
Яку легку комерційну техніку купували у липні 2025 року? Топ нових та вживаних моделей
Сегмент легких комерційних автомобілів (LCV) поєднує компактність і практичність, що робить його оптимальним рішенням для міських умов і потреб бізнесу. У порівнянні з великотоннажним транспортом, такі авто вирізняються нижчими витратами на пальне та обслуговування. Завдяки невеликим розмірам вони зручні для пересування в щільному трафіку, але водночас здатні транспортувати значні об’єми вантажів — саме тому LCV часто обирають представники малого й середнього бізнесу. Вантажопасажирські модифікації додають гнучкості: протягом тижня автомобіль може використовуватись у комерційних цілях, а у вихідні — для поїздок з родиною.
Фахівці Інституту досліджень авторинку визначили динаміку торгів у цьому сегменті, а також найпопулярніші типи та моделі для кожної з груп. Почнемо з загальних обсягів торгів. Впродовж липня 2025 року сумарно було куплено 3,4 тис. машин групи LCV. У порівнянні з липнем 2024 року це на вагомі 43% менше. Відносно червня цього року — збільшення обсягів на 7,2%.
Ось яка динаміка за підсегментами ринку LCV:
- Внутрішні перепродажі: +6,3% M-M, −57,8% Y-Y
- Імпорт вживаних: +6,1% M-M, +11,8% Y-Y
- Імпорт нових: +9,9% M-M, +6,3% Y-Y
- Вироблені в Україні: +59,5% M-M, +7,3% Y-Y

Структура сегмента наступна: найбільша частка, 57,9% — у внутрішніх перепродажів; 29% зайняли імпортовані вживані легкі вантажівки, 11,3% — нові імпортні, 1,7% — вироблені або переобладнані в Україні. Сумарна частка нових машин — 13,1%. Опираючись на частку кожного з підсегментів, у такому ж порядку розглянемо їх детальніше.
LCV — внутрішній ринок
У цій частині наймасовішими були вантажні фургони, які й складають основу сегмента. Рідше купували вантажопасажирські та бортові тентовані версії.
Всього тут відбулося майже 2 тисячі угод (1980) купівлі-продажу щодо транспортних засобів цього сегмента.
На внутрішньому ринку лідерство стабільно утримує Mercedes-Benz Sprinter — універсальна «робоча конячка», яку поважають у всіх колах перевізників. Йому в спину дихає Renault Master, що останні роки став улюбленцем малого бізнесу завдяки доброму балансу ціни й обсягу. ГАЗ 3302 (Газель) досі знаходить свого покупця попри моральне та фізичне старіння, однак ціна тут вирішує все.

Популярні й компактніші моделі, на кшталт Renault Kangoo чи Fiat Doblo — зручні в місті, економні й часто використовуються в сервісних чи кур’єрських службах. А Transporter, Trafic і Crafter залишаються улюбленцями серед тих, хто шукає щось більше, але ще не вантажівку.
LCV — імпорт вживаних
У липні-2025 наш автопарк поповнився на 993 авто сімейства LCV. Подібно до попереднього підсегмента, тут покупці найчастіше обирали «пригнані» вантажні фургони, дещо рідше фургони-рефрижератори та бортові тентовані версії.
На ринку імпортованих LCV із пробігом зберігається знайомий розклад: Renault Master і Mercedes-Benz Sprinter йдуть майже нога в ногу, залишаючись головними «тягловими конями» для бізнесу. За ними — Trafic, Crafter, Kangoo та інші, менш місткі, але зручні для міських і регіональних перевезень автомобілі.

LCV — продажі нових
У липні 2025 року 447 нових легких вантажівок вперше виїхали на українські дороги. З цього числа 388 були імпортними, 59 — зареєстровані як вироблені (або переобладнані в заводських умовах) в Україні.
Серед типів перевага тут у фургонів, другі за часткою — пікапи, треті — фургони-рефрижератори.
Попри загальне домінування імпорту, сегмент нових легких комерційних авто також демонструє стабільний попит. Лідером став Renault Express, компактний і економний варіант для міських доставок. Toyota Hilux — пікап, який все частіше обирають як універсальний інструмент для бізнесу й сільського господарства, на другому місці. Opel Vivaro — третій.

Середній вік на вторинному ринку за підсумками червня для LCV склав 15,9 року для внутрішніх перепродажів, та 6 років для «свіжопригнаних» машин.
- Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.