Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій автомобілів з електричними силовими установками й визначили Топ-20 марок і моделей у трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових електроавто.
Динаміка ринку електричних авто
У квітні українці придбали 6,7 тисячі нових та вживаних електромобілів. Це значно більше (на цілих 102,5%), ніж було у квітні минулого 2023 року, та на 5,4% більше, ніж було у попередньому місяці.
Для тих, хто регулярно стежить за оглядами авторинку від ІДА, наступне повідомлення: не поспішайте з критикою наших прогнозів щодо виходу сегмента електромобілів на «статистичне плато», про яке ми неодноразово згадували у попередніх статтях. Зростання обсягів торгів автомобілями групи BEV цього разу спричинене значним стрибком кількості угод купівлі-продажу (2643 у квітні проти 1951 у березні), яке своєю чергою спричинене іншими, не ринковими факторами, дізнатися про які можна в окремому огляді цього явища.
Зваживши на те, що у частині внутрішніх перепродажів близько 40% угод «віртуальні», продовжимо огляд сегмента електромобілів, опираючись на наявні офіційні дані.
Навіть попри згадані зовнішні чинники, імпортовані вживані електрокари зберегли свою перевагу за часткою (та кількістю): 50,1% ринку, кількість перших реєстрацій — 3346 шт.
На внутрішньому ринку було укладено 2643 угоди купівлі-продажу щодо електромобілів, що складає частку 39,5%.
Новими куплено 10,4% електричних авто (695 шт.), після рекорду у лютому, коли кількість нових електромобілів перейшла за позначку в одну тисячу штук, далі щомісяця обсяги їхніх продажів поступово знижуються.
Серед загальної кількості електричних авто у квітні 99% були легковими, вантажними — 1% (66 шт.).
Парк: перші 100 тисяч!
Станом на початок травня 2024 року, за підрахунками Інституту досліджень авторинку, загальний парк автомобільної техніки з електричними двигунами складає 102 372 шт., зареєстрованих в Україні (за винятком знятих з обліку у зв’язку з вибракуванням та вивезенням за кордон). До цього числа включено 99 997 легкових, 2369 вантажних та 6 автобусів. Лише 3 автівки забракло для того, аби говорити про першу сотню тисяч не тільки у загальному парку, а й у сегменті легковиків на батарейній тязі — але цей привід для відкоркування пляшки ігристого вочевидь доведеться перенести на наступний місяць.
Електромобілі — внутрішній ринок
Лідерами на українському внутрішньому ринку електромобілів тривалий час залишалися три марки, зараз же можна говорити про «дві з половиною» — оскільки Volkswagen помітно відстав від своїх суперників. Зате конкуренція між Nissan, якому вдавалося утримувати першість впродовж майже 10 років завдяки найдоступнішому й тому наймасовішому електрокару Nissan Leaf-І, та Tesla, чиї електромобілі одні з кращих, а ще на них надзвичайно знизилися ціни, розгорілася не на жарт. Різниця всього у кілька автівок (п’ять, якщо точно), натякає на те, що ніхто не зможе зі 100-відсотковою впевненістю назвати лідера наступного періоду. Чому? Бо набуває популярності ІІ генерація «Ліфа», на яку теж помітно «просіли» ціни.
Натомість e-Golf від Volkswagen на жаль комплектується тяговим акумулятором порівняно невеликої ємкості, якого вистачає на 100-150 кілометрів пробігу (у вживаних авто), і відсутні «посилені» версії, які були б здатні у своєму ціновому діапазоні конкурувати з Leaf ІІ покоління, який має 40- та 60-кіловатні АКБ. І хоч «Гольф» не єдина опора у німецької марки, модельний ряд ID все ж перебуває в іншій ціновій групі, якраз на межі мас-маркету у сегменті «електро».
- Tesla — 617 шт.
- Nissan — 612 шт.
- Volkswagen — 400 шт.
- Renault — 133 шт.
- Hyundai — 122 шт.
- Audi — 93 шт.
- BMW — 78 шт.
- Chevrolet — 75 шт.
- Mercedes-Benz — 68 шт.
- Honda — 67 шт.
- KIA — 43 шт.
- BYD — 36 шт.
- Jaguar — 32 шт.
- Fiat — 32 шт.
- Ford — 23 шт.
- Mitsubishi — 21 шт.
- Peugeot — 18 шт.
- Smart — 17 шт.
- Citroen — 15 шт.
- Toyota — 14 шт.
У Топ-20 моделей електромобілів перше місце на внутрішньому ринку зі значним відривом від найближчих конкурентів (що доведеться спостерігати ще досить довго) займає Nissan Leaf. У квітні щодо таких уклали 577 угод купівлі-продажу.
На другій сходинці Tesla Model 3, щодо якої уклали 289 угод, на третій — Volkswagen e-Golf (185 шт.).
На четвертому місці Volkswagen ID.4, з підсумком 160 перепродажів, п’ята позиція — у Tesla Model Y, яку переоформили на нового власника 140 разів.
Найпопулярніші моделі електромобілів на внутрішньому ринку у квітні 2024 року:
- Nissan Leaf — 577 шт.
- Tesla Model 3 — 289 шт.
- Volkswagen e-Golf — 185 шт.
- Volkswagen ID.4 — 160 шт.
- Tesla Model Y — 140 шт.
- Tesla Model S — 137 шт.
- Renault Zoe — 107 шт.
- Chevrolet Bolt — 68 шт.
- Audi e-tron — 65 шт.
- Hyundai Kona — 61 шт.
- BMW i3 — 52 шт.
- Tesla Model X — 51 шт.
- Hyundai Ioniq — 50 шт.
- Mercedes-Benz B-Class — 40 шт.
- Honda M-NV — 40 шт.
- Jaguar I-Pace — 32 шт.
- Fiat 500e — 32 шт.
- Renault Kangoo — 29 шт.
- Kia Soul — 27 шт.
- Volkswagen ID.6 — 24 шт.
Електромобілі — імпорт вживаних
У сегменті імпорту першість теж за Tesla, при чому не перший місяць — таких на першу реєстрацію було подано 940 автомобілів.
Nissan, який переважає у парку BEV, у цьому списку другий з підсумком 549 імпортованих авто.
На третій позиції Volkswagen (391 шт.), на четвертій — Hyundai (286 шт.). Замикає п’ятірку Audi за підсумком 172 електричних автомобілів.
- Переглянути «свіжопригнані» з Європи електромобілі у наявності
- Замовити електромобіль з Європи «під ключ» у компанії West Auto Hub
- Tesla — 940 шт.
- Nissan — 549 шт.
- Volkswagen — 391 шт.
- Hyundai — 286 шт.
- Audi — 172 шт.
- Renault — 150 шт.
- KIA — 129 шт.
- Jaguar — 122 шт.
- Chevrolet — 101 шт.
- Mercedes-Benz — 83 шт.
- BMW — 77 шт.
- Honda — 34 шт.
- Ford — 32 шт.
- Peugeot — 31 шт.
- Opel — 23 шт.
- BYD — 22 шт.
- Toyota — 21 шт.
- Citroen — 21 шт.
- Mitsubishi — 18 шт.
- Fiat — 17 шт.
Серед «свіжопригнаних» електромобілів першість поки зберіг Nissal Leaf (479 шт.). Проте до нього щоразу ближче стає Tesla Model 3 (387 шт.), від якої намагається не відставати Tesla Model Y (320 шт.)
На четвертій позиції Volkswagen e-Golf (247 шт.). Замикає п’ятірку доволі перспективний кросовер Hyundai Kona з підсумком 197 перших реєстрацій.
Найпопулярніші моделі вживаних імпортних електромобілів у квітні 2024 року:
- Nissan Leaf — 479 шт.
- Tesla Model 3 — 387 шт.
- Tesla Model Y — 320 шт.
- Volkswagen e-Golf — 247 шт.
- Hyundai Kona — 197 шт.
- Tesla Model S — 173 шт.
- Audi e-tron — 124 шт.
- Jaguar I-Pace — 122 шт.
- Renault Zoe — 109 шт.
- Volkswagen ID.4 — 99 шт.
- Chevrolet Bolt — 95 шт.
- Kia Niro — 79 шт.
- Hyundai Ioniq — 70 шт.
- Tesla Model X — 60 шт.
- Nissan Ariya — 41 шт.
- Kia Soul — 40 шт.
- Mercedes-Benz B-Class — 38 шт.
- Renault Kangoo — 36 шт.
- BMW i3 — 29 шт.
- Audi E-Tron Sportback — 28 шт.
Нещодавнє скасування ПДВ на електричні вантажівки наразі не надто позначилося на обсягах їхнього імпорту. У квітні таких прибуло 42 шт., менше, ніж було у березні (47 штук), але дещо більше, ніж, до прикладу, було у лютому (19 шт.) та січні (25 шт.) цього року. Проте торік (без пільг) теж фіксувалися подібні обсяги — бувало до 39 новоприбулих вантажівок на електротязі у місяць. У цьому підсегменті навряд чи найближчим часом будуть підстави говорити про якісь прориви чи, тим паче рекорди.
Електромобілі — продажі нових
Першість у списку марок нових легковиків групи BEV надалі належить Volkswagen: 157 автомобілів та частка у сегменті 22,6%. Друге місце з результатом 115 авто та 16,6% у Honda, третє у BYD зі 100 авто та часткою 14,4%.
- До речі, деякі електромобілі з Китаю можна купувати з гарантією — наприклад марки Maxus. Офіційний дилер, присутній в Україні, готовий підтримувати гарантію на них до 5 років, а на батареї до 8 років!
Четверте та п’яте місця, відповідно, за Nissan (80 шт., 11,5%), та MG (44 шт., 6,3%).
- Volkswagen — 157 шт.
- Honda — 115 шт.
- BYD — 100 шт.
- Nissan — 80 шт.
- MG — 44 шт.
- Audi — 41 шт.
- Zeekr — 37 шт.
- BMW — 35 шт.
- Volvo — 23 шт.
- Toyota — 12 шт.
- Mercedes-Benz — 12 шт.
- Lexus — 8 шт.
- Peugeot — 6 шт.
- Jaguar — 5 шт.
- KIA — 4 шт.
- Opel — 3 шт.
- Hyundai — 3 шт.
- Tesla — 2 шт.
- Maxus — 2 шт.
- Yudo — 1 шт.
Серед окремих моделей перше місце за підсумками квітня залишається за Volkswagen ID.4 (133 шт.), з впевненою кількісною перевагою над усіма іншими учасниками рейтингу. На наступному, другому місці Honda M-NV (71 шт.).
Nissan Ariya на третій позиції з підсумком 63 проданих нових авто.
Четверта сходинка у BYD Song Plus (47 шт.), замикає п’ятірку нових електромобілів Honda e:NS1, який обрали 38 покупців.
Найпопулярніші нові електромобілі у квітні 2024 року:
- Volkswagen ID.4 — 133 шт.
- Honda M-NV — 71 шт.
- Nissan Ariya — 63 шт.
- BYD Song Plus — 47 шт.
- Honda e:NS1 — 38 шт.
- MG 4 — 33 шт.
- Zeekr 001 — 32 шт.
- Audi Q4 — 32 шт.
- BYD Song — 23 шт.
- Volkswagen ID.6 — 18 шт.
- BMW iX — 18 шт.
- BYD Yuan Plus — 12 шт.
- Toyota bZ4X — 11 шт.
- Nissan Sylphy — 10 шт.
- MG ZS — 9 шт.
- BMW X1 — 9 шт.
- Volvo XC40 — 8 шт.
- Mercedes-Benz EQE — 8 шт.
- BYD Seagull — 8 шт.
- Volvo EX30 — 7 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.