Вперше з початку повномасштабного вторгнення в Україні провели подію, присвячену автомобільному ринку. Конференцію для представників автобізнесу організувала команда AUTO.RIA в онлайн-форматі 9 грудня. Одним із восьми спікерів став CEO Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький, який розповів про прихований потенціал ринку нових авто.
Розпочалась конференція із вітання Міли Курбатової, заступниці маркетинг-директора з питань корпоративних комунікацій RIA.com. Вона розповіла про те, як AUTO.RIA працювали з 24 лютого, щоб допомогти авторинку не зупинятися. Щомісяця AUTO.RIA перевіряють близько 75 тис. авто на факт участі в ДТП; 115 тис. авто на відсутність у розшуку; 61 тис. — на реальний пробіг. Загалом із початку 2022 року компанія перевірила 1 млн унікальних авто за VIN-кодом. А також запровадили нову перевірку — підтвердження особи з допомогою сервісу "Дія«.
Експертка № 1 з сервісу в Україні Анастасія Владичинська розповідала, на що зважати в роботі з клієнтами, аби дати бізнесу можливість йти далі навіть зараз. Влад Ільїнов, Product Owner напрямку Нові авто на AUTO.RIA розповів про те, як та чому українці продовжують шукати нові авто під час війни в Україні. Цікаво, що з моменту звільнення Київщини попит зростав майже безперервно аж до моментів обстрілів критичної інфраструктури, коли зафіксували падіння −36% у порівнянні з попереднім періодом. Також показовим стало зростання на 344% дзвінків за оголошеннями продажу електромобілів під час паливної кризи.
Голова Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький присвятив свою доповідь аналітиці великої кількості автомобільних даних, взятих у тому числі з AUTO.RIA. В часи війни щомісяця в Україні купують близько 3,5 тис. нових авто, і це можна вважати прекрасним результатом.
Окремо він виділив «майже нові» авто віком до трьох років, які найбільше конкурують з сегментом нових авто. Саме тому ринок нових авто насправді більший, ніж здається, та постійно зростає протягом року. «Покупцю вживаного авто неважливо, звідки воно з’явилося на ринку: привезено з-за кордону чи придбане на внутрішньому ринку. Головне — воно фізично тут, і не треба чекати декілька місяців на його доставлення», каже експерт.
Головною країною, звідки «майже нові» автомобілі потрапляють в Україну, стали США — звідти прибуло аж 66,5% від загальної кількості таких машин, а на другому місці опинився Китай з часткою 9%. Важливою частиною доповіді стали поради про те, як збільшити продажі та знайти нові зони росту навіть в таких, непростих для українського ринку, обставинах. Станіслав розповів про ланки ланцюга, які можуть допомогти дилерам з продажем нових авто: наявність автомобілів, фінансова підтримка, помірні ціни на страхування тощо.
Після цього відбулася дискусійна панель з представниками бізнесу про стан ринку нових авто та його майбутнє. Участь в обговоренні взяли Руслан Сидоренко, Nissan-Україна; Андрій Чабанов, Stellantis Ukraine; Ігор Ткаченко, Porsche; Андрій Ханін, Jaguar Land Rover.
Василь Трофимчук, проєктний менеджер напрямку Нові авто AUTO.RIA, розповів про адаптацію бізнесу й відновлення співпраці з партнерами на початку війни, у березні-травні: надання базових пакетів для автосалонів з 50% знижкою; безплатні цільові дзвінки. Таким чином, у березні з AUTO.RIA співпрацювали 103 автосалони, а у травні — уже 170. «Складний період — це час для створення нового», вважає спікер. Для підтримки автосалонів компанія доповнила пошук нових автомобілів «майже новими». Таким чином в умовах кризи підтримують і аудиторію, і автосалони, які пропонують вживані автомобілі.
Український підприємець і громадський діяч Валерій Пекар пояснив, чому Україна обов’язково переможе; в яких контекстах триває війна; що можна буде вважати перемогою; та які сценарії очікують нас після завершення війни.
Аліса Аверіна, Growth Lead в Uklon, говорила про лідерство в умовах війни. Перш за все, вважає спікерка, необхідно продовжувати працювати та відновлювати бізнес навіть зараз. Крім цього, за її словами, важливо зберегти команду та продукт. Ну і, звісно, не забувати про допомогу ЗСУ.
Виконавчий директор CASE Україна Дмитро Боярчук мовою цифр розповів про стан економіки України до 24 лютого, про зміни в платоспроможності українців і, звісно, про перспективи її майбутнього розвитку.
Завершив конференцію кандидат біологічних наук, викладач Києво-Могилянської бізнес-школи Петро Чорноморець поясненням, чому ми взагалі чогось прагнемо, і що відповідає за нашу мотивацію на біологічному рівні.
Незважаючи ні на що, кожен продовжує робити свою справу, допомагаючи нашій армії нас захищати. І те, що навіть в час війни є змога провести таку подію — означає, що автобізнес працює, сплачує податки, зберігає робочі місця, а значить ми наближаємо нашу спільну Перемогу.