Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у лютому та визначили топ моделей в трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі — переобладнаних в Україні.
Динаміка ринку вантажівок
В лютому українці придбали 1,7 тисячі вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 тонни (окрім тягачів). Це на −32% менше, ніж за аналогічний період минулого року і на 13,3% більше, ніж у січні-2023.
Більшість із вантажівок в лютому придбали на внутрішньому ринку: 84,6% (1,4 тис. шт.). З-за кордону привезли вживаними лише 6% вантажних автомобілів (101 шт.). Такий показник — антирекорд останніх 12 місяців. Основна причина, через що частка імпортних вантажівок скорочується - умови імпорту, за яких привозити з-за кордону вживані вантажні авто вигідно лише віком до 5 років, адже в іншому випадку вартість розмитнення буде у 40 разів більшим. Окрім цього, на вантажні авто діє екологічний стандарт "Євро-5".
Нових вантажівок придбали ще менше: 36 імпортних та 121 переобладнану в Україні (сумарно 157 шт., 9,4%). Низькі продажі нових вантажних авто - наслідок складної економічної ситуації та відсутності доступних програм кредитування та лізингу для бізнесу.
Найпопулярніші вантажівки на внутрішньому ринку
Лідером внутрішніх перепродажів за підсумками лютого залишаються вантажівки на базі Mercedes-Benz T1/T2 (93 угоди). Шасі цих авто залишаються популярними уже багато років поспіль для різноманітних надбудов на їх основі. Попри те, що ці моделі зняті з виробництва понад 20 років тому, українці активно їх купують.
На другому місці розмістився КамАЗ 5320 (75 угод), а на третьому — популярний Mercedes-Benz Sprinter (66 угод), який також використовують як платформу для вантажних надбудов.
Четверте місце зайняло Iveco Daily (47 угод), а замикає першу п’ятірку Mercedes-Benz Atego (44 шт.).
- Mercedes-Benz T1/T2 - 93 шт.
- КамАЗ 5320 - 75 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter - 66 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) - 47 шт.
- Mercedes-Benz Atego - 44 шт.
- КамАЗ 5511 - 40 шт.
- MAN L2000 - 39 шт.
- MAN TGA - 37 шт.
- ЗИЛ 130 - 35 шт.
- ЗИЛ 554 - 33 шт.
- ЗИЛ 131 - 32 шт.
- DAF XF - 30 шт.
- ГАЗ 3307 - 28 шт.
- Renault Premium - 28 шт.
- MAN TGL - 27 шт.
Середній вік вантажівок масою понад 3,5 тони, проданих на внутрішньому ринку у лютому 2023 року, склав 23,4 року.
Найпопулярніші вживані вантажівки, привезені з-за кордону
На першому місці знаходиться Mercedes-Benz Sprinter (17 шт.), на другому — Mercedes-Benz Atego (14 шт.), а не третьому Iveco Daily (11 шт.).
Також до першої п'ятірки потрапили MAN TGL (7 шт.) та MAN TGX (6 шт.).
- Mercedes-Benz Sprinter - 17 шт.
- Mercedes-Benz Atego - 14 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) - 11 шт.
- MAN TGL - 7 шт.
- MAN TGX - 6 шт.
- DAF XF - 5 шт.
- Scania R-Series - 5 шт.
- DAF CF - 4 шт.
- MAN TGM - 4 шт.
- Mercedes-Benz Actros - 4 шт.
- DAF LF - 3 шт.
- MAN TGS - 2 шт.
- Mercedes-Benz Axor - 2 шт.
- Opel Movano - 2 шт.
- Volvo FL - 2 шт.
Середній вік імпортних вживаних вантажівок масою понад 3,5 тони, вперше зареєстрованих у лютому 2023 року, склав 9,2 року.
Найпопулярніші нові вантажівки
Серед нових імпортних авто найпопулярнішими були вантажівки MAN (10 шт.), Volkswagen (6 шт.) та Fiat (5 шт.).
- MAN - 10 шт.
- VOLKSWAGEN - 6 шт.
- FIAT - 5 шт.
- MHS - 5 шт.
- RENAULT - 4 шт.
Серед переобладнаних в Україні вантажівок масою понад 3,5 т найпопулярнішими в лютому стали авто марки Reform (47 шт.), СКС (23 шт.) та Intercargo Truck (13 шт.).
- REFORM - 47 шт.
- СКС - 23 шт.
- INTERCARGO TRUCK - 13 шт.
- ВАРЗ - 5 шт.
- ТК - 5 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.