Сегмент мототехніки — єдиний у 2022 році на автомобільному ринку України, де абсолютну більшість складають продажі нових транспортних засобів. За підсумками року таких придбали понад 61%. Експерти Інституту досліджень авторинку визначили, в яких регіонах найчастіше купують мотоцикли і мопеди, а також топ-25 брендів на внутрішньому ринку, серед «свіжопригнаних» і нових транспортних засобів цієї категорії.
Динаміка ринку мототехніки
У грудні українці купили 1483 одиниці нової та вживаної мототехніки. Це на −53,4% менше, ніж у грудні 2021 року та на -37,9% менше, ніж у листопаді 2022 року.
Загалом протягом 2022 року українці придбали 47,5 тис. мотоциклів та мопедів. Це на -26,2% менше, ніж у 2021 році.
Із загальної кількості 94,3% (60,8 тис.) склали мотоцикли, а 5,7% (3,7 тис.) - мопеди.
Більшість мототехніки (61,6%, 39,7 тис.) у 2022 році придбали новими. Таким чином, цей сегмент став єдиним, де абсолютну більшість складають продажі нових транспортних засобів.
На внутрішньому ринку українці купили 26,6% від загальної кількості мотоциклів та мопедів (17,2 тис.), а вживаними з-за кордону привезли 11,7% (7,6 тис.) одиниць мототехніки.
Протягом 2022 року ринок мототехніки досяг піку в червні. Це пов'язано як із сезонним збільшенням продажів цих транспортних засобів, так і певною мірою з паливною кризою, котра тривала в цей період.
У яких регіонах купують найбільше мототехніки
У 2022 році найбільше нових та вживаних мопедів і мотоциклів зареєстрували в місті Києві (4,1 тис.), що склало 8,6% від загальної кількості. Ще майже 4 тис. транспортних засобів цієї категорії (8,3%) зареєстрували у Київській області.
Третє місце в рейтингу зайняла Львівська область (3,5 тис., 7,3%). На четвертій сходинці опинилася Рівненська область (3,4 тис., 7,2%), а замикає пʼятірку лідерів Одеська область (3,2 тис., 6,8%).
- місто Київ - 4 083 шт.
- Київська - 3 946 шт.
- Львівська - 3 482 шт.
- Рівненська - 3 422 шт.
- Одеська - 3 214 шт.
- Дніпропетровська - 3 187 шт.
- Волинська - 2 526 шт.
- Закарпатська - 2 113 шт.
- Сумська - 1 953 шт.
- Полтавська - 1 952 шт.
- Вінницька - 1 940 шт.
- Хмельницька - 1 851 шт.
- Черкаська - 1 847 шт.
- Чернігівська - 1 682 шт.
- Івано-Франківська - 1 571 шт.
- Житомирська - 1 555 шт.
- Чернівецька - 1 417 шт.
- Кіровоградська - 1 401 шт.
- Тернопільська - 1 283 шт.
- Миколаївська - 1 048 шт.
- Харківська - 1 015 шт.
- Запорізька - 544 шт.
- Луганська - 198 шт.
- Донецька - 157 шт.
- Херсонська - 154 шт.
ТОП найпопулярніших брендів мототехніки на внутрішньому ринку
Найпопулярнішим брендом мототехніки на внутрішньому ринку у 2022 році стала Honda (2,1 тис.).
Друге місце посіла Yamaha (1,7 тис.), а третє - Suzuki (1 тис.).
На четвертій сходинці розмістився український бренд Geon (822 шт.), а замикає першу п'ятірку Kawasaki (686 шт.).
- HONDA - 2 120 шт.
- YAMAHA - 1 708 шт.
- SUZUKI - 1 026 шт.
- GEON - 822 шт.
- KAWASAKI - 686 шт.
- LIFAN - 590 шт.
- BAJAJ - 556 шт.
- VIPER - 417 шт.
- BMW - 406 шт.
- JAWA - 390 шт.
- SHINERAY - 370 шт.
- LONCIN - 344 шт.
- MUSSTANG - 317 шт.
- HARLEY-DAVIDSON - 297 шт.
- SPARK - 289 шт.
- FORTE - 242 шт.
- КМЗ - 227 шт.
- KOVI - 172 шт.
- KTM - 150 шт.
- ИЖ - 145 шт.
- SYM - 108 шт.
- DUCATI - 104 шт.
- SKYBIKE - 98 шт.
- HYOSUNG - 90 шт.
- ММВ - З76 шт.
ТОП брендів імпортної вживаної мототехніки
Лідером «свіжопригнаних» мотоциклів та мопедів за підсумками 2022 року став бренд Yamaha (1,9 тис.). На другому місці розмістилася Honda (1,5 тис.), а Suzuki (909 шт.) посів третє місце.
Четверте місце зайняв Kawasaki (301 шт.), а пʼяте — Harley-Davidson (239 шт.).
- YAMAHA - 1 878 шт.
- HONDA - 1 473 шт.
- SUZUKI - 909 шт.
- KAWASAKI - 301 шт.
- HARLEY-DAVIDSON - 239 шт.
- BMW - 204 шт.
- DUCATI - 59 шт.
- TRIUMPH - 46 шт.
- KTM - 38 шт.
- APRILIA - 36 шт.
- INDIAN - 22 шт.
- PIAGGIO - 11 шт.
- SYM - 9 шт.
- KYMCO - 8 шт.
- PEUGEOT - 8 шт.
- HUSQVARNA - 6 шт.
- HYOSUNG - 6 шт.
- VICTORY - 6 шт.
- GILERA - 5 шт.
- MUSSTANG - 5 шт.
- DAELIM - 4 шт.
- SPARK - 4 шт.
- FORTE - 3 шт.
- LIFAN - 3 шт.
- MBK - 3 шт.
ТОП брендів нової мототехніки
Перше місце серед нових мотоциклів та мопедів у 2022 році посів бренд Musstang (4,4 тис.). На другому місці розмістився бренд Forte (3,5 тис.), на третьому — Spark (3,3 тис.).
Також до пʼятірки увійшли Lifan (2,5 тис.) і Viper (2,4 тис.).
- MUSSTANG - 4 394 шт.
- FORTE - 3 520 шт.
- SPARK - 3 314 шт.
- LIFAN - 2 516 шт.
- VIPER - 2 406 шт.
- BAJAJ - 2 003 шт.
- SHINERAY - 1 878 шт.
- GEON - 1 779 шт.
- LONCIN - 1 227 шт.
- KOVI - 600 шт.
- TEKKEN - 563 шт.
- FADA - 451 шт.
- VDV - 432 шт.
- SKYBIKE - 393 шт.
- YAMAHA - 324 шт.
- HONDA - 308 шт.
- SPARTA - 302 шт.
- BMW - 288 шт.
- SENKE - 231 шт.
- KTM - 230 шт.
- MOTOLEADER - 214 шт.
- SYM - 183 шт.
- HORNET - 174 шт.
- BSE - 130 шт.
- VOGE - 125 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.