Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні та визначили топ брендів в трьох сегментах напівпричепів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Динаміка ринку напівпричепів
У жовтні 2022 року українці придбали 4,1 тисячі нових та вживаних напівпричепів. Це на 71% більше, ніж за аналогічний період минулого 2021 року, на та -9,1% менше, ніж у серпні-2022. Ринок напівпричепів нерозривно пов’язаний із продажами сідлових тягачів, тому спад помітний у цих обох сегментах.
За підсумками жовтня, 52,1% від усіх напівпричепів привезли з-за кордону вживаними (2,2 тис. шт.), а 38,3% купили на внутрішньому ринку (1,6 тис. угод). Лише 9,7% напівпричепів придбали новими (397 шт.). З них 44 штуки були виготовлені в Україні, а решта 353 шт. імпортовані новими з-за кордону.
Найпопулярніші напівпричепи на внутрішньому ринку
Найбільш затребуваними на внутрішньому ринку у жовтні виявилися напівпричепи-самоскиди. Таких придбали 25,9% або 408 шт. кількісно. Також популярністю користувалися платформи (280 шт.) і тентовані платформи (228 шт.).
До топ-5 потрапили також напівпричепи для перевезення контейнерів (211 шт.) та напівпричепи-фургони (175 шт.).
Щодо брендів, то лідером внутрішнього ринку напівпричепів виявився німецький Shmitz. Серед усіх напівпричепів їх було 17,7% (279 шт.).
Друге і третє місця зайняли також німецькі бренди — Krone (208 шт., 10,3%) відповідно та Koegel (151 шт., 9,6%).
Австрійський Schwarzmuller посів четверте місце у переліку найпопулярніших вживаних напівпричепів в Україні (83 шт., 5,3%), а замикає першу п’ятірку польський Wielton (57 шт., 3,6%).
Найпопулярніші вживані напівпричепи, привезені з-за кордону
З-за кордону протягом жовтня 2022 року найбільше привозили тентовані напівпричепи (683 шт.). Також популярними були напівпричепи-самоскиди (599 шт.) і тентовані платформи (300 шт.).
В перелік потрапили також цистерни (222 шт.) і напівпричепи для перевезення контейнерів (136 шт.).
Першим в переліку найпопулярніших вживаних напівпричепів, привезених з-за кордону, виявився лідер внутрішніх перепродажів — бренд Shmitz. Його частка склала 27,9% (600 шт.).
Друге місце зайняв Krone (270 шт., 12,6%). На третьому місці розташувався Koegel (191 шт., 8,9%), а на четвертому - Wielton (81 шт., 3,8%).
Замикає п'ятірку Schwarzmuller (71 шт., 3,3%).
Найпопулярніші нові напівпричепи
Майже половина від усіх нових напівпричепів, проданих у жовтні, це напівпричепи-самоскиди (171 шт., 43,1%). Ще 33,5% зайняли напівпричепи-цистерни (133 шт.). Третє місце з часткою 9,3% (37 шт.) зайняли тентовані напівпричепи, а четверте — тентована платформа (20 шт., 5%). Замикає топ-5 напівпричепи-фургони (16 шт., 4%).
Рейтинг брендів нових напівпричепів жовтня очолив німецький Shmitz (18,4%, 73 шт.), друге та третє місце зайняли польські Wielton (16,9%, 67 шт.) та Bodex (11,1%, 44 шт.) відповідно.
На четвертій сходинці розташувався польський MEGA (7,1%, 28 шт.), а на п'ятому - український виробник напівпричепів TAD (4,8%, 19 шт.).
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.