Загалом у липні 2021 року на вторинному ринку українці купили 2 573 шт. вантажних авто загальною масою понад 3,5 тони (за виключенням сідлових тягачів). Із них 86% (2 214 шт.) — внутрішні перепродажі, 14% (359 шт.) привезли з-за кордону.
У порівнянні з попереднім місяцем (червнем 2021 року) загальний обсяг ринку зріс на 32,8%. Частка імпорту вживаних вантажівок в структурі вторинного ринку зросла на 1,7%.
У порівнянні із липнем 2020 року, коли спостерігалося задоволення відкладеного попиту на реєстрацію вживаних авто після локдауну через пандемію COVID-19, загальний об’єм ринку знизився на 18,4%. Частка імпорту в структурі ринку зросла на 3%.
Найпопулярніші моделі на внутрішньому ринку
Найбільш затребуваним типом кузова серед вантажівок на внутрішньому ринку у липні 2021 року виявився самоскид (661 проданий автомобіль) а також фургон (558 авто) та бортове авто (273 штуки).
На першому місці серед вживаних вантажівок масою понад 3,5 тони, придбаних у липні, опинився КамАЗ 5320. На другому — КамАЗ 5511. Третє місце зайняв ЗиЛ 130. Із 10 найпопулярніших моделей на ринку 7 — російські авто або техніка часів СРСР. Лише 3 позиції — це імпортні авто (MAN TGL, DAF CF і DAF XF).
Більшість вантажівок масою понад 3.5 тони на вторинному ринку придбали фізичні особи (69%, 3 227 шт.), юридичні особи — 31% (1 433 шт.).
Найпопулярніші моделі, ввезені з-за кордону
Протягом липня найбільше імпортували класичні фургони (99 шт.), рефрижератори (45 шт.), контейнеровози (36 шт.) та бетонорозмішувачі (34 шт.).
Очолив рейтинг найпопулярніших вживаних вантажівок з-за кордону MAN TGL (42 шт.). Загалом вантажівки MAN зайняли 4 позиції із 10.
Друге місце зайняв Mercedes-Benz Atego (42 шт.). Іншим моделям цього бренду належать також 9 та 10 останні позиції рейтингу.
Цікава восьма позиція рейтингу — автомобілі CHANJE V8070 (7 шт.). Це — фургони з електричним типом двигуна, виготовлені китайською компанією на базі Mercedes-Benz Sprinter.
ЗАМІСТЬ ВИСНОВКУ
Сегмент вантажних автомобілів масою понад 3,5 тони на українському ринку — один з найменших та найбільш застарілий. Середній вік вантажних авто масою понад 3,5 тони на вторинному ринку у липні 2021 року зафіксований на рівні 21 року. Середній вік вантажівок серед внутрішніх перепродажів — 22 роки, імпортних вживаних — 7 років.
На ринку існує потреба в комерційних авто, проте низька купівельна спроможність українців не дозволяє придбати нові транспортні засоби. Імпорт вантажівок з-за кордону сьогодні обмежений. Ввезти з-за кордону можна лише вантажне авто, що відповідає екологічному стандарту «Євро-5» або «Євро-6». Крім цього, на авто старше 5 років застосовується підвищена у 40 разів ставка акцизного податку. Ці фактори стримують розвиток цього сегменту автомобільного ринку та призводять до його зістарення.
Про ринок нових вантажних авто та інші категорії транспортних засобів читайте в наступних публікаціях Інституту досліджень авторинку.