Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у січні та визначили топ моделей в трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі — переобладнаних в Україні.
Динаміка ринку вантажівок
У січні українці придбали 1,5 тисячі вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 тонни (окрім тягачів). Це на −31,8% менше, ніж за аналогічний період минулого року і на −11,8% менше, ніж у грудні-2022.
Більшість із вантажівок у січні придбали на внутрішньому ринку: 85,9% (1,3 тис. шт.). З-за кордону привезли вживаними 6,4% вантажних автомобілів (лише 96 шт.). Такий показник — найнижчий за останні 12 місяців.
Нових вантажівок придбали ще менше: 22 імпортні та 93 переобладнані в Україні (сумарно 115 шт., 7,7%).
Найпопулярніші вантажівки на внутрішньому ринку
Лідером внутрішніх перепродажів за підсумками січня залишаються вантажівки на базі Mercedes-Benz T1/T2 (90 угод). Шасі цих авто залишаються популярними уже багато років поспіль для різноманітних надбудов на їх основі. Попри те, що ці моделі зняті з виробництва понад 20 років тому, українці активно їх купують.
На другому місці розмістився КамАЗ 5320 (72 угоди), а на третьому — популярний Mercedes-Benz Sprinter (56 угод), який також використовують як платформу для вантажних надбудов.
Четверте місце зайняв ЗИЛ 130 та його модифікації (40 угод). Замикає першу п’ятірку Iveco Daily (36 угод).
- Mercedes-Benz T1/T2 — 90 уг.
- КамАЗ 5320 — 72 уг.
- Mercedes-Benz Sprinter — 56 уг.
- ЗИЛ 130 — 40 уг.
- Iveco Daily (Turbo/Power) — 36 уг.
- Mercedes-Benz Atego — 35 уг.
- MAN L2000 — 34 уг.
- КамАЗ 5511 — 32 уг.
- MAN TGA — 32 уг.
- MAN TGL — 32 уг.
- КАМАЗ 5510 — 31 уг.
- ГАЗ 3507 — 29 уг.
- ЗИЛ 131 — 29 уг.
- ЗИЛ 554 — 29 уг.
- Renault Premium — 28 уг.
Середній вік вантажівок масою понад 3,5 тони у січні 2022 року склав 22,2 року.
Найпопулярніші вживані вантажівки, привезені з-за кордону
Оскільки на імпорт вживаних вантажівок діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5», а ставка податку на такі авто віком понад 5 років у 40 разів більша, з-за кордону їх привозять небагато. Відповідно навіть кілька одиниць імпортованих автомобілів можуть кардинально змінити місячний рейтинг моделей.
На першому місці знаходиться Mercedes-Benz Sprinter (15 шт.), на другому — MAN TGL (13 шт.), а на третьому — Mercedes-Benz Atego (11 шт.).
- Mercedes-Benz Sprinter — 15 шт.
- MAN TGL — 13 шт.
- Mercedes-Benz Atego — 11 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) — 8 шт.
- DAF XF — 7 шт.
- DAF LF — 4 шт.
- MAN TGM — 4 шт.
- MAN TGS — 4 шт.
- MAN TGX — 4 шт.
- DAF CF — 3 шт.
- Volkswagen Crafter — 3 шт.
- Volvo FH — 3 шт.
- Iveco EuroCargo — 2 шт.
- Renault Master — 2 шт.
- Volvo FM — 1 шт.
Найпопулярніші нові вантажівки
Нових вантажівок, через їх дорогу ціну та низький рівень економіки в Україні, купують мінімум. Тому скласти повноцінний рейтинг моделей в таких умовах неможливо, проте загальну картину цього сегменту ринку показує список найпопулярніших брендів.
У січні придбали 5 шт. Volvo, а також по 3 шт. Scania, Ford і Fiat. Також в топ-5 потрапив МАЗ — таких купили 2 шт.
- VOLVO — 5 шт.
- SCANIA — 3 шт.
- FORD — 3 шт.
- FIAT — 3 шт.
- МАЗ — 2 шт.
Серед переобладнаних в Україні вантажівок масою понад 3,5 т найпопулярнішими в січні стали авто марки Reform (28 шт.), АТ (18 шт.), СБМ (7 шт.), ТК (6 шт.) та СКС (6 шт.).
- REFORM — 28 шт.
- АТ — 18 шт.
- СБМ — 7 шт.
- ТК — 6 шт.
- СКС — 6 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.