Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі — переобладнаних в Україні.
Динаміка ринку вантажівок
Обсяг ринку вантажних авто з повною масою понад 3500 кг у за підсумками 1 кварталу 2025 року склав майже 5 тис. шт. У порівнянні загального результату з підсумками Q1 2024 року обсяги у сегменті зменшилися на 35,4%.
Структура цього сегмента наступна: 71,3% (3530 шт.) — внутрішні перепродажі, 13% (645 шт.) — імпорт вживаних вантажівок. 5,6% (278 шт.) — імпорт нових, 10,1% (2143 шт.) — продажі вироблених (або переобладнаних в заводських умовах) в Україні. Загальна частка нових машин цієї групи склала 15,7%.
Динаміка за окремими підсегментами, частки яких щойно були наведені, наступна (Q1-2025 до Q1-2024):
- Внутрішні перепродажі: −44,6%
- Імпорт вживаних: −0,6%
- Імпорт нових: +29,9%
- Вироблені в Україні: +16,2%
Топ-10 вантажівок на внутрішньому ринку
Найпопулярнішим типом у цьому підсегменті стали самоскиди, також стабільний попит був на фургони та бортові версії.
Серед окремих моделей першість тут отримав Mercedes-Benz Atego, на другому місці ЗіЛ-130, третій — Mercedes-Benz Sprinter.
Топ-10 імпортних вантажівок з пробігом
Найчастіше український автопарк минулого року поповнювали фургони з гідробортом, звичайні фургони, та рефрижератори.
- Шукаєте як «пригнати» вантажівку з Європи? — West Auto Hub допоможе отримати її під ключ!
Трійка лідерів новоприбулих вантажівок виглядає так: Mercedes-Benz Atego на першому місці, MAN TGL другий, та Mercedes-Benz Sprinter на третій позиції.
Топ-10 нових вантажівок
Серед нових вантажних авто повною масою понад 3,5 т найбільший попит спостерігався на фургони, самоскиди та різну спецтехніку, з якої у найбільшій кількості виявилися крани-маніпулятори.
Серед окремих моделей лідером став Citroen Jumper, друга позиція в інкасаторського фургона на базі Ford Transit, який після переобладнання отримав новий індекс VD C3/M3 FTCC. Третя - спецмашина для дорожніх служб, виконана на шасі JAC N200 (СБМ МДКЗ 26-32).
Загалом серед нових вантажівок класу 3,5+Т наймасовішими моделями стали переважно переобладнані (або дообладнані) місцевими підприємствами різні спеціальні автомобілі на базі імпортованих шасі інших автовиробників.
- Отримайте більше інформації про вантажівки чи про будь-який інший сегмент — звертайтесь до Інституту досліджень авторинку!
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.