Частка дизельних автомобілів продовжує скорочуватися в усіх сегментах. Підсумки жовтня
Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів у жовтні та визначили, який тип пального найчастіше обирали українці: серед внутрішніх перепродажів, імпорту вживаних та продажу нових авто.
Загальна динаміка продажів вживаних легковиків за типом пального
Загальна тенденція, яка зберігається четвертий місяць поспіль, це зменшення частки дизельних автомобілів у структурі продажів. За підсумками вересня українці придбали 26,4 тис. легковиків з дизельним двигуном, що складає 30% від загальної кількості. Ще в червні, коли діяло так зване нульове розмитнення, частка таких авто була зафіксована на рівні 53%.
Частка бензинових автомобілів навпаки зростає — у жовтні їх купили 40,5 тис. (46,1%). Разом з автомобілями, оснащеними обладнанням для роботи на зрідженому газі (16,5 тис., 18,8%) і легковими автомобілями з гібридними двигунами (1,6 тис., 1,8%), вони складають абсолютну більшість — 66,7%.
Частка електромобілів склала 2,7% (2,4 тис.) від загальної кількості. Також стало менше автомобілів з газовими двигунами LPI, які були популярні в імпорті вживаних авто з Південної Кореї — 508 шт. за жовтень (0,6%).
Внутрішні перепродажі
На внутрішньому ринку у жовтні переважали бензинові автомобілі — таких угод було укладено 44,3% (30,8 тис.); із газовою установкою — у 22,5% випадків (15,6 тис.). Таким чином, у вересні дизельні автомобілі були в меншості: 30,3% (21,1 тис. угод).
Частка інших, більш екологічних типів двигуна на внутрішньому ринку поки незначна. Так, серед усіх автомобілів лише 1,2% були електричними (839 угод), 1,1% — гібридними (758 угод) і 0,5% — виключно газовими (365 угод).
Загалом на внутрішньому ринку склалася досить стабільна ситуація: частка пального в структурі продажів хоч і змінюється, проте незначно. Серед тенденцій варто відзначити поступове зниження частки дизельних автомобілів, а точніше — повернення до показників, які існували на ринку до запровадження так званого нульового розмитнення.
Імпорт вживаних легковиків
У жовтні найбільше з-за кордону привозили вживані легковики з бензиновим двигуном (7,9 тис., 51,6%). Автомобілів з газобалонним обладнанням імпортували ще 5,7% (879 шт.), а з гібридними двигунами — 2,8% (436 шт.).
Частка дизельних легковиків, після піку в травні цього року, знижується четвертий місяць поспіль. У жовтні вона зафіксована на рівні 30,5% (4,7 тис.). Ввозити вживані автомобілі після скасування так званого нульового розмитнення економічно невигідно, особливо — з дизельними двигунами: акцизний податок на них вищий.
Газових автомобілів з системою LPI привезли лише 143 шт., що становить 0,9% від загальної кількості.
Натомість частка вживаних електромобілів з-за кордону демонструє непогану динаміку - 1,3 тис. зареєстрованих авто у жовтні, а частка в структурі імпорту взагалі рекордна: 8,4%. Тенденція до збільшення кількості електричних легковиків в імпорті вживаних авто простежується з травня, коли в Україні почалася паливна криза. Додатковим стимулом для купівлі вживаних електромобілів за кордоном сьогодні є відсутність податків на імпорт.
Нові легковики
Як і в інших категоріях авторинку, найпопулярнішими у вересні стали нові легкові автомобілі з бензиновими двигунами. Серед усіх вперше зареєстрованих у жовтні нових машин таких було 56,7% (1,8 тис. шт.). З гібридними двигунами було 12,5% машин (397 шт.), а із заводською газовою установкою — 1% (33 шт.). Разом їх частка становить 70,2%.
Частка дизельних легковиків у імпорті нових машин зафіксована на рівні 20,9% (664 шт.), та скорочується третій місяць поспіль.
Частка електромобілів у жовтні склала 8,9% — це другий найбільший показник в історії українського авторинку після травневого рекорду на тлі паливної кризи (тоді електрокари купували в 10,8% випадків).
Підпишіться на Telegram-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.