Всі новини

Яку легку комерційну техніку купували у 2024 році? Топ нових та вживаних моделей

LCV (легкий комерційний транспорт) пропонує низку переваг, які роблять його практичним як для бізнесу, так і для повсякденного використання. Ці автомобілі відрізняються економністю, забезпечуючи вищу паливну ефективність у порівнянні з більшими вантажівками, що допомагає зменшити витрати на експлуатацію. Їхні компактні габарити дозволяють легко пересуватися в умовах міського трафіку, маневрувати у масивах з щільною забудовою. При цьому LCV володіють достатньою вантажопідйомністю для транспортування товарів, що робить їх ідеальними для малого та середнього бізнесу. Вантажопасажирські модифікації додають універсальності, оскільки підходять як для комерційних цілей, так і для особистого використання.

Фахівці Інституту досліджень авторинку визначили динаміку торгів у цьому сегменті, а також найпопулярніші типи та моделі для кожної з груп. Почнемо з загальних обсягів торгів. Впродовж 2024 року сумарно було куплено 68,2 тис. машин групи LCV. У порівнянні з 2023 роком це на 10,9% більше. Ось яка динаміка за підсегментами (2024 рік до 2023 року):

  • Внутрішні перепродажі: +12,6%
  • Імпорт вживаних: −3,7%
  • Імпорт нових: +34,4%
  • Вироблені в Україні: −10,2%
Динаміка ринку LCV, 2024 рік

На діаграмі видно, як після піка у травні, який був спричинений зміною правил мобілізації транспорту у приватних власників, котрі масово його переоформлювали тоді на інших осіб, обсяги торгів повернулися до середньостатистичних значень, але не втрималися на них, і далі видно, як попит на транспорт для бізнесу продовжував знижуватися.

Попри те, що за підсумками року є сумарний статистичний приріст, він переважно згенерований у першій половині року, крім того, свого додали «переписування» машин на членів сімей чи родичів. Тому загалом сегмент LCV істотно збавляє оберти — у січні 2025 року сумарно теж продалося 2,4 тис. авто цієї групи.

Структура сегмента наступна: найбільша частка, 74,9% — у внутрішніх перепродажів; 15,5% зайняли імпортовані вживані легкі вантажівки, 8,6% — нові імпортні, 1,0% — вироблені або переобладнані в Україні. Сумарна частка нових машин — 9,6%. Опираючись на частку кожного з підсегментів, у такому ж порядку розглянемо їх детальніше.

LCV — внутрішній ринок

У цій частині наймасовішими були вантажні фургони, які й складають основу сегмента. Рідше купували малотоннажні фургони та вантажопасажирські версії.

Серед окремих моделей першість зберіг Mercedes-Benz Sprinter, компанію йому у трійці лідерів складають Renault Master та Ford Transit. Загалом торік було укладено 51 066 договорів купівлі-продажу всередині країни.

Топ-10 LCV, внутрішній ринок, 2024 рік

LCV — імпорт вживаних

Минулого року наш автопарк поповнився на 10 602 автівки сімейства LCV. Подібно до попереднього підсегмента, тут покупці найчастіше обирали «пригнані» вантажні фургони, дещо рідше фургони-рефрижератори та бортові тентовані версії.

У цій групі лідирують Mercedes-Benz Sprinter та Renault Master. Третій у заліку Renault Kangoo.

Топ-10 LCV, перші реєстрації імпортованих вживаних, 2024 рік

LCV — продажі нових

У 2024 році 6 545 нових легких вантажівок вперше виїхали на українські дороги. З цього числа 5 894 були імпортними, 651 — зареєстровані як вироблені (або переобладнані в заводських умовах) в Україні.

У цій частині ринку наймасовіші типи — фургони, вантажопасажирські машини та бортові тентовані версії.

Лідером серед нових LCV став Renault Master, на другій позиції Renault Express, третє місце у фургона Citroen Berlingo.

Топ-10 нових LCV, 2024 рік

Середній вік на вторинному ринку для LCV складає 16,5 року для внутрішніх перепродажів, та 6,7 року для «свіжопригнаних» машин.

Серед вживаних (об’єднавши внутрішній ринок та імпорт) легких комерційних авто 86,2% займають дизельні версії; 7,9% — бензинові з ГБО (котрі мають на борту газобалонне обладнання); 4,5% — бензинові. Частка електричних авто тут лише 1,4%.

Серед нових LCV картина наступна: 93,4% — дизельні; 4,7% — бензинові; 1,6% — електричні, 0,3% — версії з ГБО.

  • Отримайте більше інформації про LCV чи про будь-який інший сегмент — звертайтесь до Інституту досліджень авторинку!

Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.

Останні новини