Всі новини

Авто з Китаю замість російських, електровантажівки та комунальна техніка: як пройшла ComAutoTrans 2023 у Києві?

Аналітика Новини

Минулого тижня в Києві відбулася перша з часів початку повномасштабної війни офлайн профільна автомобільна подія — виставка ComAutoTrans. Команда Інституту досліджень авторинку, разом із партнерами, компанією West Auto Hub, презентувала там свою діяльність. Експерти виділили основні тренди сучасної автомобільної промисловості в Україні.

Виставка була присвячена комерційному транспорту: спеціальним та спеціалізованим транспортним засобам, комунальній та сільгосптехніці. Відповідною була й аудиторія події. Більшість виставкової площі займали не автомобілі, а компанії, що торгують запчастинами, розхідниками, аксесуарами та різними автомобільними товарами, а також сервіс провайдери для станцій технічного обслуговування та інших автомобільних бізнесів. Підприємств, що виготовляють чи продають імпортні автомобілі, було трохи більше десятка:

  • Auto-Region LLC. Імпортер вантажівок Daewoo Commercial Vehicle та дистриб’ютор автобусів TEMSA.
  • Schmitz Cargobull Україна. Виробник, імпортер та дистриб’ютор однойменних напівпричепів, кузовів і причепів.
  • Завод Кобзаренка. Виробник сільгосптехніки, комунальної, будівельної та деревопереробної техніки.
  • ELEKTRI4KA. Імпортер та дилер легких електровантажівок китайського бренду WULING.
  • Будшляхмаш. Виробництво та переобладнання спеціальної, дорожньої та комунальної техніки під брендом «Спецбудмаш», імпортер брендів Jac, Mecalac, Pronar, Hiab, Daewoo, МАN, Renault, SCANIA та інших.
  • Polycar. Виробник кузовів. Входить до групи компаній «Спец-Ком-Сервіс». Займається виробництвом та переобладнання комерційних автомобілів, комунальної техніки, причепів, спеціальної та спеціалізованої техніки на базі імпортних шасі.
  • Голекс. Дилер бренду Dongfeng Trucks — вантажівок великої та середньої вантажопідйомності, автобусів та спеціальної техніки.
  • Зернотрейд. Дилер бренду Dongfeng.
  • Трелер Україна. Дилер брендів Ali Riza Usta Tanker, Dogan Yildiz, Ozgul Treyler, Guven Makina та Feber.
  • Альфатекс. Виробник спеціальної та комунальної техніки на основі імпортних шасі.
  • LUAZ Motors. Молода компанія, котра планує виготовляти в Україні електричні пікапи на базі кузова китайського виробництва із використанням українських комплектуючих.
  • Motor Development Group. Офіційний дистриб’ютор американсько-китайського бренду CENNTRO, виробника електричного малого комерційного транспорту.

Стенд Інституту досліджень авторинку знаходився поруч з компанією-парнтером West Auto Hub. Перший презентував себе як організація, що допомагає розвиватися автомобільному бізнесу, використовуючи перевірені дані та аналітику ринку, а друга розповідала про свої послуги імпорту та експорту усіх видів автомобільної техніки.

Команда Інституту досліджень авторинку на Com Auto Trans 2023

Загалом можна виділити п’ять основних трендів виставки ComAutoTrans 2023.

Перше. Українська автомобілебудівна промисловість сьогодні — це в основному виготовлення сільськогосподарської продукції, а також спеціальної та спеціалізованої техніки на основі імпортних машинокомплектів, шасі та навіть готових автомобілів. Їх привозять до України уже готовими та переобладнують — встановлюють надбудови, додаткове навісне обладнання, пристосовують до виконання спеціалізованих функцій. При цьому пропонують аналогічні послуги й для вживаних автомобілів.

Так, наприклад, в Україні активно розвивається група компаній Спец-Ком-Сервіс, котра виготовляє різноманітну спеціальну комерційну техніку, напівпричепи, комунальну техніку, а також машини для спеціальних служб — швидкі допомоги, патрульні автомобілі тощо.

Група компаній Будшляхмаш виготовляє цілий спектр будівельної, шляхової та комунальної автомобільної техніки: вакуумні машини, мулососні автомобілі, каналопромивні машини, сміттєвози, установки ямкового ремонту, солерозкидні машини, автогудронатори, вахтові та аварійна машини та інше.

Серед виробників сільськогосподарської техніки можна виділити Завод Кобзаренка, котрий виготовляє різноманітні тракторні та автомобільні причепи та напівпричепи, перевантажувальні та накопичувальні бункери, бочки та цистерни, тюковози тощо.

Друге. На ринку комерційної техніки з’являються нові ніші: найпомітнішим на виставці був сегмент електричних LCV — малих комерційних авто на електротязі. Одразу кілька компаній презентували новинки: малі вантажівки Wuling (компанія ELECTRI4KA) та фургон Cenntro (компанія Motor Development Group) — обидві моделі виготовляють в Китаї. Ціни на них стартують від $31 та $38 тисяч відповідно, проте це абсолютно різні машини за своїми характеристиками.

Дво- та чотиримісні мікропікапи презентувала й компанія LUAZ Motors — це розроблені на базі кузова китайської моделі EEC L7e, виробництво котрих планують локалізувати в Україні. Ціна на такий автомобіль з однією батареєю стартує від $8 700.

Третє. Автомобілі з Китаю активно збільшують присутність в Україні. Компанії активно освоюють імпорт китайських легковиків, вантажівок та їх компонентів. Значну частину ринку, котру раніше займали російські та білоруські бренди, замінили в більшості китайські, індійські та південнокорейські. Це було прогнозованим, адже торгівля з цими країнами заборонена із часу повномасштабного вторгнення. Звісно, європейські шасі також використовують, проте ціна таких авто вища, що в умовах української економіки та низької купівельної спроможності відіграє визначальну роль у виборі авто: в більшості випадків перевагу надають дешевшому аналогу. Сьогодні популярні JAC, Daewoo, Dayun, Shacman та інші.

Четверте. До початку повномасштабного вторгення значну частину своєї продукції українські виробники експортували до росії та білорусі. У деяких підприємств частка автомобілів, проданих у ці країни, складала майже половину від загальної кількості транзакцій. Після 24 лютого 2022 ситуація змінилася, довелося шукати нові ринки. Така ситуація спонукає шукати нові ринки збуту — у країнах ЄС, Африці та близькому Сході.

П’яте. Діджиталізація торкнулася уже всіх сфер, дотичних до автомобільної промисловості. Так, на виставці презентували кілька ІТ-рішень. Найцікавішими були система webex24 для автоматизації автомобільного бізнесу та український продукт RemOnline — система для автоматизації роботи станцій технічного обслуговування.

Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.

Останні новини