Встановлення ГБО зросло на 48%, а частка електромобілів виявилась максимальною. Підсумки березня
Експерти Інституту досліджень авторинку визначили, як у березні змінилися частки авто з точки зору пального серед внутрішніх перепродажів, імпорті вживаних та продажах нових авто, а також динаміку встановлення газобалонного обладнання. Виявилося, що у перший місяць весни встановили одразу два рекорди: найбільшу частку електромобілів та найбільшу кількість переобладнань авто для роботи на газу.
Загальна динаміка продажів легковиків за типом пального
Протягом березня 2023 року українці найчастіше обирали бензинові транспорті засоби. Таких придбали 39,7% (44,9 тис.) від загальної кількості угод купівлі-продажу нових та вживаних транспортних засобів — легковиків, вантажних авто усіх категорій та автобусів. Якщо до них додати автомобілі зі встановленим ГБО (17,8%, 20,1 тис.) та машини з гібридними двигунами (2,1%, 2,4 тис.), то авто на бензині складатимуть абсолютну більшість: 59,6% від загальної кількості продажів.
Частка дизельних авто склала 37,1% (34,3 тис.). Машин, обладнаних двигуном для роботи виключно на газовому пальному було 0,4% від загальної кількості (499 шт.).
Частка електромобілів склала 2,8% (3,2 тис.) від загальної кількості.
Якщо порівнювати із попереднім місяцем (лютий-2023), то частка дизельних авто дещо знизилась (з 37,8% до 37,1%); частка бензинових мінімально зросла з 39,6% до 39,7%, як і частка гібридних авто — з 1,9% до 2,1%. Частка авто з ГБО (17,8%) та «газових» авто (0,4%) залишилися без змін. Частка електромобілів зросла з 2,5% до 2,8% та встановила рекорд.
Внутрішні перепродажі
На внутрішньому ринку у березні переважали бензинові автомобілі — таких угод було укладено 40% (35,4 тис.); транспортних засобів із газовою установкою було 21,8% (19,3 тис. угод). Дизельні автомобілі були в меншості: 35,1% (31,1 тис. угод).
Серед усіх автомобілів на внутрішньому ринку лише 1,3% були електричними (1,1 тис.), 1,3% — гібридними (1,1 тис.) і 0,5% — виключно газовими (441 уг.).
У березні, якщо порівняти показники із попереднім місяцем, частка дизельних авто стала дещо меншою (35,1% замість 36,1%), бензинових — більшою (40% замість 39,6%). Дещо зросла частка авто з гібридними двигунами (з 1,1% до 1,3%) та електромобілів (з 1% до 1,3%). Натомість частки автомобілів з ГБО (21,8%) та газовими двигунами (0,5%) та електромобілів залишилися незмінними.
Імпорт вживаних
З-за кордону у березні найбільше привозили вживані транспортні засоби з дизельним двигуном (47,3%, 8,9 тис.). Частка бензинових авто склала 38,1% (7,2 тис.). Проте якщо до цього показника додати частки машин з ГБО (4,1%, 770 шт.) та гібридних транспортних засобів (2,2%, 416 шт.), які також фактично є бензиновими, сумарна їх частка складе 44,4%.
Вживаних газових транспортних засобів з-за кордону привезли 0,3% (58 шт.).
Електромобілі з пробігом минулого місяця привозили у 8% випадків (1,5 тис.). Це — новий рекорд цього сегмента ринку.
У порівнянні з лютим-2023, у березні частка дизельних авто зросла (з 46,2% до 47,3%). Також зросла частка електромобілів - з 7,8% до 8%. Решта типів зменшили свою частку: гібриди — з 2,4% до 2,2%, газові авто — з 0,4% до 0,3%.
Нові
Найпопулярнішими у березні стали нові транспортні засоби з бензиновими двигунами. Серед усіх вперше зареєстрованих нових машин таких було 41,1% (2,4 тис. шт.). З гібридними двигунами зареєстрували 15,1% машин (871 шт.), а із заводською газовою установкою — 0,7% (43 шт.). Разом їх частка склала 56,9%.
Частка дизельних транспортних засобів у продажах нових машин зафіксована на рівні 33,3% (1,9 тис.). Частка електромобілів склала рекордні 9,8% (656 шт.).
У порівнянні з лютим-2023, кількість бензинових авто зменшилась з 42,7% до 41,1%. Також скоротилася частка дизельних машин — з 34,2% до 33,3%. Натомість частки гібридних машин (з 13,3% до 15,1%) та електромобілів (з 9,1% до 9,8%) зросли. Частка транспортних засобів з ГБО не змінилася (0,7%).
Динаміка встановлення ГБО
Протягом березня українці зареєстрували переобладнання 3,1 тисячі авто для роботи на газобалонному обладнанні. Це — на 47,6% більше, ніж у лютому-2023. Тобто, активність з переведення автомобілів для роботи на газу суттєво зросла в перший місяць весни.
Підпишіться на Telegram-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.