За підсумками липня 2024 року, вживані авто в Європейському Союзі подешевшали на 0,9%. Такі результати демонструє індекс цін AUTO1 Group, котра продає автомобілі онлайн у форматі B2B - тобто, автодилерам. У червні цей показник складав 138.2, а у липні знизився до 137.0, повідомила компанія. Загалом із початку року індекс знизився з 142.0 у січні до 137.0 у липні, що означає зниження цін на 3,5% з початку року.
Якщо ж порівнювати із минулим роком, то ціни на вживані автомобілі впали на 7,6%: із 148.2 у липні-2023 до 137.0 у липні цього року. Попри це, ціни на вживані автомобілі у Євросоюзі все ще залишаються на 16,1% вищими, ніж до початку пандемії COVID-19. Так, у липні 2019 року ціновий індекс становив 118.0.
Найвищий рівень цін на ринку був зафіксований у липні 2022 року, коли наклалося багато факторів: постковідна криза, початок повномасштабної війни в Україні та загострення дефіциту авто внаслідок перерваних ланцюгів постачання для автомобільних заводів, а також підвищений попит на авто через "нульове" розмитнення в Україні. Після досягнення індексом AUTO1 Group історичного максимуму в 171.6 два роки тому, станом на сьогодні його значення знизилося на 20.2%, що свідчить про тенденцію дешевшання машин на вторинному авторинку Європи.
Ціни в Україні на авто з пробігом на внутрішньому ринку сьогодні також знижуються — проте, в першу чергу, через кризу, спровоковану війною. Натомість ціни на "свіжопригнані" імпортні авто з пробігом суттєво не знижуються, бо "кінцева" ціна складається із вартості автомобіля за кордоном, доставки, митних платежів та інших супутніх витрат, які не зменшилися. У разі, якщо на першу реєстрацію легковиків запровадять додатковий збір в розмірі 15% від вартості, імпорт вживаних авто з-за кордону може стати взагалі економічно невигідним і суттєво зменшитися в обсягах, навіть враховуючи подешевшання за кордоном, зазначають експерти Інституту досліджень авторинку.
Довідково: ціновий індекс AUTO1 показує щомісячну зміну цін на вживані автомобілі в Європі. Він визначається на основі аналізу понад 3,6 мільйона угод купівлі-продажу автомобілів з пробігом по всій Європі. Початковою точкою цього індексу є січень 2015 року з базовим значенням 100, відносно якого визначаються усі наступні значення.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати перевірену інформацію, без реклами та спаму.