В Польщі бракує вживаних електромобілів
Електричні автомобілі з пробігом складають менш як 1% усіх пропозицій вживаних автомобілів, які продають на місцевому маркетплейсі OTOMOTO. Водночас дослідження, проведене у серпні цього року фірмою Minds & Roses показало, що 43% поляків хотіли б придбати вживаний електричний автомобіль.
Під час Конгресу Нової Мобільності 2023, який відбувся минулого тижня у Польщі, компанія OTOMOTO презентувала звіт "Майбутнє ринку вживаних електричних автомобілів в Польщі", в якому були дані з маркетплейса поєднали з дослідженнями, проведеними агентством Minds & Roses у цьому році.
Популярність електромобілів зростає
Станом на кінець липня в Польщі було зареєстровано понад 47 тисяч електромобілів, що означає зростання аж на 58% порівняно з попереднім роком. Зростання спостерігається і в пропозиції автомобілів — на OTOMOTO до кінця липня 2023 року з'явилося на 110% більше пропозицій продажу вживаних автомобілів і на 70% більше нових електричних транспортних засобів, ніж в аналогічний період 2022 року. Проте кількість автомобілів у продажі недостатня.
Цікаво, що більшість електричних автомобілів, зареєстрованих в Польщі, були придбані новими, але значна група опитаних заявляє про намір придбати вживане електричне авто. Під час заходу EV Experience, організованого PSPA у травні 2023 року, Minds & Roses провела дослідження, з якого випливає, що 1/3 власників електричних автомобілів, які брали участь в заході, купили свій автомобіль саме на вторинному ринку.
Вживані електромобілі обирають через нижчу ціну
Ціна електричного автомобіля є визначальним фактором під час прийняття рішення про купівлю — як для прихильників електричних автомобілів, так і для тих, хто ставиться скептично до такого виду транспорту. За результатами серпневого дослідження M&R, покупці електромобілів готові розглянути вживаний екземпляр саме через його нижчу ціну (38% опитаних). З іншого боку, 58% тих, хто відмовляється від покупки авто з електричним двигуном, стверджують, що основною причиною є його занадто висока ціна.
Зараз на OTOMOTO, враховуючи пропозиції з усіх сегментів, включаючи автомобілі преміумкласу, середня ціна нового автомобіля перевищує 300 тисяч злотих (≈$69 тисяч). Це більше, ніж максимальна ціна нового електромобіля, на який можна отримати дотацію в рамках програми "Мій електрик", котра діє в Польщі. Водночас ці дотації не надаються тим, хто вирішує придбати вживаний електромобіль, хоча ціна в порівнянні з новими нижча: на OTOMOTO вона складає близько 178 тисяч злотих (≈$41 тисяча).
Найпопулярніші вживані електромобілі в Польщі
У першій десятці електромобілів з пробігом, котрі найчастіше переглядають на OTOMOTO можна знайти автомобілі різних сегментів. На першому місці розмістилася Tesla Model 3, натомість за нею іде значно доступніший за ціною Nissan Leaf. Загалом в топ-10 можна знайти як невеликі автомобілі, як BMW i3 чи Renault Zoe, так і автомобілі преміумкласу, як Porsche Taycan чи Audi E-Tron.
При цьому 7 з 10 електричних авто, оголошення продажу яких переглядають в Польщі найчастіше, і пропонують для продажу найбільше, повідомляє OTOMOTO.
Для порівняння, в Україні середня вартість вживаного автомобіля, за інформацією Інституту досліджень авторинку, складає $19 900, проте рейтинг уже багато років поспіль, з великим відривом від найближчого конкурента, очолює вживаний Nissan Leaf.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.