Продажі нових і вживаних вантажівок масою понад 3,5 тонни: динаміка і топ моделей
Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у листопаді та визначили топ моделей в трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі — переобладнаних в Україні.
Динаміка ринку вантажівок
У листопаді 2022 року українці придбали понад 1,6 тисячі вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 тонни (окрім тягачів). Це на -42% менше, ніж за аналогічний період минулого року і на 1,4% більше, ніж у жовтні-2022.
Більшість із вантажівок у листопаді придбали на внутрішньому ринку: 84,5% (1,4 тис. шт.). З-за кордону привезли вживаними 8% вантажних автомобілів (лише 132 шт.).
Нових вантажівок придбали ще менше: 122 штуки (7,4% від загальної кількості). З них 45 були імпортовані, а 77 - переобладнані в Україні. Це найбільша кількість продажів таких авто з початку повномасштабного вторгнення.
Найпопулярніші вантажівки на внутрішньому ринку
Лідером внутрішніх перепродажів за підсумками листопада залишаються вантажівки Mercedes-Benz T1/T2 (80 угод). Ці автомобілі не випускають ще із середини 90-х років минулого століття, проте їх шасі дотепер використовують як платформу для різноманітних надбудов та активно використовують на дорогах.
На другому місці, як і минулого місяця, знаходиться Mercedes-Benz Sprinter (61 угода), який також використовують як платформу для надбудов. Третє місце зайняв Mercedes-Benz Atego (60 угод), а четверте - Iveco Daily та його модифікації (49 угод). Замикає першу п'ятірку КамАЗ 5320 (48 угод).
Середній вік вантажівок масою понад 3,5 тони у листопаді 2022 року склав 21,2 року.
- Mercedes-Benz T1/T2 - 80 угод
- Mercedes-Benz Sprinter - 61 угод
- Mercedes-Benz Atego - 60 угод
- Iveco Daily (Turbo/Power) - 49 угод
- КамАЗ 5320 - 48 угод
- MAN L2000 - 48 угод
- ГАЗ 3507 - 43 угод
- ЗИЛ 130 - 40 угод
- ЗИЛ 131 - 36 угод
- DAF XF - 35 угод
Найпопулярніші вживані вантажівки, привезені з-за кордону
З-за кордону зазвичай привозять небагато вживаних вантажівок масою понад 3,5 тони. Чинні ставки оподаткування імпорту роблять ввезення таких машин економічно невигідним чи навіть неможливим через екологічний стандарт "Євро-5".
Оскільки кількість імпортованих моделей незначна, то щомісячні рейтинги суттєво відрізняються: десяток ввезених авто повністю міняє увесь рейтинг.
- MAN TGL - 19 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter - 15 шт.
- Mercedes-Benz Atego - 13 шт.
- Iveco Daily (Turbo/Power) - 10 шт.
- MAN TGX - 10 шт.
- DAF XF - 8 шт.
- Volkswagen Crafter - 7 шт.
- Iveco EuroCargo - 6 шт.
- MAN TGS - 5 шт.
- Volvo FM - 4 шт.
Найпопулярніші нові вантажівки
Сформувати якісний перелік найпопулярніших моделей нових вантажівок масою понад 3,5 тонни неможливо через незначну кількість продажів. Загальну ситуацію на ринку показує листопадовий рейтинг брендів. Найпопулярнішими імпортними новими вантажівками були Scania (19 шт.). По 4 штуки придбали імпортних вантажівок DAF, MAN та китайського бренду XCMG, ще по 2 штуки — марок Sinotruk, Fiat і Ford.
Основний тренд, котрий можна виділити у продажах нових вантажівок: імпортні російські та білоруські вантажівки замінили китайські виробники.
- SCANIA - 19 шт.
- DAF - 4 шт.
- MAN - 4 шт.
- XCMG - 4 шт.
- SINOTRUK - 2 шт.
- FIAT - 2 шт.
- FORD - 2 шт.
Серед переобладнаних в Україні вантажівок масою понад 3,5 т найпопулярнішими в листопаді стали авто марки Reform (20 шт.), СКС (13 шт.), СБМ (8 шт.), АТ (6 шт.) та ГАС (5 шт.).
- REFORM - 20 шт.
- СКС - 13 шт.
- СБМ - 8 шт.
- АТ - 6 шт.
- ГАС - 5 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.