Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у жовтні та визначили топ моделей в трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі — переобладнаних в Україні.
Динаміка ринку вантажівок
У жовтні 2022 року українці придбали 1,6 тисячі вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 тонни (окрім тягачів). Це на -39,7% менше, ніж за аналогічний період минулого року і на 15,4% менше, ніж у вересні-2022.
Більшість із вантажівок у жовтні придбали на внутрішньому ринку: 87,2% (1,4 тис. шт.). При цьому частка автомобілів, придбаних всередині країни, зростає п'ятий місяць поспіль, а у жовтні склала рекордний максимум за останні 12 місяців. З-за кордону привезли вживаними 7,7% вантажних автомобілів (лише 125 шт.).
Нових вантажівок придбали ще менше: 83 штуки (5,1% від загальної кількості). З них 40 були імпортовані, а 43 - переобладнані в Україні.
Найпопулярніші вантажівки на внутрішньому ринку
Лідером внутрішніх перепродажів за підсумками жовтня залишаються вантажівки, що випускалися до середини 90-х років минулого століття: Mercedes-Benz T1/T2 (97 угод). Шасі цих автомобілів використовують як платформу для різноманітних надбудов
На другому місці знаходиться Mercedes-Benz Sprinter (65 угод), який також використовують як основу для автомобілів різного функціонального призначення. Третє місце зайняв Mercedes-Benz Actros (51 угод).
На четвертому місці все ще знаходиться КамАЗ 5320 (51 угода), а на п'ятому розташувався Mercedes-Benz Atego (48 угод). З позитивних тенденцій: минулого місяця у топ-10 найпопулярніших вантажівок було чотири моделі радянсько-російського виробництва, а у жовтні лише 3.
- Mercedes-Benz T1/T2 - 97 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter - 65 шт.
- Mercedes-Benz Actros - 51 шт.
- КамАЗ 5320 - 51 шт.
- Mercedes-Benz Atego - 48 шт.
- MAN L2000 - 44 шт.
- DAF CF - 42 шт.
- Iveco Daily - 37 шт.
- ГАЗ 3307 - 37 шт.
- КамАЗ 5511 - 36 шт.
Найпопулярніші вживані вантажівки, привезені з-за кордону
У жовтні з-за кордону привозили зовсім небагато вживаних вантажівок. Основною перешкодою в імпорті таких автомобілів є збільшений у 40-50 разів акцизний податок, котрий нараховується на вантажівки віком понад 5 років, а також обов'язковий екологічний стандарт не нижче "Євро-5". Закон, що тимчасово понизив екологічний стандарт до «Євро-3» має стільки умов та обмежень, що на практиці не дав жодного ефекту: скористалися ним з початку його дії та до кінця жовтня під час імпорту лише для 12 транспортних засобів.
Скласти повноцінний рейтинг у таких умовах практично неможливо, проте можна побачити загальні тенденції та потребу на ринку.
- Iveco Daily (Turbo/Power) - 19 шт.
- MAN TGL - 18 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter - 15 шт.
- MAN TGX - 11 шт.
- Mercedes-Benz Atego - 11 шт.
- DAF XF - 5 шт.
- DAF LF - 4 шт.
- MAN TGS - 4 шт.
- Volvo FH - 4 шт.
- Mercedes-Benz Actros - 3 шт.
Найпопулярніші нові вантажівки
Кількість продажів нових вантажівок також надто мала для того, щоб сформувати якісний рейтинг. Загальну тенденцію показує рейтинг найпопулярніших брендів імпортованих вантажівок у жовтні.
- IVECO - 12 шт.
- JAC - 7 шт.
- МАЗ - 4 шт.
- FIAT - 3 шт.
- XCMG - 3 шт.
А також рейтинг брендів, що виготовляють чи переобладнують нові вантажівки в Україні.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.