У грудні 2021 року в Європейському Союзі зареєстрували 795 295 нових легкових автомобілів. Це — на 22,8% менше, ніж цього ж місяця попереднього року. Падіння ринку нових авто у Європі триває уже шостий місяць поспіль, повідомляє Європейська асоціація автомобільних виробників (ACEA).
Більшість ринків Європейського Союзу зафіксували падіння, у тому числі чотири основні: Італія (-27,5%), Німеччина (-26,9%), Іспанія (-18,7%) та Франція (-15,1%). Єдиними країнами Європейського Союзу, у яких зафіксували зростання продажі нових авто, були Болгарія, Хорватія, Латвія та Словенія.
Загалом у 2021 році продажі нових автомобілів в ЄС впали на 2,4% та склали 9,7 мільйона одиниць. Таким чином побито антирекорд продажів нових машин 2020 року. Проте якщо тоді причиною рекордно низьких показників була перша хвилю «локдауну» та пандемія COVID-19 у світі, то у 2021 році зниження відбулося через дефіцит напівпровідників у автовиробництві. Від цієї проблеми виробники страждали протягом останнього року, але найгіршою ситуація виявилася у другій половині 2021 року. Для порівняння, у «докризовий» 2019 рік продали на 3,3 мільйона нових автомобілів більше.
Якщо говорити про весь 2021 рік, то з чотирьох основних ринків Європейського Союзу лише Німеччина зафіксувала зниження (-10,1%). Натомість найвищий приріст має Італія (+5,5%), за нею — Іспанія (+1,0%) та Франція (+0,5%).
Згідно з аналізом Інституту досліджень авторинку, у грудні 2021 року в Україні зареєстрували 10 917 легкових автомобілів, що на 7,2% більше, ніж у грудні 2020 року і на 22,2% більше, ніж у листопаді 2021 року. За весь 2021 рік в Україні зареєстрували 107 770 нових легкових автомобілів, що на 21,4% більше в порівнянні з 2020 роком.
Серед причин такого росту експерти Інституту досліджень авторинку називають кілька причин.
- Ринок нових авто в Україні перебував на мінімальному рівні ще з часів кризи 2014 року. Українська економіка рік за роком відновлюється, разом із цим в українців зростає купівельна спроможність.
- Річний результат у 107 тисяч нових автомобілів хоч і рекордний за останні 8 років, проте невеликий у порівнянні з країнами ЄС. Наприклад, у сусідній Польщі протягом 2021 року продали вчетверо більше нових авто.
- Більшість продажів в Україні — це вживані авто вартістю до $10 тисяч. Попит на них значно більший, ніж на нові.
Дефіциту нових авто в Україні вдалося уникнути. Хоч на певні моделі та марки збільшився час очікування в автосалонах, загалом дилерам вдалося задовольнити потреби покупців у 2021 році.
Підпишіться на сторінку Інституту досліджень авторинку в соцмережах, щоб не пропустити важливе.