У Польщі презентували Mototrendy 3.1 — новий аналітичний інструмент для автобізнесу
У Варшаві презентували унікальний інструмент для автобізнесу — аналітичну систему Mototrendy 3.1. Основна увага була присвячена новому показнику на авторинку, який відображає новий інструмент: ціновий індекс SAMAR (скорочено — ICS). Розробили систему в польському Інституті досліджень авторинку SAMAR — партнерській організації свого українського аналога.
Як було раніше?
Донедавна аналіз цін на нові авто, котрі проводить IBRM SAMAR, охоплював лише середньозважену ціну продажу. Однак цей показник часто сприймали неправильно: його зміну трактували як збільшення чи зменшення цін в прайс-листах. Насправді ж середньозважена ціна продажу в основному відображає зміну структури продажів.
З її допомогою можна сказати, скільки в середньому коштує автомобіль, придбаний на певному ринку. Щоб розрахувати її, ціну усіх доступних комплектацій моделі перемножують на кількість реєстрацій кожної з них, сумують результати та ділять їх на загальну кількість зареєстрованих автомобілів.
Середньозважена ціна є важливим елементом фінансового аналізу, проте може лише частково відображати цінову політику брендів, оскільки його зміна не завжди відображає зміни в прайс-листах моделей. Підвищення або зменшення показника може бути наслідком зміни доступності певних моделей, підвищення попиту на якусь модель чи навіть зміни оподаткування. Тому для відстеження реальних змін цін на автомобілі IBRM SAMAR довелося розробити новий параметр, що відображає загальну цінову тенденцію на автомобільному ринку.
Що таке новий ціновий індекс SAMAR (ICS)?
Ціновий індекс SAMAR (польською Indeks Cenowy Samar — скорочено ICS) порівнює поточні ціни з цінами минулого року. Таким чином з одного боку він показує, як змінюються ціни на автомобілі на польському ринку, з іншого — відображає зміни в ціновій політиці окремих брендів щодо моделей та їх комплектацій. Це дозволяє перевірити можливий вплив зміни цінової політики на кількість проданих і зареєстрованих автомобілів, а також їхню конкурентну позицію на ринку.
Методика розрахунку ICS аналогічна методиці розрахунку середньозваженої ціни. Різниця полягає у правильному використанні кількості зареєстрованих автомобілів. Спочатку розраховують перший показник: реєстрації на момент початку періоду, що аналізується, і поєднують з цінами на його початку та в кінці. Завдяки цьому будь-які зміни в структурі, виражені кількістю зареєстрованих автомобілів, будуть непомітними. Другий показник розраховують на основі реєстраційних операцій станом на сьогодні. Остаточне значення цінового індексу Samar буде середньозваженим між цими двома показниками.
Експерти перевірили значення Індексу на основі змін у прайс-листах дилерів: результат щоразу відображав процеси, які насправді відбувалися. Методика розрахунку була перевірена та схвалена однією з великих консалтингових компаній.
Ціновий індекс SAMAR, середньозважена ціна продажу та коротко-, середньо- і довгострокові тенденції — це важливе доповнення до інструментів, що використовуються для аналізу автомобільного ринку. Через необхідність об’єднання кількох джерел даних та складність методології їх розрахунку, ці параметри були недоступні в інструментах, пропонованих IBRM SAMAR. Початок співпраці з Qlik та використання BI-рішень дозволили створити систему, котра враховує ці параметри.
У гру вступає Mototrendy 3.1
Нова аналітична система, частиною якої є ціновий індекс SAMAR, зветься Mototrendy 3.1. Цей інструмент, як і попередні щомісячні звіти IBRM SAMAR, базується на реєстраційних даних з Центрального реєстру транспортних засобів і водіїв Польщі, але дозволяє проаналізувати автомобільний ринок значно глибше. «Незалежно від того, стосується запит вживаних чи нових автомобілів, інструмент допоможе вам знайти відповідь. Вік, канали продажу, походження авто, діапазони цін і навіть комплектації. Все це доступно з точки зору країни, воєводства, міста і навіть повіту», — підкреслює Войцех Джевецький, президент Інституту досліджень авторинку SAMAR.
За його словами, поєднання реєстраційних даних про нові та вживані автомобілі, цінової політики виробників і середніх цін на автомобілі, що продаються в Польщі, дає унікальну і недоступну до цього моменту можливість дослідити авторинок.
Войцех Джевецький, президент IBRM SAMAR:
"В системі багато унікальних, а часом навіть інноваційних рішень. Наприклад, можливість відстежувати тенденції ринку. Якщо ситуація розвивається вдало для бренду, це позначається зеленим кольором. Однак, якщо виникають проблеми з наявністю або хтось неправильно встановив ціни на автомобілі, що відображається на продажах, в трендах з’являється жовтий колір. Тоді автовиробники можуть миттєво відреагувати, щоб покращити позицію бренду на ринку".
Автобізнес схвалює Mototrendy 3.1
Система в першу чергу принесе користь автоімпортерам, лізинговим компаніям, автомобільним паркам, страховим, консалтинговим компаніям і автодилерам. Новим інструментом вже зацікавилися багато польських автобізнесів.
Павел Качмарек, директор з продажу Volvo Car у Польщі:
"Я вже використовував Mototrendy 3.1 під час презентації для нашої штаб-квартири у Швеції. Було дуже цінно мати можливість відразу знайти відповіді на поставлені запитання. Наприклад, чому ринок преміальних автомобілів зріс на 15%, а кількість реєстрацій у нас зросла лише на 5%. Завдяки системі я швидко знайшов відповідь. Виявилося, що конкуренти продали багато автомобілів минулих років, котрі були в наявності, а Volvo не тримає машини в автосалонах. Мені більше не потрібно копатися в таблицях Excel, що інколи забирало багато часу. Що важливо, відразу видно, що це щось приготоване з великою пристрастю, тому я щиро рекомендую!"
Польща — лише початок
За словами Войцеха Джевецького, Mototrendy 3.1 має хороші шанси вийти за межі Польщі: «Ми вже презентували систему на ринках Німеччини та Італії. Войцех Галаревич, віцепрезидент Mazda Motor Europe, наразі знайомиться із додатком. Під час зустрічі з правлінням Volkswagen Group Polska виникла ідея презентувати інструмент у Млада-Болеславі, де знаходиться штаб-квартира Skoda. І це ще не все: я бачу потенціал на українському ринку, де ми вже кілька років співпрацюємо з місцевим Інститутом досліджень авторинку», — каже керівник IBRM SAMAR.
Усю інформацію щодо аналітичної системи Mototrendy 3.1 можна отримати, звернувшися до Інституту досліджень авторинку: [email protected]; +380981980898
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.