Повний, передній чи задній? Які типи приводу у легкових авто популярні на ринку?
Легкові автомобілі мають три типи приводів: передній, коли потужність двигуна передається на передні колеса; задній — якщо, відповідно, ведучі задні колеса, та повний, якщо трансмісія здатна обертати усі чотири колеса (одночасно, або з підключенням котроїсь з осей за потреби).
Загальна думка така, що оптимальним вибором є передній привод — ведучі колеса «втягують» машину за собою, що дає більш зрозумілу поведінку авто на дорозі та кращу керованість, особливо на слизькому покритті. Повний привод — дещо специфічний, і на початках автомобілебудування така конструкція призначалася лише всюдиходам. Задній, як такий, що не надто комфортний взимку, бо схильний до пробуксовувань та заносів, автомобілісти здебільшого намагаються оминати. А яка ситуація на ринку зараз, якщо відійти від узагальнень, й розглянути статистичний зріз?
Фахівці Інституту досліджень авторинку проаналізували частку кожного з трьох типів приводів для окремих років випуску в оголошеннях про продаж автомобілів на основних сайтах оголошень в Україні. В результаті була отримана наступна діаграма:
Задній привод домінує в авто з роком випуску від 1992 і далі, оскільки тоді таке технічне рішення застосовували досить часто, особливо на машинах, вироблених на автозаводах радянського союзу. Так було простіше, дешевше, водночас не вдавалося налагодити виробництво надійних коробок передач, півосей та шарнірів для переходу на передній привод.
Видно, як з часом популярність заднього приводу зменшувалася — але, не до мінімуму, який теоретично мав би залишитися для не надто численних груп спортивних авто чи окремих преміальних класичних моделей. Бачимо, що з 2021 року присутність RWD машин збільшується. Чому? Відповідь в зростанні популярності електромобілів, чимало з яких оснащені саме задніми ведучими колесами. Це усі «базові» Tesla, Volkswagen ID.4, Mitsubishi I-MiEV (та похідні), BMW i3, деякі моделі Porsche, BYD, та чимало інших.
Розміщення тягових батарей під підлогою, рівномірний розподіл ваги між осями, додавання електронних допоміжних систем дозволило на електромобілях нівелювати частину негативних властивостей заднього приводу.
- Замовляйте авто «під ключ» з Європи у компанії West Auto Hub!
Частка передньоприводних автомобілів поступово зменшується, разом зі зменшенням віку машин. Частину зайняли щойно описані варіанти RWD, а ще більшу частину автомобілістів забрали на себе повноприводні версії. Тож попри всю свою збалансованість та переваги, машини групи FWD поступово зменшують свою присутність на ринку.
Авто класу 4×4 або AWD почали набувати своєї популярності з 2000 років, тоді почали з’являтися перші масові кросовери, а також все більше прихильників здобував привод quattro від Audi. Далі, з 2010 частка авто з усіма ведучими зростає ще більше — дається взнаки захоплення аудиторії кросоверами, до яких згодом долучаться ще й електромобілі (включно з e-SUV). Щоправда, тепер завдання схеми 4×4 скоріше не наділити машину можливостями долати бездоріжжя, а дати кращу керованість та більш рівномірний розподіл потужності, яка останнім часом, зокрема в електромобілях, значно зросла. Що й дозволило в авто останніх років випуску саме повному приводу зайняти переважну частку на ринку.
- Читайте також: які коробки передач популярні на українському авторинку?
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.