Всі новини

Звідки та за скільки привозили вживані авто із-за кордону у грудні? Аналітика

Обсяги імпорту автотранспорту у грудні з невеликим знаком «мінус» фактично повторили результати листопада — йдеться про кількість вживаних легкових авто, які пройшли митне оформлення для випуску їх у вільний обіг.Розмитнили 23,6 тис. вживаних легковиків, проти 23,7 тис. у листопаді. Для порівняння, у вересні оформили 25,2 тис. декларацій, у серпні — 23,8 тис.

Частка авто зі США після тривалого зниження зросла

У грудні 2023 року митне оформлення пройшли 23,6 тисячі вживаних легковиків з пробігом. Найбільше прибуло з країн Європейського Союзу — 12,4 тис., або 52,6%. З країн Америки на митне оформлення було подано 8,4 тис. автівок, що складає 35,7% — понад третину від усіх новоприбулих. У значно менших кількостях прибували легковики з пробігом з Норвегії (899 шт., 3,8%), Південної Кореї, (569 шт., 3%) та Швейцарії, (484 шт., 2%). Сумарна частка (округлено) з інших напрямків склала близько 3%.

Варто зазначити, що частка авто зі США поступово зменшувалась, сягнувши мінімуму у листопаді (30,4%). Зараз же вона зросла до 35,7%, хоч це ще не максимальне значення для минулого року, яке було зафіксоване у серпні — 36,6%. Слід врахувати, що на відміну від європейського напрямку, де можна сказати, що закупівлі автомобілів відбуваються майже у реальному часі, авто зі США долають доволі довгий та тривалий шлях, поки потраплять в Україну — часом до кількох місяців. Всі автівки, які прибували у грудні були викуплені на тамтешніх аукціонах ще до початку блокування польсько-українського кордону, і їх так чи інакше (навіть з довгим очікуванням у чергах «перед шлагбаумом») все ж мусили ввезти. Тож зараз ми бачимо умовну картину двох- або й тримісячної давнини, щодо активності українських дилерів на американських аукціонах.

Звідки прибували легковики з пробігом в Україну у грудні-2023 р.

Якщо розглянути тенденції купівлі вживаних авто із-за кордону в розрізі окремих країн, а не об’єднаних регіонів, перше місце за статистичними митними підсумками грудня посідають Сполучені Штати Америки з часткою 35% та 8,3 тис. легковиків. Дещо зменшився потік автівок з Німеччини — звідти прибуло 3,8 тис. вживаних легковиків, що менше, ніж було місяцем раніше (4,5 тис.), при цьому країна з найбільшим авторинком у Європі й надалі посідає друге місце у цьому рейтингу, з часткою 15,9%. Машин з Польщі прибуло 3 тис., а їхня частка склала 12,7%.

Тут слід додати, що Польща та Литва часто виконують роль «транзитних країн», чимало машин там не купують, а лише оформлюють експортні документи, відповідно частка фактично придбаних там автомобілів може бути меншою.

20 найпопулярніших країн, з яких українці привозили вживані легковики у грудні-2023
  1. США — 8287 шт.
  2. Німеччина — 3763 шт.
  3. Польща — 2999 шт.
  4. Словаччина — 1215 шт.
  5. Норвегія — 899 шт.
  6. Нідерланди — 764 шт.
  7. Чехія — 609 шт.
  8. Франція — 585 шт.
  9. Литва — 577 шт.
  10. Південна Корея — 569 шт.
  11. Швейцарія — 484 шт.
  12. Китай — 412 шт.
  13. Бельгія — 347 шт.
  14. Естонія — 283 шт.
  15. Угорщина — 278 шт.
  16. Швеція — 224 шт.
  17. Грузія — 196 шт.
  18. Данія — 182 шт.
  19. Канада — 162 шт.
  20. Велика Британія — 156 шт.

Скільки витратили грошей на вживані авто з-за кордону?

У грудні 2023 року українці придбали за кордоном усіх легковиків сумарною митною вартістю 215,9 мільйона доларів США.

Найбільше грошей витратили на купівлю авто зі США (понад $80,6 млн), що становить 37,5% від усіх витрачених за кордоном грошей на купівлю вживаних легковиків. На другому місці, з доволі помітним розривом — Польща, на чиїх «автокомісах» та у приватних продавців було залишено $26,5 млн. Третє місце у Німеччини, з «чеком» на $23,1 млн. Далі — Китай, з результатом $19,3 млн. Замикає п’ятірку лідерів за «сумарним чеком» Словаччина, з показником $11,3 млн.

Сукупна митна вартість імпортних вживаних легковиків за країнами, грудень-2023
  1. США — $80,6 млн
  2. Польща — $26,5 млн
  3. Німеччина — $23,1 млн
  4. Китай — $19,3 млн
  5. Словаччина — $11,3 млн
  6. Норвегія — $10,3 млн
  7. Нідерланди — $5,6 млн
  8. Чехія — $5,2 млн
  9. Південна Корея — $5,1 млн
  10. Франція — $5,0 млн
  11. Угорщина — $3,9 млн
  12. Литва — $3,7 млн
  13. Швейцарія — $2,1 млн
  14. Бельгія — $1,9 млн
  15. Канада — $1,7 млн
  16. Естонія — $1,5 млн
  17. Швеція — $1,2 млн
  18. Грузія — $1,1 млн
  19. Данія — $1,0 млн
  20. Італія — $0,8 млн

Варто зазначити, що справжня вартість автомобілів може відрізнятися — як в більшу, так і в меншу сторону, оскільки поняття «митна вартість» та справжня ціна авто — поняття дещо різні. Через недосконалість митної системи, до статистичних зрізів потрапляє більше дешевших авто, хоча насправді їхня кількість менша — бо реальна їхня вартість може бути вищою.

Скільки коштують вживані авто з-за кордону?

Основна тенденція українського імпорту залишається незмінною: найбільший попит серед українців мають доступні автомобілі вартістю $1-2 тисячі за кордоном. Не став виключенням й грудень, протягом якого таких було 9,9% від загальної кількості ввезених. Загалом, 72,4% усіх імпортованих минулого місяця легковиків коштували менш як $10 тисяч.

Цінова структура імпортних легковиків у грудні-2023

Через низьку купівельну спроможність та складну економічну ситуацію в Україні, найбільший попит на імпортні автомобілі спостерігається в бюджетному сегменті. Оскільки високі митні платежі роблять імпорт значної частини вживаних авто доступної цінової категорії економічно невигідним, покупці часто відмовляються від купівлі вживаного автомобіля з-за кордону та надають перевагу машинам на внутрішньому ринку. Зараз розподіл часток ринку щодо перших реєстрацій та угод купівлі-продажу всередині країни виглядає як 24% до 76%.

Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.

Останні новини