Всі новини

Авторинок ЄС: гібриди в лідерах, дизель готується покидати гру

У 2024 році європейський автомобільний ринок продемонстрував незначне зростання на тлі значних змін у структурі продажів. Гібридні автомобілі (HEV) все частіше перевершували бензинові за популярністю, тоді як електромобілі, попри утримання третьої позиції в рейтингу популярності, зазнали зниження продажів у порівнянні з попереднім роком - повідомляє польська аналітична аґенція SAMAR.  

Згідно з даними Європейської асоціації виробників автомобілів (ACEA), автомобільний ринок ЄС завершив 2024 рік з невеликим, але позитивним результатом. Загальна кількість реєстрацій нових легкових автомобілів зросла на 0,8%, досягнувши 10,6 мільйона одиниць. При цьому ситуація в різних країнах була неоднорідною: Іспанія продемонструвала істотне зростання на 7,1%, тоді як інші великі ринки зазнали зниження – Франція (-3,2%), Німеччина (-1%) та Італія (-0,5%).  

Особливо цікаві зміни відбулися у структурі силових агрегатів. Повністю електричні автомобілі (BEV) зберегли за собою третє місце серед найпопулярніших видів приводу в ЄС, із часткою ринку 13,6% за рік. Це перевершило частку автомобілів із дизельними двигунами, яка знизилася до 11,9%. Однак у грудні 2024 року кількість реєстрацій електромобілів скоротилася на 10,2%, головним чином через значне падіння в Німеччині (-38,6%) та Франції (-20,7%).  

Справжнім переможцем 2024 року стали гібридні автомобілі (HEV), які протягом останніх чотирьох місяців року постійно перевершували за популярністю бензинові авто. У грудні їх частка ринку зросла до 33,6% порівняно з 26,5% у попередньому році. Бензинові автомобілі, хоча й залишаються найбільшою частиною ринку ЄС із річною часткою 33,3%, зазнали зниження реєстрацій на 1,8% у грудні. Натомість автомобілі HEV завершили минулий рік на другій позиції з часткою близько 31%.  

Сегмент гібридів із заряджанням від мережі (PHEV) також продемонстрував зростання на 4,9% у грудні, здебільшого завдяки Франції (зростання на 44,9%) та Німеччині (зростання на 6,8%). Однак за підсумками всього 2024 року цей сегмент зазнав зниження на 6,8% у порівнянні з попереднім роком.  

Найбільше скорочення торкнулося сегмента автомобілів із дизельними двигунами, частка яких у грудні 2024 року становила лише 9,8%, що підтверджує довгострокову тенденцію відмови від цього типу приводу в Європейському Союзі.

  • Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.
Останні новини