Мала комерційна техніка, або ж скорочено LCV — найбільш доступна та популярна категорія вантажівок масою до 3,5 тонн загальної маси. По-простому — це «пиріжки», «буси» та іншого роду малі вантажівки, якими користується малий та середній бізнес. Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні та визначили ТОП моделей в трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових авто.
Динаміка ринку LCV
З початку року до червня включно українці придбали 20,9 тисячі легких комерційних транспортних засобів повною масою до 3,5 тонн. Це — на 34,7% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Тобто, ринок LCV в Україні зменшився на третину.
Більшість малих комерційних авто в першій половині 2022 року придбали на внутрішньому ринку: 11,9 тисячі (56,8%). З-за кордону привезли ще 7,3 тисячі вживаних LCV, при цьому частка зросла з 25,4% до 34,9%, якщо порівнювати з минулим роком.
Новими придбали 1,1 тисячі легких вантажівок, що складає 5,4% від загальної кількості угод купівлі-продажу. Спад продажів в цьому сегменті ринку найбільший: −57,8%, якщо порівнювати з першим півріччям-2021.
Продукція українських підприємств, які малими партіями здійснюють переобладнання нових імпортних LCV під спеціальні потреби, склала 2,8%. З початку року вперше зареєстрували лише 596 одиниць малої комерційної техніки, що отримали маркування "Made in Ukraine".
Після загального спаду після початку повномасштабної війни, ринок LCV поступово, місяць за місяцем, відновлюється. Так, у травні українці придбали 4 тисячі одиниць малої комерційної техніки, що було вдвічі більшим показником, ніж у квітні. А в червні ринок досягнув максимуму воєнного 2022 року та навіть перевершив показники червня-2021: 4,8 тисячі проданих LCV у порівнянні з 4,7 тисячі відповідно.
Помітно, що досягнути рекордних показників вдалося завдяки збільшенню кількості та частки імпорту вживаних авто в структурі продажів. Так, у червні із загальної кількості проданих легких вантажних авто 44,5% були привезені вживаними з-за кордону, що також є рекордним показником. Сприяло такій активності, окрім великої потреби у такому виді транспорту, так зване нульове розмитнення.
Найпопулярніші LCV на внутрішньому ринку
У першому півріччі серед пропозиції на українському внутрішньому ринку українці найчастіше обирали вживані Mercedes-Benz (18,7% від загальної кількості), Renault (17,1%) та Volkswagen (15,5%).
Четверте місце поки-що займає російський бренд ГАЗ, проте його частка скотилася із 12% у першому піврчіччі-2021 до 8,4% у 2022. Замикає першу п’ятірку Ford із часткою 8,3%.
Якщо розглядати перелік десяти найпопулярніших моделей малої комерційної техніки із пробігом на внутрішньому ринку, то бестселером, як і минулого року, став Mercedes-Benz Sprinter (1,5 тис. шт.).
З четвертого на друге місце рейтингу піднявся Renault Master (879 шт.), а третє місце зайняв Ford Transit (834 шт.). Приємною зміною стало зменшення кількості проданих російських «Газелей»: у два з половиною рази менше кількісно (834 шт.), та четверте місце у замість другого ще рік тому. П’яту сходинку зайняв популярний Volkswagen Transporter (688 шт.).
- Mercedes-Benz Sprinter — 1 495 шт.
- Renault Master — 879 шт.
- Ford Transit — 834 шт.
- ГАЗ 3302 «Газель» — 801 шт.
- Volkswagen Transporter — 688 шт.
- Renault Kangoo — 679 шт.
- Renault Traffic — 449 шт.
- Volkswagen Caddy — 427 шт.
- Mercedes-Benz Vito — 407 шт.
- Fiat Doblo — 358 шт.
Найпопулярніші вживані LCV, привезені з-за кордону
З-за кордону в першій половині 2022 року найчастіше привозили LCV марки Renault (34,2%), Mercedes-Benz (20,6%) та Volkswagen (13,7%). В першу п’ятірку також потрапили Opel (8,4%), Ford (6,6%) та Fiat (4,1%).
Перелік найпопулярніших вживаних LCV з-за кордону у першій половині 2022 року мало чим відрізняється від списку аналогічного періоду 2021 року. Лідером залишається Renault Master (1,6 тис. шт.), на другому місці розмістився Mercedes-Benz Sprinter (1,2 тис. шт.), а третю сходинку зайняв Volkswagen Crafter (515 шт.). Також у першій п’ятірці популярних імпортних LCV з пробігом опинилися Renault Kangoo (469 шт.) та Renault Traffic (463 шт.).
- Renault Master — 1 598 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 1 243 шт.
- Volkswagen Crafter — 515 шт.
- Renault Kangoo — 469 шт.
- Renault Traffic — 463 шт.
- Ford Transit — 312 шт.
- Volkswagen Transporter — 302 шт.
- Opel Vivaro — 290 шт.
- Opel Movano — 277 шт.
- Mercedes-Benz Vito — 209 шт.
Найпопулярніші нові LCV
Хоч кількість нових LCV, зареєстрованих протягом січня-червня 2022 року, значно менша за продажі вживаних авто, в цьому сегменту ринку також можна сформувати рейтинг за популярністю.
Лідером продажів залишився, як і минулого року, Renault із часткою 34,1% від загальної кількості угод купівлі-продажу. На другому місці опинився Fiat (18,7%), а не третьому — Peugeot (8,1%). Замикають ТОП-5 брендів нових LCV Citroen (6,2%) і Ford (5,4%).
Щодо моделей, то найбільше українці купували компактний мінівен Renault Express (191 шт.), Renault Master (95 шт.) і Fiat Doblo (90 шт.). За ними розмістилися Peugeot Partner (54 шт.) і Mercedes-Benz Sprinter (36 шт.).
- Renault Express — 191 шт.
- Renault Master — 95 шт.
- Fiat Doblo — 90 шт.
- Peugeot Partner — 54 шт.
- Mercedes-Benz Sprinter — 36 шт.
- Opel Combo — 33 шт.
- Fiat Ducato — 28 шт.
- Toyota Proace — 27 шт.
- Ford Transit — 27 шт.
- Citroën Berlingo — 27 шт.
Підпишіться на телеграм-канал Інституту досліджень авторинку, щоб отримувати інформацію першими, без реклами та спаму.