Завдяки дії нульового розмитнення у першому півріччі 2022 року імпорт вживаних легковиків з Європи встановив рекорд. Найбільше машин українці привезли з сусідньої Польщі. Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику імпорту, визначили топ-15 найпопулярніших моделей та їх вартість за кордоном.
З січня по червень українці привезли 89,2 тис. вживаних легковиків з Польщі. Це — 36,9% від загальної кількості авто, які імпортували протягом цього періоду з країн Євросоюзу. Особливо активно машини звідти везли з квітня, з моменту ухвалення так званого нульового розмитнення.
При цьому частка автомобілів з Польщі зросла не суттєво: з 35% у січні до 37,5% в червні. Проте кількісно машин з Польщі везли майже у шість разів більше: 5,7 тисячі в січні проти 34,2 тисячі у червні. Втім, це зростання було пропорційним — відповідно до загальних рекордних показників імпорту завдяки можливості оформлення без митних платежів.
Машини з Польщі привозять через вигідне географічне положення: доставка машин до України простіша та дешевша. Також там достатньо великий вибір вживаних легковиків доступної цінової категорії, а кількість оголошень продажу окремих моделей — особливо дизельних — може бути навіть більшою, ніж у Німеччині.
Ще однією перевагою купівлі автомобіля в Польщі є простота комунікації — навіть не знаючи мови, порозумітися та домовитися про купівлю буде точно легше, ніж в інших країнах. Саме оформлення купівлі не займає багато часу та не потребує складних бюрократичних процедур.
Проте варто зважати, що Польща — транзитна країна на шляху із Західної Європи до України. Тому її часто використовують як транспортний хаб, де перепродують автомобілі, привезені з інших європейських країн, або ж узагалі лише для виготовлення експортної документації. Тому кількість автомобілів, які були зареєстровані в Польщі, менша, ніж загальна кількість експортованих з цієї країни машин.
Скільки коштують машини з Польщі
Абсолютна більшість вживаних автомобілів з Польщі (91,5%) коштували менше як 5 тисяч доларів. Найбільше ж мали попит легковики ціною від $1 до $2 тисяч — таких було 36,7% або ж 32,7 тисячі кількісно. Середня ціна автомобіля з Польщі у першому півріччі-2022 склала $2 565.
Враховуючи, що розмитнення було нульовим, тобто митні платежі були відсутніми та ціна в договорі купівлі-продажу ні на що не впливала, можна припустити, що кількість занижень вартості авто була мінімальною. Отже, ми бачимо реальну потребу на ринку, а не викривлену митну статистику.
Які моделі авто привозили з Польщі
Першість у топі автомобілів з Польщі отримав абсолютний лідер продажів на українському авторинку, Volkswagen Passat — їх експортували 6,4 тисячі. Середня вартість такої моделі в Польщі склала $2 059. Друге місце зайняв ще один Volkswagen — Golf, середньою вартістю $1 585. Таких з Польщі привезли 4,9 тисячі. Трійку замикає Skoda Octavia: 3,9 тис. шт., середня вартість — $2 111.
Загалом рейтинг вживаних автомобілів з Польщі не містить жодних несподіванок, повністю відповідає сьогоднішній картині ринку та відповідає сучасним тенденціям імпорту.
- Volkswagen Passat — 6 370 штук, середня ціна $2 059
- Volkswagen Golf — 4 926 шт., $1 585
- Skoda Octavia — 3 912 шт., $2 112
- Renault Megane — 2 920 шт., $1 791
- Renault Scenic — 2 866 шт., $1 617
- Audi A4 — 2 709 шт., $2 156
- Opel Astra — 2 521 шт., $1 560
- Opel Zafira — 2 346 шт., $1 559
- Ford Focus — 2 292 шт., $1 582
- Volkswagen Touran — 2 148 шт., $2 027
- BMW 3 Series — 2 022 шт., $2 137
- Audi A6 — 1 956 шт., $2 822
- Skoda Fabia — 1 480 шт., $1 497
- Toyota Avensis — 1 474 шт., $2 103
- Opel Vectra — 1 272 шт., $1 317
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.