Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні протягом квітня та визначили Топ моделей в трьох сегментах сідлових тягачів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Динаміка ринку сідлових тягачів
У квітні 2024 року українці сумарно придбали 2,5 тисячі нових та вживаних сідлових тягачів, на 22 шт. більше, ніж місяцем раніше. Цей показник на 13,7% менший, ніж за аналогічний період 2023 року, та на 0,9% більший, ніж відбулося продажів у березні 2024 року.
Частка внутрішніх продажів склала 55,4%, імпорту вживаних сідлових тягачів — 37,4%. Загальна частка «траків» з пробігом при цьому склала 92,8%.
Новими придбали 7,2% сідлових тягачів, що в кількісному вимірі дорівнює 179 одиниць такої техніки.
Впродовж 2023 року попит на сідлові тягачі поступово знижувався, і лише у січні 2024 відбулося деяке збільшення активності у цьому сегменті. Найменший обсяг торгів сідловими тягачами за 12 місяців був зафіксований минулого року у грудні (2,1 тис. шт.). На це було кілька причин: часткове (з наближенням до повного) задоволення потреб перевізників (насамперед міжнародних) у таких транспортних засобах, яких ще рік тому відчувався дефіцит, і їх активно купували, адже після повномасштабного вторгнення рф в Україну основним транспортом для експорту-імпорту товарів став автомобільний. Також свій слід на бізнесі міжнародних перевізників залишили блокування так званими «фермерами-активістами» кордонів з кількома країнами, які, на жаль, після нетривалої паузи відновилися. Наразі темпи торгів у цьому сегменті перебувають на порівняно низькому (водночас стабільному) рівні.
Найпопулярніші тягачі на внутрішньому ринку
Найпопулярнішим сідловим тягачем на внутрішньому ринку в Україні впевнено залишається DAF XF. Угод щодо купівлі-продажу таких моделей уклали 366 шт. Друге місце за кількістю у Volvo FH, 183 шт., третє у MAN TGX, 173 шт.
Четвертий у рейтингу «траків» з пробігом Renault Magnum (127 шт.), п’ятий — Renault Premum (111 шт.).
- DAF XF — 366 шт.
- Volvo FH — 183 шт.
- MAN TGX — 173 шт.
- Renault Magnum — 127 шт.
- Renault Premium — 111 шт.
- MAN TGA — 73 шт.
- Scania R-Series — 63 шт.
- Volvo FM — 54 шт.
- Mercedes-Benz Actros — 47 шт.
- DAF CF — 43 шт.
- MAN TGS — 26 шт.
- Scania G-Series — 21 шт.
- Iveco Stralis — 15 шт.
- МАЗ 5432 — 11 шт.
- Renault T-Truck — 8 шт.
- Mercedes-Benz Axor — 5 шт.
- КамАЗ 5410 — 5 шт.
- MAN F2000 — 4 шт.
- DAF 95 — 4 шт.
- ЗіЛ 130 — 4 шт.
Найпопулярніші вживані сідлові тягачі, привезені з-за кордону
У квітні першість серед «пригнаних» тягачів здобув MAN TGX, який поповнив наш автопарк у кількості 268 шт. На другій позиції у списку DAF XF з підсумком 251 перша реєстрація.
На третьому місці надалі перебуває Volvo FH (136 шт.), на четвертому — Scania R-Series (100 шт.). Замикає першу п’ятірку Mercedes-Benz Actros (43 шт.).
- Замовити сідловий тягач з Європи під ключ можна у перевіреного партнера ІДА — компанії West Auto Hub.
- MAN TGX — 268 шт.
- DAF XF — 251 шт.
- Volvo FH — 136 шт.
- Scania R-Series — 100 шт.
- Mercedes-Benz Actros — 43 шт.
- Renault T-Truck — 30 шт.
- MAN TGS — 23 шт.
- Renault Premium — 20 шт.
- DAF CF — 19 шт.
- Iveco Stralis — 15 шт.
- Renault Magnum — 9 шт.
- MAN TGA — 6 шт.
- Volvo FM — 4 шт.
- Scania G-Series — 3 шт.
- Scania S-Series — 1 шт.
- Scania P-Series — 1 шт.
- Renault Kerax — 1 шт.
- Mercedes-Benz Atego — 1 шт.
- MAN TGM — 1 шт.
Найпопулярніші нові сідлові тягачі
Серед нових моделей сідлових тягачів українські перевізники найчастіше купували Scania R-Series (63 шт.).
Друге місце у цій категорії посідає MAN TGX з підсумком 25 машин. Третя позиція з подібним результатом (23 шт.) у Volvo FH.
Четвертий у заліку нових сідлових тягачів DAF XF (17 шт.), п’ятий — Scania S-Series (14 шт.).
- Scania R-Series — 63 шт.
- MAN TGX — 25 шт.
- Volvo FH — 23 шт.
- DAF XF — 17 шт.
- Scania S-Series — 14 шт.
- Scania S560 — 11 шт.
- Mercedes-Benz Actros — 9 шт.
- Renault T-Truck — 6 шт.
- Volvo FM — 5 шт.
- Scania G-Series — 2 шт.
- Scania P-Series — 1 шт.
- MAN TGS — 1 шт.
- Iveco Stralis — 1 шт.
- DAF XG — 1 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.