Завдяки значному зростанню продажів частка китайських брендів у Європі стає все більшою. Лідером став MG, частка якого подвоїлася та склала 1,6% за підсумками першого півріччя 2023 року. Якщо взяти до уваги виробників, пов’язаних із китайськими власниками, наприклад Volvo, сукупна частка китайських брендів на європейському авторинку 5%.
На початку варто пояснити, що насправді означає сьогодні «китайський бренд». Це не тільки автомобілі, розроблені й вироблені безпосередньо в КНР. Volvo, колись класичний шведський бренд, з 2010 року належить Geely. Схожа ситуація зі Smart — тепер це частина спільного підприємства Mercedes та Geely Group. Автомобілі MG, хоч і можуть мати британську заводську табличку, повністю розроблені у Китаї. Тобто, непрямий вплив китайського автопрому на Європу значно більший, ніж може здаватися.
Лише за перше півріччя 2023 року частка китайських брендів зросла на 80%. порівняно з відповідним періодом минулого року, та склала 2,2% від усього європейського ринку. Якщо додатково розглядати Volvo, Polestar і Smart як такі, що мають значний вплив Китаю, це число зростає до 4,8%. Тобто, приблизно кожен 20 новий автомобіль у Європі має китайське коріння. Такий показник виявився рекордним для авторинку Європейського Союзу. При цьому ця частка зростатиме й надалі, паралельно з випуском китайськими автовиробниками нових моделей для європейського ринку.
Серед китайських брендів лідером в Європі став MG, частка ринку якого подвоїлася та за підсумками першого півріччя 2023 року склала 1,6%. Цей китайський бренд випередив таких потужних конкурентів, як Mazda, MINI, Suzuki та Cupra, та увійшов до рейтингу 20 найбільш продаваних брендів у Європі. При цьому ключову роль в таких успіхах відіграє Великобританія, на яку припадає майже 40% від загальної кількості продажів. Така концентрація продажів автомобілів певного китайського бренду в одній країні не унікальна, адже існують інші приклади: Lynk & Co, DR Automobiles і EVO, також можуть похвалитися великими обсягами продажів на певних ринках, зокрема в Нідерландах та Італії.
Як і передбачали експерти, серед китайських авто в ЄС домінують електромобілі. Lynk & Co відіграє значну роль у сегменті плагін-гібридів, натомість MG зосереджується переважно на класичних електромобілях (BEV).
Загалом китайські бренди стратегічно зосереджуються на компактних автомобілях у Європі, включаючи хетчбеки та позашляховики, замість того, щоб конкурувати в менших автомобільних сегментах, де досі домінують переважно європейські виробники. Попри значний попит в Європі на невеликі бюджетні авто, китайські бренди поки що не тестували цей сегмент ринку. Такий підхід є результатом аналізу рентабельності продажів окремих типів автомобілів і наявності моделей в наявності. Також варто відзначити, що такі бренди як Nio, Ora і Hongqi сконцентрувалися на преміальному сегменті.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.