Відповідно до загальноприйнятих світових практик, транспортними засобами, що становлять історичну цінність, можуть бути визнані авто віком понад 25 років. В Україні у червні 2021 року було зареєстровано аж 6113 продажів таких автомобілів. Це — майже 9% від усіх легковиків, проданих протягом минулого місяця. Із них 70 авто — віком більше 50 років.
Найстарішим автомобілем, придбаним минулого місяця, став Adler Trumpf 1939 року випуску з бензиновим двигуном об’ємом 1,5 літра.
Усі інші 9 позицій найстаріших авто червня 2021 року — продукти радянської автомобілебудівної промисловості:
- ГАЗ-67 1947 року, 1948 року та 1953 року
- ГАЗ-69 1947 року
- ГАЗ М-20 «Победа» 1949 року та 1952 року
- МЗМА-400 «Москвич» 1950 року
- ГАЗ М-12 «Зим» 1951 року
- МЗМА-401 «Москвич» 1954 року
Два історичних автомобілі — ГАЗ М-12 «Зим» 1953 року та ГАЗ М-20 «Победа» 1956 року у червні 2021 року були зняті з обліку для подальшого вивезення за кордон.
Проблеми власників ретро автомобілів
В Україні заборонене митне оформлення та державна реєстрація транспортних засобів, що не відповідають екологічним стандартам «Євро-2» для легковиків та «Євро-5» для вантажних авто та автобусів. Тому імпорт ретро автомобілів з-за кордону є фактично заблокованим. Це не дає можливості поповнювати українські колекції достойними іноземними екземплярами.
Існує потреба на законодавчому рівні виділити історичні транспортні засоби, що потребують збереження та особливих умов експлуатації, від інших, просто старих автомобілів, та передбачити для них окремі умови імпорту, реєстрації та експлуатації.
Вирішити проблеми власників ретро автомобілів можна лише змінами до законодавства, доповнивши його визначенням «історичний транспортний засіб». Сьогодні Інститут досліджень авторинку разом з партнерською ретро-організацією «Український автомобільний клуб» розробляє відповідний законопроєкт.