Продажі малої комерційної техніки впали на третину, проте ринок розвивається: підсумки 2022
Продажі малої комерційної техніки — вантажівок повною масою до 3,5 тонн, — у 2022 році скоротилися на третину. Проте, всупереч усім негативним обставинам, цей сегмент ринку стабілізувався та зростає третій місяць поспіль. Експерти Інституту досліджень авторинку визначили, у яких областях найчастіше купують авто цієї категорії та топ-25 моделей на внутрішньому ринку, серед «свіжопригнаних» та нових LCV.
Динаміка ринку LCV
У грудні українці придбали майже 4,3 тисячі нових і вживаних вантажних транспортних засобів повною масою до 3,5 тонн, тобто таких, що належать до категорії LCV. Це на −40,6% менше, ніж у грудні 2021 року та на 3,6% більше, ніж у листопаді-2022.
Загалом протягом 2022 року українці придбали 46,8 тисячі автомобілів категорії LCV. Це — на 33% менше, ніж у 2021 році.
Більшість малої комерційної техніки (64,2%, 44,8 тис.) у 2022 році придбали на внутрішньому ринку. Ще 24,4% (17 тис.) привезли вживаними з-за кордону. Лише 11,4% (8 тис.) LCV купили новими. З цієї кількості 2 тис. були переобладнані українськими підприємствами з імпортних машинокомплектів або шасі.
Після початку повномасштабного вторгнення ринок LCV в Україні, як і в усіх інших сегментах, «просів» до мінімальних показників. Проте вже у квітні він почав відновлюватися, і у червні досягнув піку: 4,8 тис. проданих авто цієї категорії. Такого показника вдалося досягнути завдяки дії так званого «нульового» розмитнення: більшість транспортних засобів протягом місяця були ввезені вживаними з-за кордону (49,2%). Після повернення митних платежів, частка імпортних авто зменшилася, а загальні об’єми продажів стабілізувалися на рівні 4 — 4,5 тисячі автомобілів у місяць.
У яких областях найбільше купують LCV
У 2022 році найбільше нових і вживаних LCV зареєстрували у місті Києві (5,4 тис.), що склало 11,5% від загальної кількості. У Київській області реєстраційні дії пройшли ще 4,7 тис. авто цієї категорії (10,1%).
Третє місце в рейтингу зайняла Львівська область (3,9 тис., 8,4%). На четвертій сходинці розташувалася Дніпропетровська область (3,6 тис., 7,7%), а замикає топ-5 Рівненщина (2,9 тис., 6,3%).
Найменше малу комерційну техніку реєстрували у Луганській (160 шт.), Херсонській (242 шт.) та Донецькій (268 шт.) областях.
- місто Київ — 5 383 шт.
- Київська — 4 712 шт.
- Львівська — 3 917 шт.
- Дніпропетровська — 3 581 шт.
- Рівненська — 2 935 шт.
- Одеська — 2 465 шт.
- Волинська — 2 366 шт.
- Вінницька — 2 101 шт.
- Івано-Франківська — 1 927 шт.
- Закарпатська — 1 866 шт.
- Чернівецька — 1 764 шт.
- Хмельницька — 1 615 шт.
- Полтавська — 1 534 шт.
- Тернопільська — 1 524 шт.
- Харківська — 1 489 шт.
- Черкаська — 1 465 шт.
- Житомирська — 1 326 шт.
- Запорізька — 1 192 шт.
- Кіровоградська — 823 шт.
- Чернігівська — 749 шт.
- Миколаївська — 679 шт.
- Сумська — 664 шт.
- Донецька — 268 шт.
- Херсонська — 242 шт.
- Луганська — 160 шт.
ТОП найпопулярніших LCV на внутрішньому ринку
Найпопулярнішим LCV на внутрішньому ринку у 2022 році залишається багаторічний лідер Mercedes-Benz Sprinter (4,2 тис. угод).
На другому місці розташувався Renault Master (2,6 тис. угод), а на третьому — Ford Transit (2,2 тис. угод).
Четверте місце займає російський ГАЗ 3302 «Газель» (1,9 тис. угод), проте у порівнянні з рейтингом 2021 року ця модель опустилася на дві позиції донизу. Замикає першу п’ятірку Volkswagen Transporter (1,8 тис. угод).
- Mercedes-Benz Sprinter — 4 229 уг.
- Renault Master — 2 580 уг.
- Ford Transit — 2 158 уг.
- ГАЗ 3302 «Газель» — 1 922 уг.
- Volkswagen Transporter — 1 779 уг.
- Renault Kangoo — 1 721 уг.
- Renault Traffic — 1 109 уг.
- Volkswagen Caddy — 1 077 уг.
- Mercedes-Benz Vito — 997 уг.
- Fiat Doblo — 880 уг.
- Volkswagen Crafter — 869 уг.
- Opel Vivaro — 852 уг.
- Volkswagen LT — 852 уг.
- Fiat Ducato — 722 уг.
- Mercedes-Benz T1/T2 — 680 уг.
- Peugeot Partner — 528 уг.
- Opel Movano — 514 уг.
- Citroen Berlingo — 478 уг.
- Iveco Daily (Turbo/Power) — 453 уг.
- Peugeot Boxer — 385 уг.
- ГАЗ 2705 «Газель» — 356 уг.
- Citroen Jumper — 346 уг.
- ЗАЗ 1105 «Дана» — 340 уг.
- Opel Combo — 334 уг.
- Lanos Cargo — 290 уг.
ТОП імпортованих вживаних LCV
Як і у 2021 році, лідером «свіжопригнаних» LCV за підсумками 2022 року залишається Renault Master (3 тис.).
Друге місце посів Mercedes-Benz Sprinter (3 тис.), а третє — Renault Kangoo (870 шт.).
Четверте місце зайняв Volkswagen Crafter (818 шт.), а п’яте — Renault Traffic (783 шт.).
- Renault Master — 2 961 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 2 159 шт.
- Renault Kangoo — 870 шт.
- Volkswagen Crafter — 818 шт.
- Renault Traffic — 783 шт.
- Ford Transit — 541 шт.
- Volkswagen Transporter — 490 шт.
- Opel Vivaro — 475 шт.
- Opel Movano — 465 шт.
- Mercedes-Benz Vito — 362 шт.
- Fiat Ducato — 314 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) — 231 шт.
- Volkswagen Caddy — 221 шт.
- Peugeot Boxer — 213 шт.
- Ford Transit Custom — 194 шт.
- Nissan NV200 — 161 шт.
- Citroen Jumper — 148 шт.
- Peugeot Partner — 92 шт.
- Citroen Berlingo — 90 шт.
- Nissan E-NV 200 — 77 шт.
- Ford F150 — 73 шт.
- Mercedes-Benz Citan — 73
- Fiat Doblo — 67 шт.
- Dodge Ram — 65 шт.
- Opel Combo — 64 шт.
ТОП нових LCV
Перше місце за підсумками 2022 року зайняв Renault Express (500 шт.). Друге місце посів Fiat Doblo (140 шт.), а третє — Renault Master (112 шт.). Четверту позицію зайняв Mercedes-Benz Sprinter (101 шт.), а п’яту — Fiat Ducato (91 шт.).
- Renault Express — 500 шт.
- Fiat Doblo — 140 шт.
- Renault Master — 112 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 101 шт.
- Fiat Ducato — 91 шт.
- Toyota Proace — 83 шт.
- Citroen Berlingo — 74 шт.
- Ford Transit — 56 шт.
- Fiat Fiorino — 54 шт.
- Peugeot Partner — 54 шт.
- Volkswagen Crafter — 48 шт.
- Peugeot Boxer — 42 шт.
- Opel Combo — 34 шт.
- Volkswagen Transporter — 29 шт.
- Citroen Jumper — 28 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) — 22 шт.
- Ford Courier — 20 шт.
- Volkswagen Caddy — 15 шт.
- Citroen Jumpy — 14 шт.
- Peugeot Expert — 12 шт.
- Renault Traffic — 12 шт.
- Opel Vivaro — 11 шт.
- ГАЗель Next — 10 шт.
- FAW Tiger VR — 8 шт.
- Ford Transit Custom — 8 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.