На українському авторинку щомісяця відбуваються зміни. Команда Інституту досліджень авторинку регулярно аналізує статистичні дані агрегатора Automoto.ua, який збирає оголошення продажу ВСІХ авто зі 100 автосайтів в Україні, щоб моніторити ці зміни та відстежувати тренди. Цього разу експерти визначили, як у жовтні змінилися середні ціни на популярні моделі, на скільки постарів український авторинок та як змінився рейтинг найпопулярніших брендів в онлайн продажах легковиків.
Українці більше продають бюджетні авто
Абсолютну більшість оголошень продажу на українському ринку надалі складають легковики вартістю до $10 тисяч. Порівняно з вереснем, частка таких машин у жовтні дещо зросла: з 74,1% до 75,8% від загальної кількості. Особливо помітно зросла частка автомобілів вартістю до $3000: з 26,5% до 29,4%. При цьому ще у червні ця категорія складала 20,8%.
Таким чином, на ринку продовжується тренд зростання кількості особливо бюджетних автомобілів в продажі. За підсумками жовтня їх частка виявилася максимальною у 2022 році.
Популярні авто незначно подешевшали
У жовтні на ринку зафіксована найнижча середня ціна вживаного легкового автомобіля у продажу: $5300. Це — на $300 (або на 5,4%) менше, ніж у вересні. Проте це не означає, що усі автомобілі на ринку подешевшали. В першу чергу йдеться про зростання кількості оголошень машин нижчих цінових категорій.
Серед десяти моделей, оголошення яких було найбільше українському ринку в жовтні, подешевшали лише чотири, і то не значно: лідер рейтингу Volkswagen Passat (з $6900 до $6700), Volkswagen Golf (з $5000 до $4900), BMW 5 Series (з $6800 до $6600), BMW 3 Series (з $5850 до $5700). Усі ці автомобілі були популярними під час дії так званого "нульового" розмитнення, тому їх подешевшання у першу чергу може бути наслідком значної кількості пропозицій на ринку. Через велику конкуренцію, продавцям доводиться знижувати ціни, аби продати авто швидше.
Натомість середні ціни Renault Megane та ВАЗ 2106 зросли: у кожному з випадків на $50. На решту моделей ціна залишилася на тому ж рівні, що й у вересні.
Загалом жовтневий рейтинг середніх цін на найпопулярніші моделі у продажі в інтернеті виглядає так:
- Volkswagen Passat - $6 700 (-$200)
- Skoda Octavia - $6 700
- Volkswagen Golf - $4 900 (-$100)
- ВАЗ 2109/21099 - $1 500
- Daewoo Lanos - $2 500
- Renault Megane - $6 500 (+$50)
- ВАЗ 2106 - $799 (+$50)
- BMW 5 Series - $6 600 (-$200)
- Opel Astra - $4 999
- BMW 3 Series - $5 700 (-$150)
Проте, якщо порівнювати січнем, то подешевшала кожна із цих моделей. Найбільше з початку 2022 року в середній ціні втратили Daewoo Lanos (-16,6%), ВАЗ 21099 (-14,3%) і Volkswagen Passat (-14,1%).
Автомобільний ринок старіє
Середній вік легковиків, які українці продавали в Інтернеті, у жовтні зафіксований на рівні 16,6 року. У вересні він був на рівні 16,1 року. Після найнижчих показників у червні та липні, які були наслідком дії так званого "нульового" розмитнення (15,2 року), середній вік пропозиції на ринку зростає третій місяць підряд.
Змінилася і вікова структура: збільшилася кількість легковиків, випущених після 1992 року (тобто старше 30 років): їх частка зросла з 10,3% у вересні до 11,7% у жовтні. Більшим у 2022 році цей показник був лише у лютому, на рівні 11,8%.
Частка радянсько-російських машин зростає
У жовтні українці опублікували найбільше оголошень продажу автомобілів російсько-радянського бренду ВАЗ. Таких було 11,3%, коли ще у вересні - 9,6%. Внаслідок такої зміни авто марки Volkswagen із часткою 10,6% (у вересні було 10,7%) перемістилися на друге місце рейтингу.
Загалом рейтинг найпопулярніших брендів, які українці продавали в інтернеті у жовтні 2022 року, виглядає так:
- ВАЗ - 11,3%
- Volkswagen - 10,7%
- Renault - 6,1%
- Opel - 5,1%
- Mercedes-Benz - 5%
- Ford - 4,8%
- Skoda - 4,3%
- BMW - 4,3%
- Audi - 3,5%
- Toyota - 3,4%
- Daewoo - 3,3%
- Nissan - 3,2%
- Hyundai - 3,1%
- Mazda - 2,4%
- Chevrolet - 2,4%
Цікаво, що в рейтингу брендів легковиків, які найчастіше купували українці на внутрішньому ринку у жовтні, побудованому на основі даних Сервісних центрів МВС, першість все ще займає Volkswagen. На це може бути кілька причин, пояснюють в Інституті досліджень авторинку:
- Кількість оголошень не дорівнює кількості продажів. Те, що автомобіль продають в інтернеті, не означає, що його обов'язково купили чи куплять найближчим часом. Тому серед пропозиції на ринку більшість наразі складають автомобілі ВАЗ, проте це може свідчити скоріше про збільшення бажання позбутися цих машин, а не про попит на них.
- Значну частину ультрабюджетних авто, таких як автомобілі ВАЗ, продають без офіційного переоформлення в Сервісних центрах МВС. Тобто, фактичні продажі можуть відбуватися із передачею ключів та документів, проте в офіційній статистиці Сервісних центрів вони не фіксуються, адже формально власником залишається людина, вказана у свідоцтві про реєстрацію.
Висновок
Основні тренди жовтня, котрі виділяють експерти Інституту досліджень авторинку та команда Automoto.ua:
- Зросла кількість оголошень продажу бюджетних авто вартістю до $3000.
- Середня ціна на вживані легковики у продажі зменшилася на $300.
- Великого коливання середньої вартості популярних легковиків у жовтні не зафіксовано, незначно подешевшали 4 із 10 популярних моделей на ринку.
- Середній вік автомобілів у продажі зростає третій місяць поспіль.
- Машини марки ВАЗ зайняли перше місце за кількістю оголошень у жовтні, проте це може свідчити не так про їх популярність, як про бажання позбутися цих автомобілів.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.