В Україну ввезли перше авто, яке оформили без сплати митних платежів. Така можливість передбачена Законом 2142-ІХ на період воєнного стану. Перше авто оформили наші партнери, компанія WEST AUTO HUB. Команда Інституту досліджень авторинку пильно слідкувала за процесом в режимі реального часу та розповідає, як усе виглядало на практиці.
Закон був оприлюднений та почав діяти ще 5 квітня, проте — лише в теорії. Практично ж митниця чекала роз’яснень щодо порядку митного оформлення за новими правилами. Перший автомобіль «під нуль» перетнув кордон 9 квітня через пункт пропуску «Ягодин» у Волинській області.
Ним став дизельний Mercedes-Benz C180 CDI 2012 року випуску. Його на замовлення клієнта привезла директорка компанії WEST AUTO HUB Юлія Риковська. Станом на цю хвилину автомобіль пройшов митне оформлення та найближчим часом отримає українські номерні знаки. І нарешті ми можемо розповідати про дію нового закону не лише на основі теорії, але й особистої практики.
Так, дійсно нуль
- Митні платежі сплачувати не потрібно. Ні зараз, ні потім — це правда. В графах «акциз», «мито» і «ПДВ» зазначені нулі. І ні, всупереч поширеному фейку, це не розтермінування, а саме повне скасування на час воєнного стану. Ніяких розписок-зобов’язань про пізнішу сплату податків на кордоні не дають, бо законом такого не передбачено.
- Повне звільнення платежів лише для лише фізичних осіб. Обмежень кількості ввезених авто на одну особу немає. Обмеження продажу також відсутні.
Пакет документів — такий, як і раніше
- Пакет документів для перетину кордону — стандартний, такий, який був і до введення нових правил. В більшості випадків це договір купівлі-продажу, реєстраційні документи на автомобіль, підтвердження зняття автомобіля з обліку, експортна декларація та попередня митна декларація.
- Знімати автомобіль з обліку за кордоном обов’язково. Без нього митне оформлення не проводять.
- Експортну декларацію за кордоном допоможе підготувати будь-який брокер на території Євросоюзу. Таких пунктів багато по дорозі до українського кордону.
Розмитнення на кордоні поки не працює
- Перетин кордону — це ще не остаточне розмитнення. Анонсована процедура спрощеного митного оформлення прямо на КПП поки ще не працює. Тому наразі потрібно йти «класичним» способом — спочатку підготовка попередньої митної декларації, в’їзд в Україну та прибуття на митний термінал на внутрішній митниці, для остаточного митного оформлення. Єдина відмінність — вносити заставу у розмірі розмитнення не потрібно.
Краще скористатися послугами митного брокера
- Скасування митних платежів — це не скасування процедури митного оформлення. Необхідно дотримуватися усіх митних формальностей, попри те, що митні платежі рівні нулю.
- Можливість подати декларацію самостійно є, проте лише в теорії. Практично подання електронної декларації громадянами через «Єдине вікно» онлайн ще технічно не реалізовано митницею. Окрім цього, митні брокери масово знижуть ціни на свої послуги.
Сертифікація обов’язкова
- Автомобіль повинен відповідати екологічному стандарту не нижче «Євро-2», якщо це легковик. Для розмитнення потрібна довідка сертифікаційної лабораторії, якщо стандарт не вказаний в реєстраційних документах на авто.
- Для постановки на облік отримання сертифікату відповідності є обов’язковим.
Дещо платити все ж потрібно
- Як ми уже писали раніше, при постановці на облік в сервісному центрі МВС потрібно сплатити збір до пенсійного фонду — 3-5% від митної вартості автомобіля. А також вартість свідоцтва про реєстрацію та номерних знаків.
Детальніше історію першого в Україні автомобіля, розмитненого за 0%, читайте завтра на порталі AUTO.RIA.
Підсумок
Закон про «нульове» розмитнення працює, тепер — не лише в теорії, а й на практиці. Команда Інституту досліджень авторинку вважає рішення влади щодо тимчасового скасування платежів своєчасним та дієвим. Безмитне ввезення транспортних засобів допоможе купити авто тим громадянам, хто цього потребує. Зокрема, тим, хто втратив автомобіль внаслідок війни, потребує його для перевезення гуманітарної чи волонтерської допомоги, або ж хоче почати чи відновити бізнес.
Загалом, з початку повномасштабного вторгнення, з українського авторинку вибуло майже мільйон автомобілів, а кількість оголошень продажу скоротилася удвічі. Імпорт з-за кордону практично призупинився. Нові правила дозволять відновити роботу автомобільного бізнесу, який почне працювати, платити податки та сприяти економічній активності нашої країни. Це зараз неабияк потрібно.