Всі новини

ТОП-15 вживаних авто з Польщі та їх ціни за кордоном: що привозять українці?

Завдяки дії нульового розмитнення у першому півріччі 2022 року імпорт вживаних легковиків з Європи встановив рекорд. Найбільше машин українці привезли з сусідньої Польщі. Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику імпорту, визначили топ-15 найпопулярніших моделей та їх вартість за кордоном.

З січня по червень українці привезли 89,2 тис. вживаних легковиків з Польщі. Це — 36,9% від загальної кількості авто, які імпортували протягом цього періоду з країн Євросоюзу. Особливо активно машини звідти везли з квітня, з моменту ухвалення так званого нульового розмитнення.

При цьому частка автомобілів з Польщі зросла не суттєво: з 35% у січні до 37,5% в червні. Проте кількісно машин з Польщі везли майже у шість разів більше: 5,7 тисячі в січні проти 34,2 тисячі у червні. Втім, це зростання було пропорційним — відповідно до загальних рекордних показників імпорту завдяки можливості оформлення без митних платежів.

Динаміка імпорту вживаних легкових авто з Польщі, січень-червень 2022 року

Машини з Польщі привозять через вигідне географічне положення: доставка машин до України простіша та дешевша. Також там достатньо великий вибір вживаних легковиків доступної цінової категорії, а кількість оголошень продажу окремих моделей — особливо дизельних — може бути навіть більшою, ніж у Німеччині.

Ще однією перевагою купівлі автомобіля в Польщі є простота комунікації — навіть не знаючи мови, порозумітися та домовитися про купівлю буде точно легше, ніж в інших країнах. Саме оформлення купівлі не займає багато часу та не потребує складних бюрократичних процедур.

Проте варто зважати, що Польща — транзитна країна на шляху із Західної Європи до України. Тому її часто використовують як транспортний хаб, де перепродують автомобілі, привезені з інших європейських країн, або ж узагалі лише для виготовлення експортної документації. Тому кількість автомобілів, які були зареєстровані в Польщі, менша, ніж загальна кількість експортованих з цієї країни машин.

Скільки коштують машини з Польщі

Абсолютна більшість вживаних автомобілів з Польщі (91,5%) коштували менше як 5 тисяч доларів. Найбільше ж мали попит легковики ціною від $1 до $2 тисяч — таких було 36,7% або ж 32,7 тисячі кількісно. Середня ціна автомобіля з Польщі у першому півріччі-2022 склала $2 565.

Цінова структура вживаних легковиків, експортованих з Польщі до України протягом січня-червня 2022 року

Враховуючи, що розмитнення було нульовим, тобто митні платежі були відсутніми та ціна в договорі купівлі-продажу ні на що не впливала, можна припустити, що кількість занижень вартості авто була мінімальною. Отже, ми бачимо реальну потребу на ринку, а не викривлену митну статистику.

Які моделі авто привозили з Польщі

Першість у топі автомобілів з Польщі отримав абсолютний лідер продажів на українському авторинку, Volkswagen Passat — їх експортували 6,4 тисячі. Середня вартість такої моделі в Польщі склала $2 059. Друге місце зайняв ще один Volkswagen Golf, середньою вартістю $1 585. Таких з Польщі привезли 4,9 тисячі. Трійку замикає Skoda Octavia: 3,9 тис. шт., середня вартість — $2 111.

Загалом рейтинг вживаних автомобілів з Польщі не містить жодних несподіванок, повністю відповідає сьогоднішній картині ринку та відповідає сучасним тенденціям імпорту.

15 найпопулярніших моделей вживаних легковиків, які експортували з Польщі до України протягом січня-червня 2022 року
  1. Volkswagen Passat — 6 370 штук, середня ціна $2 059
  2. Volkswagen Golf — 4 926 шт., $1 585
  3. Skoda Octavia — 3 912 шт., $2 112
  4. Renault Megane — 2 920 шт., $1 791
  5. Renault Scenic — 2 866 шт., $1 617
  6. Audi A4 — 2 709 шт., $2 156
  7. Opel Astra — 2 521 шт., $1 560
  8. Opel Zafira — 2 346 шт., $1 559
  9. Ford Focus — 2 292 шт., $1 582
  10. Volkswagen Touran — 2 148 шт., $2 027
  11. BMW 3 Series — 2 022 шт., $2 137
  12. Audi A6 — 1 956 шт., $2 822
  13. Skoda Fabia — 1 480 шт., $1 497
  14. Toyota Avensis — 1 474 шт., $2 103
  15. Opel Vectra — 1 272 шт., $1 317

Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.

Останні новини