25 років: середній вік вантажівок на внутрішньому ринку продовжує зростати. Топ моделей липня
Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у липні та визначили топ моделей в трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі — переобладнаних в Україні.
Динаміка ринку вантажівок
У липні українці придбали 2,7 тисячі вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 тонни (окрім тягачів). Це на 42,1% більше, ніж за аналогічний період минулого року, та майже стільки ж, як у червні-2023 (+0,3).
Більшість із вантажівок придбали на внутрішньому ринку: 86,2% (2,3 тис. шт.). З-за кордону привезли вживаними 6,8% вантажних автомобілів (182 шт.).
Нових вантажівок у липні придбали більше: 63 імпортних та 120 переобладнаних в Україні (сумарно 186 шт., 7%).
Найпопулярніші вантажівки на внутрішньому ринку
У липні найбільш затребуваними на внутрішньому ринку залишаються самоскиди (758 шт.), фургони (404 шт.), бортові (284 шт.), платформи (118 шт.) та фургони рефрижератори (96 шт.)
Уже багато місяців поспіль лідером внутрішніх перепродажів залишаються вантажівки на базі Mercedes-Benz T1/T2. У липні щодо таких уклали 166 угод купівлі-продажу. Попри те, що ці моделі зняті з виробництва понад 20 років тому, українці активно їх купують, в першу чергу — через складну економічну ситуацію та неможливість придбати новіший автомобіль. Платформу цих моделей використовують для різноманітних надбудов, встановлюють додаткове навісне обладнання та переобладнують під спеціальні потреби, попри їх поважний вік.
На другому місці залишається радянсько-російський КамАЗ 5320 (113 шт.). Третю сходинку зайняв Mercedes-Benz Sprinter (100 угод), який також використовують як платформу для різних надбудов.
Четверте місце зайняв Mercedes-Benz Atego (82 угоди), а замикає топ-5 найпопулярніших вантажівок липня Mercedes-Benz Atego (82 угоди).
- Mercedes-Benz T1/T2 — 166 шт.
- КамАЗ 5320 — 113 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 100 шт.
- КамАЗ 5511 — 90 шт.
- Mercedes-Benz Atego — 82 шт.
- ЗИЛ 130 — 76 шт.
- ЗИЛ 554 — 69 шт.
- ГАЗ 53 — 63 шт.
- ГАЗ 3307 — 63 шт.
- ГАЗ 3507 — 63 шт.
- Iveco Daily — 55 шт.
- ЗИЛ 131 — 55 шт.
- DAF CF — 48 шт.
- Mercedes-Benz Actros — 48 шт.
- MAN TGA — 47 шт.
- КамАЗ 5510 — 46 шт.
- MAN L2000 — 45 шт.
- ЗИЛ 4502 — 40 шт.
- Volvo FM — 34 шт.
- DAF XF — 30 шт.
Примітно, що 10 із 20 найпопулярніших вантажівок виявилися моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тони, проданих на внутрішньому ринку у липні 2023 року, склав 25 років — на 0,3 року більше, ніж минулого місяця, та аж на 2,4 року більше, ніж у липні-2022. Через низьку купівельну спроможність придбати нове авто важко, а привезти вживане з-за кордону складно через законодавчі обмеження: діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5», а привозити вигідно лише авто віком до 5 років.
Найпопулярніші вживані вантажівки, привезені з-за кордону
Найчастіше з-за кордону у липні привозили фургони з гідробортом (44 шт.), фургони (21 шт.) та контейнеровози (19 шт.). Також популярними були фургони-рефрижератори (15 шт.) та тентовані платформи (14 шт.).
В липні на перше місце за популярністю вживаних вантажівок повернувся Mercedes-Benz Sprinter (27 шт.). Вживаний Mercedes-Benz Atego посунувся на другу сходинку — таких привезли 23 штуки. Третє місце зайняв MAN TGL (21 шт.), а четверте — Iveco Daily (18 шт.). Замикає топ-5 MAN TGX (13 шт.).
- Mercedes-Benz Sprinter — 27 шт.
- Mercedes-Benz Atego — 23 шт.
- MAN TGL — 21 шт.
- Iveco Daily — 18 шт.
- MAN TGX — 13 шт.
- MAN TGM — 11 шт.
- DAF LF — 9 шт.
- DAF XF — 6 шт.
- Iveco EuroCargo — 6 шт.
- MAN TGS — 5 шт.
- Renault Master — 5 шт.
- DAF CF — 4 шт.
- Mercedes-Benz Axor — 4 шт.
- Mitsubishi Canter — 3 шт.
- Renault Premium — 3 шт.
- Scania R-Series — 3 шт.
- Volvo FM — 3 шт.
- Volkswagen Crafter — 2 шт.
- Volvo FE — 2 шт.
- Volvo FH — 2 шт.
Середній вік імпортних вживаних вантажівок масою понад 3,5 тони, вперше зареєстрованих у липні 2023 року, склав 9,1 року — на 0,2 року більше, як місяць тому, та на 2,1 року менше, як у липні-2022.
Найпопулярніші нові вантажівки
Серед нових імпортних вантажівок у липні вперше зареєстрували нових вантажних фургонів (34 шт.), самоскидів (15 шт.) і паливозаправників (5 шт.). Також номерні знаки вперше отримали 5 нових автокранів, а також по одному фургону-рефрижератору з гідробортом, фургону-рефрижератору, контейнеровозу, та бортовому тентованому з гідробортом.
Найпопулярнішою новою вантажівкою у липні виявився Mercedes-Benz Spriner (20 шт.). Друге місце зайняло Iveco Daily (6 шт.), а третє — Rnault D-Truck (6 шт.).
- Mercedes-Benz Sprinter — 20 шт.
- Iveco Daily — 6 шт.
- Renault D-Truck — 5 шт.
- Renault Master — 4 шт.
- Scania P-Series — 4 шт.
- Sinotruk Sitrak C7H — 4 шт.
- Volkswagen Crafter — 3 шт.
- Mercedes-Benz T1/T2 — 2 шт.
- Scania G-Series — 2 шт.
- Scania R-Series — 2 шт.
- Zoomlion ZTC300V — 2 шт.
- DAF XF — 1 шт.
- Ford Trucks 1833 DC — 1 шт.
- MAN TGM — 1 шт.
- Mercedes-Benz Arocs — 1 шт.
- Sinotruk Hohan N7G — 1 шт.
- XCMG QY50K — 1 шт.
- Zoomlion ZTC250V — 1 шт.
- Zoomlion ZTC500H — 1 шт.
- МАЗ 6501 — 1 шт.
Серед переобладнаних в Україні вантажівок масою понад 3,5 т найпопулярнішими у липні були фургони (17 шт.), самоскиди (17 шт.) та сміттєвози (14 шт.). Також популярністю користувалися бортові тентовані (13 шт.) та бортові (8 шт.).
Лідерами стали Reform 0201022G (фургон на базі Citroen Jumper, 10 шт.), АВ СПЛАВ E2AA18H17-4025 (6 шт.) та СКС IVAT280-01БП (4 шт.).
- Reform 0201022G (фургон на базі Citroen Jumper) — 10 шт.
- АВ СПЛАВ E2AA18H17-4025 — 6 шт.
- АТ АТВ-2/2 (на шасі Dayun CGC1120) — 4 шт.
- АТ АТВ-4/2 (на шасі Dayun CGC1140) — 4 шт.
- СКС IVAT280-01БП — 4 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.