У Інституту досліджень авторинку з’явився ще один партнер — Український автомобільний клуб. Це — одна з найбільших в Україні організацій, що об’єднує колекціонерів, реставраторів та розвиває автомобільну ретро культуру в нашій країні. А ще — єдиний в Україні національний представник Міжнародної федерації історичних транспортних засобів FIVA (Fédération Internationale des Véhicules).
Основна проблема автомобільної ретро спільноти сьогодні — відсутнє поняття «історичний автомобіль» на законодавчому рівні. Внаслідок цього неможливо імпортувати автомобіль, що не відповідає вимогам екологічного стандарту «Євро-2». Тобто, усі автомобілі, виготовлені до 1996 року, можуть бути ввезені з-за кордону лише як культурна цінність — без права реєстрації та пересування по дорогах загального користування.
"Вважаємо, що розвиток автомобільного ринку неможливий без розвитку автомобільної культури. Зокрема — ретро культури. Історичні транспортні засоби — це не тільки сегмент автомобільного ринку України, який заблокований через недосконале законодавство, це — мистецтво, яке необхідно заохочувати" — зазначив Станіслав Бучацький, голова Інституту досліджень авторинку.
«Кожен ретро автомобіль, що потрапляє до України чи відновлюється в Україні, розвиває культуру нашої країни. Для того, щоб поняття «історичного авто» не асоціювалося лише із радянським автопромом, потрібно дати можливість ентузіастам ввозити достойні екземпляри з-за кордону" — вважає Анатолій Шумський, президент Українського автомобільного клубу.
В рамках укладеного меморандуму організації розроблятимуть законопроєкт про історичні транспортні засоби. Ухвалення документу дозволить поповнювати українські колекції ретро автомобілями з-за кордону та розвивати автомобільну ретро культуру, а також активізує «заморожений» сегмент українського автомобільного ринку — історичні автомобілі.
Підтримуєте формування цивілізованого авторинку? Маєте власне бачення розв’язання актуальних проблем, пропозиції щодо вдосконалення законодавства чи розвитку автомобільної сфери? Долучайтеся!