Дослідивши масив оголошень на основних інтернет-майданчиках за допомогою агрегатора Automoto.ua, аналітики інституту досліджень авторинку визначили найдоступніші моделі з дизельними двигунами, представлені на нашому вторинному ринку. При цьому до уваги бралися лише ті варіанти, оголошень з котрими впродовж 2024 року було створено не менше 3 тисяч.
Попри зростання популярності електромобілів, основна перевага яких економність, поки що дизельні варіанти не надто програють їм, особливо коли йдеться про часті дальні подорожі. Тоді дизельні мотори проявляють усі свої сильні сторони — помірне споживання пального, впевнена тяга завдяки високому крутному моменту, «безлімітний» клімат-контроль, значний запас ходу на одній заправці та кілька хвилин для того, аби залити наступний повний бак на АЗС й продовжити шлях.
Водночас у міському режимі експлуатації дизельні авто не найкраще рішення — при коротких поїздках ці мотори не встигають вийти на потрібний температурний режим, системи зниження кількості шкідливих відпрацьованих речовин не здатні за короткий час виконати свої функції, часті холодні пуски знижують ресурс двигуна в цілому. Тож підсумовуючи — дизель слід обирати тоді, коли їздити треба часто і на порівняно дальні дистанції, щонайменше пов’язані з міжобласними маршрутами або комерційними перевезеннями.
А які дизельні легковики пропонували найчастіше торік? Саме це й визначили аналітики Інституту досліджень авторинку й готові поділитися цією інформацією.
Лідери рейтингу за ціною
- Opel Vectra — попри те, що модель уже знята з виробництва, а ті екземпляри що ще експлуатуються мають середній вік 21,5 року, статистика свідчить що пропозицій з «Вектрами» ще є достатньо. Ця ж модель виявилася найдешевшою у списку — її середня ціна складає $3500 за дизельні версії.
- Peugeot Partner — нехай це не цілком легковик, скоріше дана модель ближча до сегмента LCV, проте в Україні подібні мініфургони часто використовують як універсальні транспортні засоби — для роботи та сімейних поїздок. Зважаючи на те, що керувати ними дозволяється з категорією «В» у водійському посвідченні, зараховуватимемо цього разу подібні варіанти до легковиків. Отже, якщо не лякає середній вік у 16,4 року, а бюджет близько $3950 саме те — можна розглядати цю модель.
- Citroen Berlingo — фактично, це «родич» фургона (за компонуванням кузова), який посів у нашому списку друге місце. Дещо менший середній вік (15,4 року), але й вища середня ціна — $4250 за це дизельне універсальне авто.
Ціни, вік та виробники
- Ціни: У цьому списку більшість автомобілів мають середню ціну до $6300, середнє значення для двадцятки — $5220.
- Середній вік: Наймолодший автомобіль у списку — Skoda Fabia (13,8 року), найстарший — Opel Vectra, 21,5 року, він же очолює список за ціною.
- Популярні виробники: Найчастіше у списку зустрічаються моделі європейських виробників, поміж ними лише дві японські моделі — Nissan X-Trail та Mazda 6. Також цікаво те, що серед двадцяти варіантів шість це легкові фургони або буси.
Особливості сегмента
Попри відомі (і згадані на початку цього тексту) переваги, у дизельних двигунів не обійшлося й без недоліків. Зокрема, вони чутливі до якості пального та загального технічного стану основних і допоміжних систем. Це своєю чергою вказує на те, що обслуговування дизеля зазвичай обходиться дорожче, ніж аналогічних за об’ємом, потужністю та кількістю циліндрів бензинових двигунів. Тому наведений тут рейтинг варто сприймати лише як початковий орієнтир, у разі, якщо ви обмірковуєте покупку недорогого дизельного авто. Щоб згодом не стикнутися зі значними витратами на ремонт, спершу слід перевірити історію конкретного автомобіля (правдивість показів його одометра), наприклад за допомогою Cebia, далі провести детальну діагностику технічного стану на спеціалізованій СТО.
- Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.