Toyota, Suzuki, Subaru і Daihatsu почали дослідження нових способів виробництва біоетанолу як пального для транспортних засобів.
В Японії створили новий дослідницький центр біопалива нового покоління, яке розглядають як один зі способів досягнення кліматичної нейтральності — тобто «нульових» викидів від транспортних засобів. Установу заснувала група компаній, в яку увійшли Toyota, Suzuki, Subaru і Daihatsu, а також Toyota Tsusho та японська енергетична компанія ENEOS. Організація має на меті знайти способи сталого виробництва органічного палива для автотранспорту, що прискорить його декарбонізацію.
Зараз найбільшу роль у відмові від класичних авто з ДВЗ виконують електромобілі. Однак учасники асоціації підкреслюють, що повний перехід автомобільної промисловості на електричні двигуни гальмують зростання цін на літій, кобальт і рідкоземельні метали. Тому, на їхню думку, не менш важливим за розробку нових поколінь акумуляторів на основі більш доступних елементів, є пошук альтернативних рішень, що забезпечують нейтральні викиди CO2 в атмосферу. Таким рішенням є, зокрема, біоетанол.
При цьому у різних регіонах варто застосовувати різні рішення, в залежності від місцевих умов та стану інфраструктури, кажуть в організації. Простими словами, не в усіх регіонах можливо розвинути достатню інфраструктуру зарядних станцій для електромобілів. Десь замість електромобілів можна налагоджувати виробництво автомобілів на біопаливі, які також матимуть «нульові» викиди CO2.
В асоціації додають, що перспективними альтернативами нафті є також водень і синтетичне паливо на основі енергії з відновлюваних джерел. Цікаво, що під час виробництва біопалива вуглекислий газ не утворюється, а навпаки поглинається з атмосфери внаслідок фотосинтезу. За словами японців, ефективність методів виробництва біоетанолу для зниження концентрації CO2 у повітрі підтвердила Міжурядова група експертів зі зміни клімату (IPCC). Тепер необхідно створити систему, що дозволить виробляти біопаливо масово та в достатніх для ринку обсягах.
Дослідження Асоціації будуть спрямовані на те, щоб досягнути максимально сприятливої для клімату та навколишнього середовища циркуляції водню, кисню та CO2 під час виробництва нового виду палива. При цьому процес не повинен використовувати сировину, призначену для виробництва харчових продуктів. Технологія виробництва палива з біоетанолу другого покоління, яку розроблятиме дослідницький центр, враховуватиме це.
Спочатку організація проєктуватиме та монтуватиме прототипи виробничих ліній, згодом почне тестування для виявлення проблем та покращення ефективності. Додатково вчені займатимуться дослідженням можливих проблем при використанні біопалива в транспортних засобах. Також мають розробити алгоритми, які дозволять планувати продукцію сировини залежно від попиту на паливо. Крім того, вони запропонують найкращі методи вирощування сировини після вивчення складу ґрунту.
Іншим завданням асоціації стане розробка методів промислового використання CO2, що утворюється при виробництві біоетанолу, і кисню, який утворюється як побічний продукт виробництва водню. Вся ця система має утворювати замкнутий ланцюг, що живиться відновлюваною енергією. Посіви стануть сировиною для виробництва етанолу, побічний продукт якого — вуглекислий газ — використовуватимуть як сировину для синтетичного палива. Інший компонент синтетичного пального — водень, вироблятимуть у водному електролізері за допомогою відновлюваної енергії, а отриманий кисень використовуватимуть як сировину для виробництва біопалива.