобілі Skoda Kodiaq (110 шт.), Skoda Karoq (60 шт.) та Lada Granta (20 шт.).
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.