Ринок сідлових тягачів у 2022 році встановив рекорд: попри війну, продажі зросли на 19%. Таким чином, цей сегмент ринку виявився одним із двох, котрі продемонстрували ріст у непростому році, що минув. Експерти Інституту досліджень авторинку визначили, у яких областях найчастіше купують авто цієї категорії та топ-25 моделей на внутрішньому ринку, серед «свіжопригнаних» та нових сідлових тягачів.
Динаміка ринку сідлових тягачів
У грудні українці придбали 3,5 тисячі нових і вживаних вантажних сідлових тягачів. Це на 12,2% більше, ніж у грудні 2021 року та на 7% менше, ніж у листопаді-2022.
Загалом протягом 2022 року українці придбали 33,6 тисячі сідлових тягачів. Це — на 19,3% більше, ніж у 2021 році. Таким чином, продажі сідлових тягачів — один із двох сегментів автомобільного ринку (разом з електромобілями), який за підсумками року продемонстрував ріст.
Більшість вантажівок (52,7%, 17,7 тис.) у 2022 році привезли вживаними з-за кордону. На внутрішньому ринку придбали 42,6% (14,3 тис.) тягачів, і лише 4,7% (1,6 тис.) купили новими.
Пік продажів сідлових тягачів зафіксований у вересні: тоді продали 4,4 тисячі авто. Ріст цього сегмента почався у червні внаслідок нестачі рухомого складу у парках через зміну логістичних маршрутів. Тимчасова зупинка портів призвела до того, що майже усі імпортні товари почали доставляти суходолом, з допомогою автомобільного транспорту, якого виявилося недостатньо. Саме тому українські перевізники активно поповнювали свій автопарк. У жовтні почалося зниження продажів у цьому сегменті, яке триває третій місяць поспіль.
У яких областях найбільше купують сідлові тягачі
У 2022 році найбільше нових і вживаних сідлових тягачів зареєстрували у Львівській області (3,2 тис.), що склало 9,6% від загальної кількості. У Одеській області реєстраційні дії пройшли ще 3 тис. авто цієї категорії (9,1%).
Третє місце в рейтингу зайняла Київська область (2,5 тис., 7,4%). На четвертій сходинці розташувалося місто Київ (2,4 тис., 7,2%), а замикає першу п'ятірку Закарпатська область (2,3 тис., 6,9%).
Найменше сідлові тягачі реєстрували у Луганській (77 шт.), Херсонській (84 шт.) та Донецькій (92 шт.) областях.
- Львівська - 3 214 шт.
- Одеська - 3 043 шт.
- Київська - 2 471 шт.
- місто Київ - 2 424 шт.
- Закарпатська - 2 303 шт.
- Вінницька - 2 216 шт.
- Дніпропетровська - 2 114 шт.
- Волинська - 1 817 шт.
- Рівненська - 1 660 шт.
- Тернопільська - 1 353 шт.
- Чернівецька - 1 330 шт.
- Черкаська - 1 304 шт.
- Полтавська - 1 147 шт.
- Хмельницька - 1 101 шт.
- Кіровоградська - 991 шт.
- Миколаївська - 933 шт.
- Житомирська - 923 шт.
- Івано-Франківська - 822 шт.
- Харківська - 661 шт.
- Чернігівська - 550 шт.
- Запорізька - 528 шт.
- Сумська - 410 шт.
- Донецька - 92 шт.
- Херсонська - 84 шт.
- Луганська - 77 шт.
ТОП найпопулярніших сідлових тягачів на внутрішньому ринку
Найпопулярнішим сідловим тягачем на внутрішньому ринку у 2022 році виявився DAF XF. Кількість продажів авто цієї моделі (4,1 тис.) майже у 2,5 раза перевищує показники моделі, що розмістилася на другому місці - Volvo FH (1,7 тис.).
На третьому місці знаходиться Renault Magnum (1,7 тис.), на четвертому - MAN TGX (1,6 тис.), а замикає першу п'ятірку Renault Premium (1,1 тис.).
- DAF XF - 4 126 шт.
- Volvo FH - 1 678 шт.
- Renault Magnum - 1 659 шт.
- MAN TGX - 1 636 шт.
- Renault Premium - 1 056 шт.
- MAN TGA - 927 шт.
- Scania R-Series - 699 шт.
- DAF CF - 496 шт.
- Mercedes-Benz Actros - 413 шт.
- MAN TGS - 207 шт.
- Iveco Stralis - 206 шт.
- Volvo FM - 161 шт.
- Scania G-Series - 118 шт.
- Mercedes-Benz Axor - 90 шт.
- MAN F2000 - 69 шт.
- МАЗ 5432 - 65 шт.
- Scania P-Series - 53 шт.
- Renault T-Truck - 47 шт.
- КамАЗ 5410 - 46 шт.
- Iveco Magirus - 46 шт.
- Iveco EuroStar - 42 шт.
- DAF 47 - 41 шт.
- Scania 124 - 39 шт.
- МАЗ 5440 - 38 шт.
- Volvo VN - 35 шт.
Середній вік сідлових тягачів на внутрішньому ринку склав 13,5 року. Більшість цих авто придбали фізичні особи (81,6%).
ТОП імпортованих вживаних сідлових тягачів
Лідером «свіжопригнаних» сідлових тягачів за підсумками 2022 року став DAF XF (8,8 тис.). На другому місці розмістився MAN TGX (6,6 тис.), а на третьому — Volvo FH (3,9 тис.).
Четверте місце зайняв Renault Magnum (2,2 тис.), а п’яте — Scania R-Series (1,8 тис.).
- DAF XF - 8 793 шт.
- MAN TGX - 6 605 шт.
- Volvo FH - 3 891 шт.
- Renault Magnum - 2 153 шт.
- Scania R-Series - 1 768 шт.
- Renault Premium - 1 742 шт.
- Mercedes-Benz Actros - 1 283 шт.
- MAN TGA - 1 106 шт.
- DAF CF - 1 083 шт.
- MAN TGS - 708 шт.
- Iveco Stralis - 547 шт.
- Renault T-Truck - 538 шт.
- Volvo FM - 388 шт.
- Scania G-Series - 305 шт.
- Mercedes-Benz Axor - 130 шт.
- Scania P-Series - 92 шт.
- MAN F2000 - 69 шт.
- МАЗ 5432 - 65 шт.
- Iveco Magirus - 61 шт.
- MAN L2000 - 54 шт.
- Iveco EuroStar - 48 шт.
- КамАЗ 5410 - 46 шт.
- DAF 47 - 41 шт.
- Scania 124 - 39 шт.
- МАЗ 5440 - 38 шт.
Цікаво, що абсолютну більшість сідлових тягачів (96,7%) імпортували юридичні особи. Середній вік вживаних тягачів з-за кордону у 2022 році склав 9,8 року.
ТОП нових сідлових тягачів
Перше місце серед нових сідлових тягачів за підсумками 2022 року зайняв MAN TGX (354 шт.). На другому місці розмістилося Volvo FH (328 шт.), а на третьому — Mercedes-Benz Actros (261 шт.).
В першу п’ятірку також потрапили DAF XF (224 шт.) та Scania R-Series (103 шт.).
- MAN TGX - 354 шт.
- Volvo FH - 328 шт.
- Mercedes-Benz Actros - 261 шт.
- DAF XF - 224 шт.
- Scania R-Series - 103 шт.
- Scania S-Series - 88 шт.
- Scania G-Series - 60 шт.
- Renault T-Truck - 54 шт.
- MAN TGS - 28 шт.
- Iveco Stralis - 20 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.