Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у жовтні та визначили топ моделей у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі — переобладнаних в Україні.
Динаміка ринку вантажівок
У жовтні українці придбали 2,4 тисячі вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 тонни (окрім тягачів). Це на 50% більше, ніж за аналогічний період минулого року, та на 7,7% менше, ніж у вересні-2023. Тобто, після серпневого піка продажів попит на вантажівки продовжує знижуватись.
Більшість із вантажівок придбали на внутрішньому ринку: 82,6% (2 тис. шт.). З-за кордону привезли вживаними 9,4% вантажних автомобілів (229 шт.).
Нових вантажівок минулого місяця придбали як завжди небагато: 83 імпортних та 114 переобладнаних в Україні (сумарно 197 шт., 8,1%).
Найпопулярніші вантажівки на внутрішньому ринку
Найбільш затребуваними на внутрішньому ринку залишаються самоскиди (547 шт.), фургони (442 шт.), бортові (198 шт.), платформи (97 шт.) та фургони рефрижератори (92 шт.).
Уже багато місяців поспіль лідером внутрішніх перепродажів залишаються вантажівки на базі Mercedes-Benz T1/T2. У жовтні щодо таких уклали 140 угод купівлі-продажу. Попри те, що ці моделі зняті з виробництва понад 20 років тому, українці активно їх купують, в першу чергу — через складну економічну ситуацію та неможливість придбати новіший автомобіль. Платформу цих моделей використовують для різноманітних надбудов, встановлюють додаткове навісне обладнання та переобладнують під спеціальні потреби, попри їх поважний вік.
На другому місці Mercedes-Benz Sprinter (81 угода), який також використовують як платформу для різних надбудов. Третя сходинка дісталася автомобілю, чий завод вже не існує, однак його продукція досі на ходу — ЗіЛ-130 (73 шт.).
Четверте місце зайняв КамАЗ-5511 (72 угоди), а замикає топ-5 найпопулярніших вантажівок Mercedes-Benz Atego (71 угода).
- Mercedes-Benz T1/T2 — 140 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 81 шт.
- ЗіЛ 130 — 73 шт.
- КамАЗ 5511 — 72 шт.
- Mercedes-Benz Atego — 71 шт.
- КамАЗ 5320 — 69 шт.
- ГАЗ 3507 — 69 шт.
- MAN L2000 — 63 шт.
- ЗіЛ 131 — 62 шт.
- Iveco Daily — 57 шт.
- MAN TGA — 55 шт.
- ГАЗ 3307 — 49 шт.
- ЗіЛ 554 — 12 шт.
- ГАЗ 53 — 43 шт.
- Volkswagen LT — 40 шт.
- MAN TGL — 40 шт.
- DAF CF — 32 шт.
- ЗіЛ 4502 — 32 шт.
- TATA LPT-613 — 26 шт.
- Renault Premium — 26 шт.
Вкотре 9 із 20 найпопулярніших вантажівок виявилися моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тонни, проданих на внутрішньому ринку у жовтні 2023 року, склав 20,2 року, на 4,3 року менше, ніж минулого місяця. Проте оскільки обсяг торгів у цьому сегменті порівняно незначний, фіксувати тренд «старіння» чи «омолодження» парку вантажівок неможливо. Крім цього, через низьку купівельну спроможність придбати нове авто важко, а привезти вживане з-за кордону складно через законодавчі обмеження: діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5», а сітка акцизів створена так, що економічно доцільно імпортувати лише вантажні автомобілі віком до 5 років.
Найпопулярніші вживані вантажівки привезені з-за кордону
Найчастіше з-за кордону у жовтні привозили фургони з гідробортом (63 шт.), фургони (24 шт.) та контейнеровози (24 шт.). Також популярними були ботові тентовані (23 шт.) та бетонозмішувачі (15 шт.).
У жовтні перше місце посів Mercedes-Benz Atego (39 шт.), змістивши на другу позицію MAN TGL (28 шт.), після якого, на третій сходинці — Iveco Daily (25 шт.).
До п’ятірки найпопулярніших імпортних вантажних авто у вересні потрапили також «важкий» Mercedes-Benz Sprinter (23 шт.) та MAN TGX (18 шт.).
- Mercedes-Benz Atego — 39 шт.
- MAN TGL — 28 шт.
- Iveco Daily — 25 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 23 шт.
- MAN TGX — 18 шт.
- Renault Master — 15 шт.
- MAN TGM — 10 шт.
- DAF LF — 9 шт.
- MAN TGS — 8 шт.
- DAF XF — 6 шт.
- DAF CF — 6 шт.
- Volkswagen Crafter — 5 шт.
- Volvo FM — 4 шт.
- Mercedes-Benz Actros — 4 шт.
- Iveco EuroCargo — 4 шт.
- Scania R-Series — 3 шт.
- Renault Midlum — 3 шт.
- Mitsubishi Canter — 3 шт.
- Renault Premium — 2 шт.
- Mercedes-Benz MK/SK — 2 шт.
Найпопулярніші нові вантажівки
Серед нових імпортних вантажівок у жовтні вперше зареєстрували нових фургонів 26 шт., самоскидів 24 шт., автокранів 12 шт., сміттєвозів 6 шт., та стільки ж контейнеровозів.
Найпопулярнішою новою вантажівкою став інкасаторський фургон Reform 0405032G (на базі Ford Transit), виготовлений українським підприємством: таких зареєстрували 23 шт. Друге місце у MAN TGS, третє посів Mercedes-Benz Sprinter.
- Reform 0405032G — 23 шт.
- MAN TGS — 15 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 8 шт.
- СКС-INPR75 (на базі Isuzu NPR 75) — 8 шт.
- XCMG QY25K — 5 шт.
- Scania P-Series — 5 шт.
- Fiat Ducato — 5 шт.
- DAF XF — 5 шт.
- Renault Master — 4 шт.
- Peugeot Boxer — 4 шт.
- Ford Trucks 1833 DC — 4 шт.
- Ford Transit — 4 шт.
- Tital АЦ-13-50 (на базі Mercedes-Benz Arocs 3340) — 3 шт.
- УМЗ Модус (на базі Palfinger Sany SPC 250) — 3 шт.
- Кобальт MSV-10/17S-5C1F — 3 шт.
- АТВ-2/2 (на базі Dayun CGC-1120) — 3 шт.
- АТ-0402-АЦВ (на базі Dayun CGC1120) — 3 шт.
- АТ МДК-18/31 (на базі Dayun CGC1140) — 3 шт.
- XCMG XCT12L4 — 2 шт.
- Sinotruk Sitrak C7H — 2 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.