Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій «електричок» в Україні протягом листопада та визначили топ моделей в трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових авто.
Динаміка ринку електричних авто
У листопаді українці придбали понад 2,2 тисячі нових та вживаних електромобілів. Це на +33% більше, ніж у листопаді минулого року та на −12,6% менше, ніж у жовтні-2022. Тобто, продажі електромобілів знижуються четвертий місяць поспіль, після піку в липні.
Зважаючи на терористичні атаки росії на українську критичну інфраструктуру та проблеми із постачанням електроенергії минулого місяця, такі показники можна вважати навіть непоганими, кажуть в Інституті досліджень авторинку. Адже, попри усі ризики, хоч і у менших кількостях, українці продовжують купувати електричні авто.
Більшість електромобілів у жовтні (55,5%, 1194 шт.) привезли вживаними з-за кордону. Оскільки парк електромобілів в Україні лише розвивається, більшість таких авто привозять з-за кордону. Через досить низьку купівельну спроможність, українці обирають вживані машини, через їх нижчу вартість. Додатковим бонусом електромобілів є їх безплатне розмитнення.
На внутрішньому ринку придбали 32% від загальної кількості проданих автомобілів з електричним двигуном (688 шт.).
Натомість частка продажів нових електроавто зростає уже четвертий місяць поспіль: у жовтні показник зафіксований на рівні 11,5% (282 шт.) від загальної кількості. Це лише на 5 авто менше у порівнянні з травнем, коли на фоні паливної кризи українці придбали найбільше нових електромобілів.
ТОП найпопулярніших електромобілів на внутрішньому ринку
Уже традиційно лідером на внутрішніх перепродажів вживаних електромобілів залишається Nissan Leaf, який випереджає номер 2 рейтингу більш ніж удвічі: 186 угод купівлі-продажу у порівнянні з 79 шт. у Volkswagen ID.4.
На третє місце із четвертого піднявся електричний Volkswagen Golf (36 угод), а на четверту із сьомої сходинки — Honda M-NV (34 угоди). Замикає топ-5 компактний Renault Zoe (32 угоди).
- Nissan Leaf — 186 угод
- Volkswagen ID.4 — 79 угод
- Volkswagen Golf — 36 угод
- Honda M-NV — 34 угод
- Renault Zoe — 32 угод
- Tesla Model S — 32 угод
- Tesla Model 3 — 30 угод
- Chevrolet Bolt — 19 угод
- Audi E-Tron — 17 угод
- BMW i3 — 17 угод
ТОП імпортованих вживаних електромобілів
Лідером «свіжопригнаних» електромобілів залишається Nissal Leaf (246 шт.). На друге місце піднялася Tesla Model 3 (129 шт.), натомість Volkswagen ID.4 (111 шт.), значну частину яких привозять з Китаю, опустився на третю сходинку.
При цьому, судячи із динаміки, ця модель має усі шанси стати лідером імпорту «електричок» з-за кордону у майбутньому. Варто також зауважити, що значну частину цих моделей привозять з Китаю.
На четверте місце із п’ятого піднявся Volkswagen E-Golf (80 шт.).
Уже традиційно значну частину імпортованих вживаних електромобілів складають машини 2022 року випуску (198 шт.), тобто фактично вони можуть новими, або «майже новими», тобто прямо конкурують із продажами нових авто.
- Nissan Leaf — 246 шт.
- Tesla Model 3 — 129 шт.
- Volkswagen ID.4 — 111 шт.
- Volkswagen E-Golf — 86 шт.
- Tesla Model Y — 76 шт.
- Renault Zoe — 55 шт.
- Tesla Model S — 45 шт.
- Honda M-NV — 44 шт.
- Chevrolet Bolt — 41 шт.
- Audi E-Tron — 34 шт.
Топ нових електромобілів
Перше місце за підсумками жовтня утримує Volkswagen ID.4 (96 шт.). Друге місце, як і у вересні, посіла Honda M-NV (26 шт.), а третє — Hyundai Ioniq 5 (17 шт.). Четверту та п’яту позиції зайняли ще дві моделі цього німецького бренду: EQS (17 шт.) та EQC (14 шт.).
- Volkswagen ID.4 — 96 шт.
- Honda M-NV — 26 шт.
- Hyundai Ioniq 5 — 17 шт.
- Mercedes-Benz EQS — 17 шт.
- Mercedes-Benz EQC — 14 шт.
- Volkswagen ID.6 — 12 шт.
- Volvo XC40 — 11 шт.
- Hyundai Kona — 10 шт.
- Mercedes-Benz EQA — 8 шт.
- Volvo C40 — 8 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.