Всі новини

Яку легку комерційну техніку купували у І кварталі 2025 року? Топ нових та вживаних моделей

LCV (легкий комерційний транспорт) пропонує низку переваг, які роблять його практичним як для бізнесу, так і для повсякденного використання. Ці автомобілі відрізняються економністю, забезпечуючи вищу паливну ефективність у порівнянні з більшими вантажівками, що допомагає зменшити витрати на експлуатацію. Їхні компактні габарити дозволяють легко пересуватися в умовах міського трафіку, маневрувати у масивах з щільною забудовою. При цьому LCV володіють достатньою вантажопідйомністю для транспортування товарів, що робить їх ідеальними для малого та середнього бізнесу. Вантажопасажирські модифікації додають універсальності, оскільки підходять як для комерційних цілей, так і для особистого використання.

Фахівці Інституту досліджень авторинку визначили динаміку торгів у цьому сегменті, а також найпопулярніші типи та моделі для кожної з груп. Почнемо з загальних обсягів торгів. Впродовж перших трьох місяців 2025 року сумарно було куплено 9,7 тис. машин групи LCV. У порівнянні з 1 кварталом 2024 року це на вагомі 40,5% менше. Ось яка динаміка за підсегментами (Q1-2025 до Q1-2024 року):

  • Внутрішні перепродажі: −52,2%
  • Імпорт вживаних: ±0%
  • Імпорт нових: −25,5%
  • Вироблені в Україні: −12,3%
Динаміка ринку LCV, 2024-2025

Тенденція до поступового й істотного зниження обсягів торгів у сегменті легкого комерційного транспорту, яка була присутня з літа минулого року, наприкінці першого кварталу змінилася на деяке зростання темпів торгів. Проте навіть так це значно менше, ніж середні обсяги які були торік чи раніше.

Структура сегмента наступна: найбільша частка, 58,3% — у внутрішніх перепродажів; 28,5% зайняли імпортовані вживані легкі вантажівки, 12,2% — нові імпортні, 1,0% — вироблені або переобладнані в Україні. Сумарна частка нових машин — 31,2%. Опираючись на частку кожного з підсегментів, у такому ж порядку розглянемо їх детальніше.

LCV — внутрішній ринок

У цій частині наймасовішими були вантажні фургони, які й складають основу сегмента. Рідше купували бортові та вантажопасажирські версії.

Серед окремих моделей першість зберіг Mercedes-Benz Sprinter, компанію йому у трійці лідерів складають Renault Master та «Газель». Загалом за перші три місяці поточного року було укладено 5653 договори купівлі-продажу LCV всередині країни.

Топ-10 LCV, внутрішній ринок, Q1-2025

LCV — імпорт вживаних

У першій чверті 2025 року наш автопарк поповнився на 2763 автівки сімейства LCV. Подібно до попереднього підсегмента, тут покупці найчастіше обирали «пригнані» вантажні фургони, дещо рідше фургони-рефрижератори та тентовані версії.

У цій групі лідирують Mercedes-Benz Sprinter та Renault Master. Третій у заліку Renault Trafic.

Топ-10 LCV, перші реєстрації імпортованих вживаних, Q1-2025

LCV — продажі нових

У І кварталі 2025 року 1286 нових легких вантажівок вперше виїхали на українські дороги. З цього числа 1186 були імпортними, 100 — зареєстровані як вироблені (або переобладнані в заводських умовах) в Україні.

У цій частині ринку наймасовіші типи — фургони, вантажопасажирські машини та рефрижератори.

Лідером серед нових LCV став Renault Master, на другій позиції Ford Transit, третє місце у Citroen Berlingo.

Топ-10 нових LCV, Q1-2025

Середній вік на вторинному ринку для LCV складає 16,5 року для внутрішніх перепродажів, та 6,3 року для «свіжопригнаних» машин.

  • Отримайте більше інформації про LCV чи про будь-який інший сегмент — звертайтесь до Інституту досліджень авторинку!

Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.

Останні новини