Вантажівки понад 3,5 т: на що був попит у липні?
Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у липні й визначили Топ моделей у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі — переобладнаних в Україні.
Динаміка ринку вантажівок
У липні українські перевізники придбали сумарно 2,4 тис. вантажівок повною масою понад 3,5 тонни. Це на 10,4% менше, ніж за аналогічний період минулого року, та на 10,9% менше, ніж було за підсумками червня-2024.
Більшість вантажівок придбали на внутрішньому ринку: 82,6% (2 тис. шт.).
З-за кордону привезли вживаними 6,8% вантажних автомобілів (163 шт.).
Нових вантажівок минулого місяця придбали 52 імпортних та 203 виготовлених (або переобладнаних) в Україні, сумарно 255 шт., що складає частку 10,6%.
Після «буму переписувань», який найбільше помітний у травні, статистичні обсяги ринку вантажівок групи «3,5т+» внормувалися, й перебувають в межах середньостатистичних.
Найпопулярніші вантажівки на внутрішньому ринку
Найбільший попит на внутрішньому ринку залишається на самоскиди (563 шт.), фургони (459 шт.), бортові (212 шт.), також купували, нехай у дещо меншій кількості, бортові тентовані машини (107 шт.), та фургони-рефрижератори (89 шт.).
Серед окремих моделей вантажівок минулого місяця найбільший попит був на Mercedes-Benz Sprinter (116 шт.), Mercedes-Benz Atego (92 шт.), MAN L2000 (77 шт.), КамАЗ 5320 (70 шт.) та КамАЗ 5511 (69 шт.).
- Mercedes-Benz Sprinter — 116 шт.
- Mercedes-Benz Atego — 92 шт.
- MAN L2000 — 77 шт.
- КамАЗ 5320 — 70 шт.
- КамАЗ 5511 — 69 шт.
- Mercedes-Benz Vario — 67 шт.
- ЗіЛ 130 — 61 шт.
- ГАЗ 3507 — 56 шт.
- Iveco Daily — 53 шт.
- ЗіЛ 554 — 51 шт.
- ЗіЛ 131 — 49 шт.
- DAF XF — 47 шт.
- Mercedes-Benz T2 — 46 шт.
- MAN TGL — 46 шт.
- TATA LPT-613 — 38 шт.
- ГАЗ 3307 — 37 шт.
- MAN TGA — 33 шт.
- ЗіЛ 4502 — 31 шт.
- Renault Premium — 30 шт.
- Volkswagen LT — 29 шт.
Вісім із двадцяти найпопулярніших вантажівок залишаються у цьому списку моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тонни, перереєстрованих на нових власників у липні 2024 року, склав 22,5 року. Шкала нарахування акцизного збору, яка збільшує його у 40 або 50 разів при перевищенні 5- або 8-річного віку вантажним автомобілем відповідно, стримує українські бізнеси, які потребують такого транспорту, щодо його масового імпорту. Своєю чергою це не дає змоги оновлюватися парку доступними для місцевих покупців транспортними засобами, навіть тими, які відповідають екологічному стандарту Євро-5.
Також варто зазначити, що залишається кілька місяців до запровадження еконорм «Євро-6» на вантажні машини, які набудуть чинності 1 січня 2025 року — що стане додатковим фактором подорожчання імпортованих автомобілів цієї групи.
Найпопулярніші вживані вантажівки привезені з-за кордону
Найчастіше з-за кордону у липні привозили фургони з гідробортом (48 шт.), фургони (25 шт.), фургони-рефрижератори з гідробортом (21 шт.), контейнеровози (17 шт.), та платформи (11 шт.).
- Потрібна «свіжопригнана» вантажівка? — з цим допоможе компанія West Auto Hub!
Серед окремих моделей вантажівок з повною масою понад 3,5 т у найбільшій кількості (119 машин) український автопарк поповнили Mercedes-Benz Atego. Також першу реєстрацію було здійснено для 101 шт. Mercedes-Benz Sprinter, 57 шт. Iveco Daily, 43 шт. MAN TGL, та 30 шт. MAN TGX.
- Mercedes-Benz Atego — 119 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 101 шт.
- Iveco Daily — 57 шт.
- MAN TGL — 43 шт.
- MAN TGX — 30 шт.
- MAN TGM — 28 шт.
- DAF XF — 21 шт.
- MAN TGS — 18 шт.
- Volkswagen Crafter — 14 шт.
- DAF LF — 14 шт.
- DAF CF — 13 шт.
- Mercedes-Benz Actros — 10 шт.
- Renault Master — 9 шт.
- Iveco EuroCargo — 8 шт.
- Volvo FH — 7 шт.
- Scania R-Series — 6 шт.
- Volvo FL — 5 шт.
- Volvo FM — 4 шт.
- Renault Midlum — 4 шт.
- Volvo FE — 3 шт.
Найпопулярніші нові вантажівки
Серед нових вантажівок у липні вперше зареєстрували самоскидів — 14 шт., фургонів — 9 шт., автокранів — 9 шт., бортових — 5 шт., та по 4 шт. самоскидів з краном-маніпулятором і контейнеровозів.
Найпопулярнішою новою вантажівкою став інкасаторський автомобіль на базі Ford Transit VD C3/M3 (31 шт.). На другій сходинці за кількістю рефрижератор Intercagotruck F11121, куплений у кількості 12 шт. Третій — TAD P-32-MN (10 шт.), з яким це місце ділить ще один виріб місцевого підприємства, який встановлює надбудови на імпортні шасі, Intercagotruck F24121.
На четвертій сходинці — Isuzu NRP75 (9 шт.).
Замикає п’ятірку нових вантажівок (за кількістю перших реєстрацій) Iveco Daily з результатом 8 машин.
- VD C3/M3 FTCC (інкасаторський на базі Ford Transit) — 31 шт.
- Intercargtruck F11121 (рефрижератор на базі Iveco Daily) — 12 шт.
- TAD P32-MN — 10 шт.
- Intercargotruck F24121 — 10 шт.
- Isuzu NPR75 — 9 шт.
- Iveco Daily — 8 шт.
- Renault Master — 7 шт.
- Intercargotruck F17422 — 7 шт.
- Intercargotruck F24141 — 6 шт.
- СБМ 602/1 — 6 шт.
- Scania P-Series — 5 шт.
- СКС HEX8-01БП — 5 шт.
- TITAL АЦ-12-90 — 4 шт.
- Reform 0802012R — 4 шт.
- Mercedes-Benz Arocs — 4 шт.
- СБМ 407/1 — 4 шт.
- ЗСО ФРА-N2-RM06 — 4 шт.
- XCMG QY30K5C — 3 шт.
- ТК RET-KM-365 — 3 шт.
- Кобальт FKB-10-WBCXZ-03T — 3 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.