Абсолютну більшість автомобілів на ринку сьогодні продають в інтернеті. Агрегатор Automoto.ua збирає оголошення продажу всіх авто зі 100 автосайтів в Україні. На основі цих даних експерти Інституту досліджень авторинку дослідили активність продавців, визначили фінансовий об’єм авторинку у лютому 2023 року, а також описали ситуацію в регіонах та склали рейтинг брендів за сумарною вартістю авто в продажі.
Динаміка онлайн авторинку
Протягом лютого 2023 року українці опублікували в інтернеті понад 236 тисяч оголошень продажу вживаних легковиків. Сумарно ці машини вартували $1,8 мільярда, що на $90 мільйонів більше (+5,3%), ніж у січні-2023, і так само як у лютому-2022. Тобто, всупереч тому, що середня вартість автомобілів у лютому знизилася, фінансовий об’єм авторинку України зріс.
Загалом динаміка онлайн авторинку за кількістю оголошень синхронно повторює фінансові показники: чим більша кількість оголошень — тим більшою є сумарна вартість авто в оголошеннях.
В яких регіонах найбільше продавали авто онлайн
Найбільше оголошень у лютому 2023 року розмістили у Київській області та Києві (37,7 тис.). Сумарно ці легковики коштували $434,3 мільйона.
На друге із третього місця піднялася Дніпропетровська область: 20,3 тис. оголошень сумарною вартістю $148,6 мільйона. Третю позицію зайняла Львівська область (17,5 тисячі оголошень сумарною вартістю $157,6 мільйона).
Четверте місце посіла Одещина: там українці протягом лютого розмістили в інтернеті 17,2 тисячі оголошень продажу легковиків з пробігом, які сумарно коштували $134,1 мільйона.
Замикає першу п’ятірку Харківська область з 81,4 тис. оголошень та сумарною вартістю цих авто в $81,4 мільйона.
- Київська + Київ — 37,7 тис., $431,3 млн.
- Дніпропетровська — 20,3 тис., $148,6 млн.
- Львівська — 17,5 тис., $157,6 млн.
- Одеська — 17,2 тис., $134,1 млн.
- Харківська — 13,2 тис., $81,4 млн.
- Вінницька — 11,5 тис., $77,4 млн.
- Івано-Франківська — 9,5 тис., $68,2 млн.
- Полтавська — 9,2 тис., $58,7 млн.
- Рівненська — 9,2 тис., $72,0 млн.
- Волинська — 8,2 тис., $65,4 млн.
- Черкаська — 7,8 тис., $47,2 млн.
- Хмельницька — 7,5 тис., $50,1 млн.
- Житомирська — 7,3 тис., $46,2 млн.
- Миколаївська — 6,8 тис., $35,0 млн.
- Запорізька — 6,7 тис., $40,6 млн.
- Закарпатська — 6,4 тис., $53,3 млн.
- Чернівецька — 6 тис., $44,9 млн.
- Тернопільська — 6 тис., $45,3 млн.
- Сумська — 5,9 тис., $33,6 млн.
- Кіровоградська — 5,6 тис., $29,5 млн.
- Чернігівська — 5,2 тис., $28,8 млн.
- Донецька — 5,2 тис., $28,7 млн.
- Луганська — 1,7 тис., $16,1 млн.
- Херсонська — 0,8 тис., $4,1 млн.
Найменше пропозицій продажу зафіксували у Херсонській (0,8 тис. сумарною вартістю $4,1 мільйона), Луганській (1,7 тис. сумарною вартістю $16,1 мільйона), Донецькій (5,2 тис., $28,7 мільйона), Чернігівській (5,2 тис., $28,8 мільйона) та Кіровоградській (5,6 тис., $29,5 мільйона) областях.
Яких брендів найбільше у продажі
У лютому найбільша сумарна вартість виявилася в бренду Volkswagen: $224,8 мільйона. На другому місці розмістився Mercedes-Benz ($164,9 млн), а на третьому — BMW ($139,4 млн).
До п’ятірки увійшли також Toyota ($112,5 млн) та Audi ($108,5 млн).
- Volkswagen — $224,8 млн
- Mercedes-Benz — $164,86 млн
- BMW — $139,74 млн
- Toyota — $112,45 млн
- Audi — $108,53 млн
- Renault — $90,83 млн
- Ford — $82,37 млн
- Skoda — $80,47 млн
- Nissan — $70,08 млн
- Hyundai — $69,63 млн
- Opel — $58,28 млн
- ВАЗ — $48,66 млн
- Kia — $46,90 млн
- Mazda — $41,76 млн
- Mitsubishi — $40,86 млн
Цікаво, що першим за кількістю оголошень у лютому виявився бренд ВАЗ — таких українці опублікували 31,9 тис., тоді за сукупною вартістю ця марка опинилася аж на 12 місці. Натомість Mercedes-Benz, котрий у рейтингу кількості оголошень зайняв п’яте місце (11,8 тис.), посів другу сходинку в іншому списку — за сукупною вартістю оголошень. Так трапляється внаслідок різної середньої вартості автомобілів брендів.
У топ-5 за кількістю оголошень і лютому потрапили також Renault (13,1 тис.) та Opel (12,6 тис.).
- ВАЗ — 31,9 тис.
- Volkswagen — 26,2 тис.
- Renault — 13,1 тис.
- Opel — 12,6 тис.
- Mercedes-Benz — 11,8 тис.
- Ford — 11,6 тис.
- Skoda — 10,9 тис.
- BMW — 10,3 тис.
- Audi — 9,0 тис.
- Daewoo — 8,1 тис.
- Toyota — 7,7 тис.
- Nissan — 7,6 тис.
- Hyundai — 7,4 тис.
- Chevrolet — 5,6 тис.
- Mazda — 5,5 тис.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.