Всі новини

Ретро авто, продані в червні 2021 року

Відповідно до загальноприйнятих світових практик, транспортними засобами, що становлять історичну цінність, можуть бути визнані авто віком понад 25 років. В Україні у червні 2021 року було зареєстровано аж 6113 продажів таких автомобілів. Це — майже 9% від усіх легковиків, проданих протягом минулого місяця. Із них 70 авто — віком більше 50 років.

Вікова структура легкових авто, проданих в Україні протягом червня 2021 року

Найстарішим автомобілем, придбаним минулого місяця, став Adler Trumpf 1939 року випуску з бензиновим двигуном об’ємом 1,5 літра.

Adler Trumph (ілюстративне фото з відкритих джерел)

Усі інші 9 позицій найстаріших авто червня 2021 року — продукти радянської автомобілебудівної промисловості:

  • ГАЗ-67 1947 року, 1948 року та 1953 року
ГАЗ-67 (ілюстративне фото з відкритих джерел)
  • ГАЗ-69 1947 року
ГАЗ-69 (ілюстративне фото з відкритих джерел)
  • ГАЗ М-20 «Победа» 1949 року та 1952 року
ГАЗ М-20 "Победа" (ілюстративне фото з відкритих джерел)
  • МЗМА-400 «Москвич» 1950 року
МЗМА-400 "Москвич" (ілюстративне фото з відкритих джерел)
  • ГАЗ М-12 «Зим» 1951 року
ГАЗ М-12 "Зим" (ілюстративне фото з відкритих джерел)
  • МЗМА-401 «Москвич» 1954 року
МЗМА-401 "Москвич" (ілюстративне фото з відкритих джерел)

Два історичних автомобілі — ГАЗ М-12 «Зим» 1953 року та ГАЗ М-20 «Победа» 1956 року у червні 2021 року були зняті з обліку для подальшого вивезення за кордон.

Проблеми власників ретро автомобілів

В Україні заборонене митне оформлення та державна реєстрація транспортних засобів, що не відповідають екологічним стандартам «Євро-2» для легковиків та «Євро-5» для вантажних авто та автобусів. Тому імпорт ретро автомобілів з-за кордону є фактично заблокованим. Це не дає можливості поповнювати українські колекції достойними іноземними екземплярами.

Існує потреба на законодавчому рівні виділити історичні транспортні засоби, що потребують збереження та особливих умов експлуатації, від інших, просто старих автомобілів, та передбачити для них окремі умови імпорту, реєстрації та експлуатації.

Вирішити проблеми власників ретро автомобілів можна лише змінами до законодавства, доповнивши його визначенням «історичний транспортний засіб». Сьогодні Інститут досліджень авторинку разом з партнерською ретро-організацією «Український автомобільний клуб» розробляє відповідний законопроєкт.

Останні новини