LCV (легкий комерційний транспорт) пропонує низку переваг, які роблять його практичним як для бізнесу, так і для повсякденного використання. Ці автомобілі відрізняються економністю, забезпечуючи вищу паливну ефективність у порівнянні з більшими вантажівками, що допомагає зменшити витрати на експлуатацію. Їхні компактні габарити дозволяють легко пересуватися в умовах міського трафіку, маневрувати у масивах з щільною забудовою. При цьому LCV володіють достатньою вантажопідйомністю для транспортування товарів, що робить їх ідеальними для малого та середнього бізнесу. Вантажопасажирські модифікації додають універсальності, оскільки підходять як для комерційних цілей, так і для особистого використання.
Фахівці Інституту досліджень авторинку визначили динаміку торгів у цьому сегменті, а також найпопулярніші типи та моделі для кожної з груп. Почнемо з загальних обсягів торгів. Впродовж жовтня сумарно було куплено 4,5 тис. машин групи LCV, що найменше значення за минулі 12 місяців. У порівнянні з попередніми періодами цей обсяг виглядає наступним чином (М-М — у порівнянні до вересня 2024 р., Y-Y у порівнянні до жовтня 2023 року):
- Внутрішні перепродажі: −2,8% M-M, −20,8% Y-Y
- Імпорт вживаних: +8,7% M-M, −7,9% Y-Y
- Імпорт нових: −5,0% M-M, +27,4% Y-Y
- Вироблені в Україні: −44% M-M, +14% Y-Y
На діаграмі видно, як після піка у травні, котрий був спричинений зміною правил мобілізації транспорту у приватних власників, які масово його переоформлювали тоді на інших осіб, обсяги торгів поверталися до середньостатистичних значень, а згодом опустилися й нижче. Попит на транспорт для бізнесу продовжує знижуватися.
Структура сегмента наступна: найбільша частка, а це 67% — у внутрішніх перепродажів; 20,7% зайняли імпортовані вживані легкі вантажівки, 11,3% — нові імпортні, 1,1% — вироблені або переобладнані в Україні. Сумарна частка нових машин — 12,3%.Опираючись на частку кожного з підсегментів, у такому ж порядку розглянемо їх детальніше.
LCV — внутрішній ринок
У цій частині традиційно наймасовішими є вантажні фургони, які складають основу сегмента. Рідше купують малотоннажні фургони та вантажопасажирські версії.
Серед окремих моделей домінує Mercedes-Benz Sprinter, компанію йому у трійці лідерів складають Renault Master та, принаймні поки що, ГАЗ-3302. Загалом було укладено 3038 договорів купівлі-продажу всередині країни.
LCV — імпорт вживаних
Минулого місяця наш автопарк поповнили 938 автівок сімейства LCV. Подібно до попереднього підсегмента, тут покупці найчастіше обирали «пригнані» вантажні фургони, дещо рідше фургони-рефрижератори та бортові тентовані версії.
У цій групі лідирують Mercedes-Benz Sprinter та Renault Master, зі схожою кількістю «свіжопригнаних» машин. Третій у заліку Renault Trafic.
LCV — продажі нових
У жовтні 561 нова легка вантажівка вперше виїхала на українські дороги. З цього числа 511 були імпортними, 50 — зареєстровані як вироблені (або переобладнані в заводських умовах) в Україні.
У цій частині ринку наймасовіші типи — фургони, пікапи та вантажопасажирські машини.
Лідером серед нових LCV став Renault Master, На другій позиції пікапи Peugeot Landtrek, які потрапили сюди, оскільки були зареєстровані як вантажні. Третє місце у фургона Renault Express.
Цікаво, що серед вживаних (об’єднавши внутрішній ринок та імпорт) легких комерційних авто 84,9% займають дизельні версії, 7,9% — бензинові, котрі мають на борту газобалонне обладнання, 4,8% — бензинові. Частка електричних авто тут лише 2,4%.
Серед нових LCV картина наступна: 95,7% — дизельні, 2,3% — електричні, інші версії ділять між собою 2%, що залишилися.
- Отримайте більше інформації про LCV чи про будь-який інший сегмент — звертайтесь до Інституту досліджень авторинку!
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.